Vraag

Mijn ouders hebben seks

• 18 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 1109 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen 😂.
Sinds een tijdje slaap ik slechter. Ik kom wat moeilijken in slaap en ik word 's nachts sneller wakker van geluiden. En als ik dan wakker ben
kan ik helemaal niet meer slapen. Maar dat is opzich niet echt het "probleem" (als je het zo kunt
noemen). Omdat ik dus sneller wakker word van geluiden word ik dus ook wakker iedere keer dat mijn ouders seks hebben. Dat was een tijd geleden ook al zo (ik weet niet meer wat ik er toen tegen deed) maar daarna waren ze een tijd uit elkaar en nu is het al een tijd weer goed. Maar een tijdje geleden hoorde ik ze dus seks hebben en omdat ik natuurlijk wel wist dat ook zij dat deden besloot ik me er verder niet aan te storen en even muziek te gaan luisteren (dat ik het niet heel erg vind dat ze dat doen betekent ook niet dat ik het leuk vind om ernaar te luisteren) toen ik even later mijn oortjes uitdeed en hoorde dat ze gestopt waren probeerde ik weer te gaan slapen. Maar dat ging dus niet. Dit is nu iedere keer zo als ze seks hebben. Ik ben er nu ook een beetje bang van geworden, niet zozeer van dat ze seks hebben maar van dat je weet dat ze het gaan hebben. (Mijn vader woont niet bij ons maar ze hebben wel een relatie < lang verhaal) maar als mijn vader nu 's avonds blijft slapen denk ik daar meteen aan. Eerst dacht ik dat ze het niet doordeweeks zouden doen (als men vader vroeg naar zijn werk moest en als wij naar school moesten (laatste paar weken)) maar dat was niet het geval. Ook als mijn moeder moet werken en dus vroeg moet slapen doen ze het gewoon. Het is nu nog vakantie dus het is geen ramp als ik
weinig slaap krijg maar ik ben bang over hoe dat zal gaan als ik naar school moet (Ik ga naar de 3e). Ik bedoel als ik een toets heb, of gewoon naar school moet is het niet echt leuk om met maar 4 uur slaap in de klas te zitten. Wat moet ik doen? (Het is niet dat ik het mijn ouders niet gun want ik bwn blij dat ze van elkaar houden en ik heb dit ook lieder dan dat ze ruzie maken maar het is niet bepaald prettig)

6 reacties

Hey,

Het is ontzettend ongemakkelijk maar misschien kun je het er met je moeder over hebben (als jullie relatie sterk genoeg is.)

Als je dat niet wilt (wat ik heel goed begrijp) kun je er misschien aan wennen met muziek of een ander geluid (white noise bv.) in slaap te vallen, zodat je ze niet meer hoort.

Eventueel zouden oordopjes kunnen helpen, maar ik weet niet of die goed genoem dempen.

Mvg, Floor
Dankjewel voor je tips. Oordopjes heb ik al geprobeerd maar daar hoor ik alles gewoon doorheen. Maar dat met muziek zal ik gaan proberen.
Dankjewel, Anononiemetjee
Lastig. Ik snap je heel goed. Het is natuurlijk heel ongemakkelijk. Misschien als het nog is gebeurt een keer hard tegen de meur bonken. Ik denk dat hun het dab wel door hebben. Dat is best moeilikk dat snap ik maar misschien zien ze het dan wel in. Succes meid
onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon
Misschien kan je dan beter je bed uit gaan , ff naar de wc toe en vervolgens heel droog vragen 'wat zijn jullie aan het doen'
Dankjulliewel, ik denk dat ik gewoon ga roepen "Ik probeer hier te slapen" en het er dan niet meer over hebben ik denk dat ze het dan wel snappen 🙂
Hoi! Wat een lastig probleem.

Ik zou het zelf op een 'grappige' manier ter sprake brengen. Aan de ontbijttafel "nou, jullie hebben het wel gezellig gehad vannacht, niet?" (e.v.t. toevoeging: "ik lag er zelfs wakker van!")

Je hoeft het niet te serieus te houden maar kunt het op die manier wel ter sprake brengen en aangeven dat je er last van hebt

Succes!

Reageer