Vraag

onzeker over lichaam


Reputatie 1
Badge +2

Hoi ik ben een meisje van 12 i know ik ben te jong maar aub help….  ik zit nu in groep 8 en ben best wel onzeker over mijn lichaam want heb al best wel rondingen en de rest uit mijn klas niet…. soms maken ze er grapjes over enz.. altijd als ik ga logeren enz heb ik altijd een hemdje aan enz maar ja wat kan ik doen om minder onzeker te zijn…....


18 reacties

Hey blijf je zelf zou ik zeggen als je naar de middelbare school gaat ga je zien dat iedereen van die grote tieten heeft maak je geen zorgen. 
Grote tieten zijn toch lekker hahaha 😂 

maaak je gwn geen zorgen. 
hetkomt goed 

Reputatie 3
Badge +4

Trots zijn op jezelf en je eigen lichaam 

Had ik ook later zijn ze allemaal jaloers! En hou van je lichaam zo als het is meid niet twijfelen 

Je hoeft er niet onzeker te zijn wees er trots op je Begint een vrouw te worden en nu zullen ze er iets van zeggen maar later zullen ze allemaal jaloers zijn geloof me

~lena

Hey zoek je hulp hierover?

 

Badge

Wees zeker over jezelf! Die meiden uit je klas zijn misschien gewoon wat later met puberen en daar is helemaal niks ergs aan!! Xx

Reputatie 1
Badge +2

Wees zeker over jezelf! Die meiden uit je klas zijn misschien gewoon wat later met puberen en daar is helemaal niks ergs aan!! Xx

Oké dankjewel!

Reputatie 1
Badge +2

Wees zeker over jezelf! Die meiden uit je klas zijn misschien gewoon wat later met puberen en daar is helemaal niks ergs aan!! Xx

👍

Reputatie 1
Badge +2

Je hoeft er niet onzeker te zijn wees er trots op je Begint een vrouw te worden en nu zullen ze er iets van zeggen maar later zullen ze allemaal jaloers zijn geloof me

~lena

Oke👍

Reputatie 1
Badge +2

Had ik ook later zijn ze allemaal jaloers! En hou van je lichaam zo als het is meid niet twijfelen 

Dankjewel🙃

Reputatie 1
Badge +2

Hey blijf je zelf zou ik zeggen als je naar de middelbare school gaat ga je zien dat iedereen van die grote tieten heeft maak je geen zorgen. 
Grote tieten zijn toch lekker hahaha 😂 

maaak je gwn geen zorgen. 
hetkomt goed 

😂😂 dankjewel🙃

Op de middelbare ga je er plezier van hebben 😉

@Laram123 blijf jezelf is de belangrijkste antwoord. Zoals de rest zegt en zoals @RandomGuy415 al zei . Je gaat er op de middelbare plezier van hebben. En ja laat de rest maar praten. Je moet er trots op zijn dat je het nu hebt en daarbij zei krijgen het later ook dus zij moeten niet daarover praten. Het overkomt hun ook en op de middelbare zie je meiden die wel meer hebben ,dus zit daar maar niet over in, en over die grapjes . Daar kun jij zelf later nog goed om lachen als je je oude klasgenoten later tegen komt als ze ouder zijn. 

 

PS. Ben een jongen 15 jaar. En elke meid krijgt rondingen dat is normaal dus maak je niet druk. Sommige hebben op vroege leeftijd een groeispurt en andere later en andere krijgen eerder rondingen en ander later. Voorbeeld . Ik ben nu 15 en ben 189 cm en toen ik 14 was was ik 180 cm. En ik heb zelf ook grote voeten maat 49.5 . Dus niemand is perfect .

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes.

Reputatie 1
Badge +2

Thx

Badge

@mira 12 al zij wees gewoon jezelf ik ben ook best wel onzeker over mezelf maar denk dan ik ben wie ik ben en dat is nou eenmaal zo iedereen is mooi op ze eige manier ❤💋 

 

Gr.anoniem lover

Reputatie 2
Badge

Hallo,

Ik snap dat het niet fijn is. Een vriendin van mij heeft dat ook. Je hoeft je er niet voor te schamen hoor. Andere kinderen maken er waarschijnlijk grapjes over omdat ze denken dat jij die grapjes ook leuk vindt. Als je die grapjes niet leuk vindt, moet je gewoon een keertje duidelijk zeggen dat je het niet leuk vindt als ze die grapjes maken en dat je er eigenlijk best onzeker van wordt. Dus niet eerst mee lachen. Stiekem zijn ze waarschijnlijk ergens best jaloers dat jij zo snel al in de puberteit bent. Hemdjes dragen bij het logeren is ook niet nodig hoor, behalve als je denkt dat je rondingen privé zijn.

Je bent wie je bent en dat moeten hun gewoon accepteren. Ze mogen ook best weten dat de grapjes die ze maken niet leuk zijn.

 

Veel succes,

Stoutje

Reputatie 2
Badge

Je moet er juist trots op zijn! Op de middelbare gaan die meisjes plat blijven en jaloers zijn op jou! Nog even doorzetten de basisschool is al bijna over♡♡

Reputatie 1
Badge +2

Oke thxx

Reageer