moeder doet moeilijk aan de pil gaan

  • 31 May 2021
  • 7 reacties
  • 292 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

hey, ja mijn moeder doet heel moeilijk over dat ik aan de pil wil gaan. het is slecht namelijk en zij maakt het allemaal zo overdreven! ze weet dat ik sex heb en dat ik graag aan de pil wil gaan zodat ik extra safe ben en dat ik mijn ongesteldheid onder controle heb. maar men moeder beweert dat het heel slecht is en dat ik er dood aan zou gaan (het zou vast niet heel goed zijn maar allemaal beetje overdreven). wat moet ik doen?! nu komt ze met zo'n stomme app aan zodat ik kan zien wanneer ik heel vruchtbaar ben en beter geen sex kan hebben? maar ik hoef die app niet ik wil gwn aan de pil. iemand ook zulke ouders? en tips? want ik word er GEK van.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Lastig ja. Je zou nog eens met je moeder in gesprek kunnen gaan en dan uitleggen waarom je precies aan de pil wil. Je kan ook (samen met je moeder) naar de huisarts gaan, met hem/haar kan je dan ook in gesprek gaan over wat beter is.

Reputatie 2
Badge +2

Lastig ja. Je zou nog eens met je moeder in gesprek kunnen gaan en dan uitleggen waarom je precies aan de pil wil. Je kan ook (samen met je moeder) naar de huisarts gaan, met hem/haar kan je dan ook in gesprek gaan over wat beter is.

ja klopt, elke keer als ik dat doe word ze boos ofzo? nu zijn men ouders ook weer aan het praten? en zegt men ma van: "Ja, als je toch niet naar me wilt luisteren dan bel je lekker ook maar zelf.” ik zeg van: "Ja ik weet niet hoe dat moet?” zegt ze: "Nouja gewoon bellen, je luistert toch niet naar me.” ik word echt depressief van men ouders. dit gaat zo met ALLES! ben er echt klaar mee, ik heb het ze al verteld maar dat boeit hun helemaal niks :<

Reputatie 7
Badge +19

hmmmm… vervelend zeg. hoe oud ben je? kan je zelf naar de huisarts?

Reputatie 2
Badge +2

hmmmm… vervelend zeg. hoe oud ben je? kan je zelf naar de huisarts?

ja, ik ben 14. kan wel maar heb ik nog nooit gedaan dus weet niet hoe het werkt?

Reputatie 7
Badge +19

tja je zou kunnen bellen naar je huisarts en je probleem kunnen voorleggen dan zal de doktersassistent wel vertellen hoe en wat.

Reputatie 2
Badge +2

tja je zou kunnen bellen naar je huisarts en je probleem kunnen voorleggen dan zal de doktersassistent wel vertellen hoe en wat.

hmmm ja, dankjewel!

 

Badge

de pil zit vol onnatuurlijke hormonen die inderdaad bij een groot deel van de vrouwen problemen veroorzaakt. verdiep je er eens in, ga het gesprek aan met je moeder. er zijn zoveel meer anticonceptie middelen te gebruiken (spiraaltje, prikpil etc)

Reageer