Vraag

ongesteld praten met vriendje?

  • 20 November 2019
  • 3 reacties
  • 858 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben 13 en heb een vriendje ook van 13 en we hebben vaak seks maar zegmaar gisteren werd ik weer ongesteld maar ik had afgesproken met mijn vriendje om film te kijken bij hem thuis en wou het niet afzeggen dus ik ging wel naar hem toe en we keken in zijn kamer de film maar midden tijdens de film ging ik naar de wc om een nieuwe tampon in te doen maar ik was vergeten mee te nemen dus ik belde me vriendje om te komen naar de wc en hij dacht echt voor wtf roep jij mij en ik legde hem uit dat ik geen andere tampon had en vroeg of hij naar de winkel wilde gaan om tampons en maandverband te kopen en hij was echt wat doe je mij aan en hij belde me terwijl hij in de winkel was welke hij moest kopen en ik vond het zo zielig uiteindelijk heeft hij wel de juiste gekocht en nog wat extra die hij bij zich houd een zijn kast voor het geval dat ik weer vergeet en hij zij zo van moet ik je nog verder helpen met iets en hij denkt als of het een ziekte is 

Moet ik het hem uitleggen dat het geen ziekte is en dat ik niet overal hulp bij nodig heb ik vind het wel lief maar dat hoef niet 

 


3 reacties

Ik zou als ik jou was er wel over praten als een vriendje moet hij jou begrijpen 

Hoi

 

Je vroeg je vriendje om maandverband voor je te halen. Dit deed hij met de nodige zorg, hoewel je merkte dat hij menstruatie lijkt te associëren met ziekte. 

 

Ik kan me voorstellen dat een jongen van dertien misschien nog niet over de nodige kennis beschikt om te begrijpen wat er gebeurt tijdens de menstruatiecyclus. Hij zou bijvoorbeeld bloedverlies kunnen associëren met pijn of verwonding. Ik stel voor dat je dit onderwerp ter sprake brengt, zodat je hem rustig kan uitleggen dat het heel gebruikelijk is om ongesteld te worden, en dat hij je, hoewel hij uiteraard attent mag zijn, gewoon mag behandelen zoals hij dat doet gedurende de rest van je cyclus.

 

Het zou kunnen dat, zeker in het begin, dit gesprek wat ongemakkelijk zal verlopen. Echter lijkt het me nuttig om dit onderwerp te bespreken. Je vriend kan er enkel van bijleren, en jij zou je in de toekomst prettiger kunnen voelen rond je vriend, wanneer deze meer begrip kan opbrengen voor ongesteldheid. 

 

Groetjes

Kenshin

Zoals bij mijn vriendin wat voor mij gênant was omwille 1 ding ik ben transgender en was op zoek naar een pakje maandverband voor haar toen een winkelbediende zei meisje doe je benen wat open dan passen we een en ze zei oh sorry, ik schaamte mij kapot toen ze merkte dat die niet voor mij waren. Best is ook zeg eerlijk dat je ongesteld bent omdat dit gênante situaties kan voorkomen en soms ook een ergernis van de partner omdat ik met mijn vriendin eens in de bioscoop zat en ze om de 5min zei schat mag ik door ik moet plassen toen ik zei mens drinkt minder ge zijt plassen om de 5min en zij wel bedankt wat kan ik eraan doen dat ik mijn menstruatie heb, we waren niet alleen dus je ziet het aankomen dat wij allebij beschaamd waren maar als je partner het weet voorkom je zulke dingen 

Reageer