Vraag

M'n vriendje wilt sex en ik niet..

  • 3 February 2018
  • 7 reacties
  • 574 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben Romy en ben 13 jaar.
Ik heb een vriendje van 13 de laatste tijd praat hij vaak over seks en dat hij dat graag zou willen. Eerst ging ik daar in mee om hem niet teleur te stellen. Maar na een praar weken begon ik met de waarheid te vertellen dat ik het nog niet wil. Hij zei eerst dat hij het niet erg vond als hij maar niet te lang moet wachten. Anders zou hij gaan pushen.. En hij wou weten waarom ik het nog niet wou dus heb ik dat uitgelegd en hij was der oké mee en gaf me een paar weken.. Morgen ga ik met hem zwemmen en hij wilt in het zelfde hokje omkleden.. Ik heb dat liever niet.. En zwemmen ook niet omdat ik me nogal schaam voor m'n lichaam..

Hoe kan ik tegen hem zeggen zonder dat hij teleurgesteld raakt dat ik nog even wil wachten? En hoe los ik het morgen op?..

7 reacties

Hey ,
Laat je nooit pushen door een jongen! Als jij er niet klaar voor bent moet je het zeker niet doen! En heb zeker geen medelijden met hem. Als hij jou echt leuk vind zou dat niet uitmaken. Hij zou op je wachten net zo lang tot dat je er klaar voor bent. Dat had ik ook duidelijk aangegeven aan mijn vriendje en hij heeft op me gewacht. Neem vooral je tijd en laat je niet opjutten door hem.
Dringt hij je om het te doen , doe het dan echt niet als je niet klaar bent! Want jij bepaald wat je doet.
Als je het doet , doe het dan veilig!
"Hij zei eerst dat hij het niet erg vond als hij maar niet te lang moet wachten. Anders zou hij gaan pushen.. "
Leuk hoor , dat hij jou een deadline geeft wanneer jij klaar moet zijn , terwijl de meeste mensen daar nog een paar jaar voor nodig hebben.

"Ik heb dat liever niet.."
Dat lijkt mij handig om aan te geven, zodat hij daar rekening mee kan houden.
Hoi!

Zoals alle reacties hierboven zeggen, is het belangrijk om hierover te praten. In een relatie is praten heel belangrijk, zeker over dit soort dingen. Geef maar duidelijk je grenzen aan, hij moet die respecteren.

Hij mag je niet pushen. Het moet voor jullie beiden fijn zijn, en dat kan alleen als jullie er allebei klaar voor zijn. Zeg bij dat zwemmen ook maar duidelijk dat je niet in hetzelfde hokje wil, dat je dat gewoon niet fijn vindt.

Is je vriendje lief tegen jou? Luistert hij als je hem iets uitlegt? Over dat zwemmen zou hij ook moeten begrijpen, sommige mensen zijn onzekerder dan anderen, ik ben er ook zo eentje.

Als je het zwemmen echt niet ziet zitten en je vriend blijft doorzeuren, kun je altijd zeggen dat je ongesteld bent, maar ik raad je aan de waarheid te vertellen waarom je niet wilt zwemmen.

Groetjes
x
Hey
Vertel hem gewoon de waarheid. Jullie zijn nog best wel jong voor seks en als je nu dingen gaat doen die je eigenlijk niet wil, heb je daar later spijt van.
Ook over het zwemmen zou ik gewoon eerlijk zijn. As er iemand is tegen wie je de waarheid kan vertellen, is het je vriendje wel.
Als hij daardoor door teleurgesteld wordt, is dat naar zo, maar laar je nergens toe pushen en doe alles op je eigen tempo.
Jonah
Hoi
Leg gewoon uit wat je wilt. Als jij iets niet wilt moet hij daarmee akkoord gaan. Want als hij echt van je houd zou hij naar je luisteren en het goed vinden. En als hij zit te pushen om sex te hebben dan is hij het inderdaad niet waard.
Als hij alleen sex wil is hij je niet waard
Probeer gwn rustig uitleggen wat je vind?

Reageer