Vraag

Ouders verbieden seks

  • 5 May 2018
  • 5 reacties
  • 464 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben een meisje van 15 jaar en heb nu iets meer dan 5 maanden een relatie met mijn vriend van 16 hiervoor mensen we elkaar ook al 3 maanden. We zaten nu op het punt van de relatie dat we beiden verder wilde gaan en we hebben seks gehad. Later (toen het al gebeurd was) had ik een gesprek met mijn moeder over seks. Ze vertelde dat ik dit echt nog niet moch doen, omdat ze me er te jong voor vind. Aan de ene kant kan ik dit wel begrijoen, maar aan de andere kant denk ik ook waarom zouden we wachten als we het allebei echt willen en we er beiden klaar voor zijn. Maarja het is nu al gebeurd en dit durfde ik echt niet tegen mijn moeder te zeggen. Ik wilde vragen wat jullie ervan vinden zijn jullie het met mijn moeder eens en vinden jullie ook dat dit niet mag en kunnen me ouders dit echt voor me verbieden. En vinden jullie dat ik er nu mee moet stoppen of gewoon nog door moet gaan. Alvast bedankt.

5 reacties

Kenden we elkaar al drie maanden**
Ehm...
Nouja, jouw ouders hebben volgens de wet er nog wat over te zeggen totdat jij 16 bent.

Het lijkt mij wel verstandig om jouw argumenten tegen jouw moeder te zeggen, desnoods schrijf je het of typ je het.

Daarnaast, als jij het zeker weet en je doet het met degene waar jij van houdt, dan lijkt het mij dat jij op die leeftijd zelf die keuze kan maken.
Zolang jij het maar veilig doet natuurlijk.
Hoi!

Jullie hadden al seks gehad voordat je moeder hierover begon. De tijd kan je niet terugdraaien. Ik denk dat je vriend en jij hier goed over nagedacht hadden. Je kan proberen dit met je moeder te bespreken. Als zij inziet dat jullie dit goed overwogen hebben, begrijpt ze misschien dat het verbieden tot je 16 bent niet nodig is.

Groetjes
x
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Seks verbieden heeft überhaupt geen zin. Pubers zijn doorgaans tegendraads en als het wordt verboden wordt het alleen maar aantrekkelijker. Naast dat je misschien aan de jonge kant bent, ben ik het niet met je moeder eens. Ze kunnen het je wel 'verbieden', maar dat kun je alsnog negeren. Als jij je er nog steeds goed bij voelt, moet je je niet geremd voelen door een verbod.

Je moet echter wel voor jezelf bepalen of je het je ouders wil vertellen dat je seks hebt gehad en gaat hebben. Je hoeft het je ouders namelijk niet te vertellen, sommige dingen zijn privé. Want als je dat gesprek met je moeder niet had gehad, had je dan wel tegen je ouders gezegd dat je seks gehad hebt? Ik denk het ook niet. Als je er wel voor kiest om het te vertellen, zeg dan gewoon wat je in je topic ook schrijft; ''We waren er klaar voor en wilde het allebei''. Je kunt er dan ook maar gelijk bij vertellen dat het niet de laatste keer seks zal zijn. Dan zijn ze helemaal op de hoogte en hopelijk reageren ze er relaxed op.

Je moeder zal altijd wel bezorgd om je zijn, maar ik hoop voor je dat het je geen gezeik oplevert mocht je ervoor kiezen het te vertellen. Als je ouders er negatief op reageren moet je gewoon een dialoog met ze aangaan en aangeven waarom jij ervoor hebt gekozen het wel te doen. Je bent waarschijnlijk binnenkort 16, dus je moet ook zelfstandiger worden. Ze kunnen hier niet op tegen zijn.

Denk goed na of je zelf nog seks wilt hebben en of je het je ouders wilt vertellen. Er is geen verkeerde keus.

Veel succes en plezier met je vriendje.

Reageer