Vraag

Moeder denkt dat ik lesbisch ben

  • 5 April 2019
  • 1 reactie
  • 542 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

ik heb dus een heel raar verhaal, wat net gebeurd is. Ik en mijn moeder waren gewoon op de bank aan het praten. Ze had een fotoalbum bij zich van haar en mijn vaders trouwdag en daar waren we doorheen aan het bladeren. Op het gegeven moment zei ze dat ik later haar bruidsjurk mocht hebben als ik later zou gaan trouwen met een man, of een vrouw, zei ze daar achter aan. Wat ik daarna zei weet ik niet precies, iets van: Ja, weet ik nog niet precies.
Daardoor begon mijn moeder te denken dat ik misschien lesbisch of biseksueel was.
Oh, en ik moest huilen. Vraag me niet waarom. Want ik was helemaal niet verdrietig ofzo, of boos. Maar ik moest huilen. En ja, ik weet dat het heel raar is. Maar daardoor ging mijn moeder denken dat ik dus lesbisch was, en dat ik het moeilijk vond om te vertellen ofzo. Maar dat IS helemaal niet zo. Ik bedoel, er is helemaal niks mis met biseksueel of lesbisch zijn. Iedereen moet gewoon gelukkig zijn. Maar het is wel een beetje raar als je moeder denkt dat je lesbisch bent, maar je dat gewoonweg niet BENT. (Dat denk ik trouwens voor 80%, ik ben nog nooit verliefd geweest.) Maar ik wilde op dat moment ook niet zeggen dat ik 100% hetero was, want ik weet het gewoon niet. Ik heb nog nooit een crush gehad ofzo. Maar ik denk van niet. Omdat ik me toch eerder aangetrokken voel door jongens. XD

maarnu zit ik dus ermee dat mijn moeder nogsteeds denkt dat ik een onzeker mens ben dat niet uit de kast durft te komen. Iemand tips wat ik nu moet doen?

1 reactie

Hoi

Je moeder leek duidelijk te willen maken dat elke geaardheid ok was, waarna je emotioneel werd. Ik begrijp dat je met de gedachte zit dat je moeder denkt dat je niet uit de kast durft te komen.

Zeker zijn van je geaardheid is geen vereiste, doorheen je leven kan je geaardheid zelfs veranderen. Ook als je uit de kast komt, is het geen verplichting om je leven door te gaan met datzelfde "labeltje". Je kan gerust aan je moeder vertellen dat je emotioneel momentje tijdens het bekijken van de foto's niet te maken had met het niet uit de kast durven te komen. Je zou dit eventueel via een berichtje kunnen doen, als je een gesprek moeilijk vindt.

Groetjes
Kenshin

Reageer