Niet hetero en het van de daken willen schreeuwen

  • 26 November 2018
  • 3 reacties
  • 232 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 15 en ik ben er nu wel ongeveer achter dat ik (ook) verliefd kan worden op meisjes. Ik ben niet echt verliefd verliefd, maar er is iets wat ik alleen bij een meisje kan voelen. Ik heb er geen problemen mee ofzo, en ik heb al wel een tijdje het gevoel dat ik “anders” ben.
Ik heb al vaak met mijn moeder gepraat, en ik weet dat zij (en mijn vader ook trouwens) er altijd achter zullen staan, wat mijn geaardheid ook is.
Ik heb het alleen nog niet tegen mijn ouders verteld, en via whatsapp al wel aan een paar vriendinnen. Het is niet dat ik het niet tegen mijn ouders wil vertellen, maar het lukt gewoon niet. Daarbij voel ik me ook schuldig dat zij het niet als eerste weten.

Ik zou het het liefst met iedereen delen, maar op mijn school is dat gewoon geen goed plan. (In theorie is er veel acceptatie, maar in de praktijk helemaal niet.)
daarbij komt ook dat ik nog niet helemaal zeker weet of ik nou bisexueel ben of helemaal lesbisch.

heeft iemand tips, want ik ben even helemaal in de war.
Groetjes Puk

3 reacties

Hey Puk,
Ik had dat ook, ik voelde me ook in de war.. maar doe het wanneer je er echt klaar voor bent, als je het hebt verteld ben je wel erg opgelucht! Jou ouders maken het niet uit of je bi of lesbie bent als ik het goed gelezen heb. Dat maakt meer vertrouwen! Ik zelf werd boos en toen heb ik het gezegt tegen me ouders omdat ik er klaar mee was... ik had er toen ook een goed gevoel over. Nu heb ik een vriendin en samen extreem verliefd!
Hopelijk heb ik wat geholpen!
Xxx Agirl
Hey!

Het kan best een moeilijke stap zijn om dit tegen je ouders te vertellen, ook al weet je dat ze je 100% zullen steunen.
Je kan het hen vertellen wanneer jullie toevallig iets bekijken dat daarover gaat, of een paar subtiele hints geven. (wat inspiratie in dit filmpje )
Er is ook helemaal geen haast bij om dit te vertellen, je hoeft je er ook niet schuldig over te voelen dat zij het niet als eerste weten, het lijkt mij niet zo belangrijk dat ze niet de eersten zijn, ze zullen gewoon wel blij zijn als ze het weten wanneer het zover is.
Je kan bv. wachten tot je echt samen bent met iemand en hen dit dan vertellen als je hem/haar voorstelt.

In de school hoef je het helemaal niet te vertellen wanneer jij dat niet prettig vindt. Andere leerlingen waar jij niet zo close mee bent hoeven dat niet persé te weten lijkt me. Als je toch echt zin hebt om het van de daken te schreeuwen, dan zou ik zeggen : ga ervoor! 😉
Je vriend(inn)en zullen je wel accepteren zoals je bent en de rest van de school zal hier ook wel aan wennen, ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom dat voor iemand een issue zou zijn, maar zoals jij al aangaf is het in de praktijk vaak wel zo.

Groetjes
Lot
Hoi, ik heb het inmiddels aan mijn ouders en wat vrienden verteld. Ze reageerde heel goed, hetzelfde als ik had verteld dat ik verliefd ben op een jongen.
Dus ja happy ending😁

Reageer