LGBTQ+

  • 21 August 2019
  • 19 reacties
  • 826 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Hoi mensen ik raak zeer gefrustreert van dat mensen op dit forum vaak tijdens vragenlijsten vaak alleen homo, lesbi en bi kennen. dus hier bij een uitleg van lgbtq+

• Lesbi vrouwen die op vrouwen vallen
• Gay/ homo mannen op mannen
•Bi man of vrouw die op mannen en vrouwen valt
•Transgender iemand die als vrouw/man geboren is maar zich een man/vrouw voelt
•Questionig iemand die niet zeker op wie hij/zij/het valt
•Q overlappende term voor alles wat niet straight is
•Intersex iemand zowel geen man als vrouw is
•Asexueel iemand die geen sexuele aan trekking heeft
•Pansexueel (dat ben ik) iemanddie op alle geslachten valt( ja der zij er meer dan twee geslachten)
•+ zie onderstaande link
https://knowyourmeme.com/photos/843212-lgbtq

19 reacties

Ik wist nog niet alles, dus thanks voor de info!
Reputatie 2
Badge +3

•Q overlappende term voor alles wat niet straight is

*Queer

•Intersex iemand zowel geen man als vrouw is


Dat kan niet . Je bent altijd een man of vrouw
@cosmoboy
het kan wel.
je hebt van buiten natuurlijk wel een bepaald geslacht maar als je je van binnen het allebei niet voelt dan ben je intersex.

groetjes
blue
Wat voel je je dan?

Reactie aangepast door Kindertelefoon.
hoi cosmoboy

ik voel me gewoon een jongen maar we zijn ook mensen op het forum die zich bijde voelen en er zijn ook mensen die zich geen van bijde voellen. dus het is niet om mee te dollen. zo als die helikopter. dat zijn geen leuke grapjes. jij diet mensen hier mee pijn als je dat zegt.

je mag alles denken wat je wilt maar bedenk voor dat je het schrijft of je er geen mensen mee kwetst. als je alles rond om genders een onzin vind laat dat die toppic met rust.

groetjes
blue
Goed dat iemand het een x uitlegd! Ik wist zelf ook nog niet alles.

Vraagje btw, ik dacht dat Bisexueel is als je op meer dan 1 geslachten/genders valt. Ipv perse op mannen en vrouwen. Is dat wel zo of niet??

Xx me

•Intersex iemand zowel geen man als vrouw isDat kan niet . Je bent altijd een man of vrouw

Je hebt ook mensen die worden geboren met mannelijke en vrouwelijke geslachtskenmerken en/of geslachtsorganen (hermafrodieten) en ik hoor de laatste tijd ook dat redelijk wat verhalen dat dat soort mensen zich op latere leeftijd als intersex kenmerken. Vooral als ze bijvoorbeeld met teelballen en eierstokken geboren worden aangezien het dan wel een heel opmerkelijke situatie word en deze mensen hier zelf ook vaak verward over raken of mee struggelen naarmate ze ouder worden..
Omfg eindelijk
Knowyourmeme is niet per de de beste bron hiervoor, maar dat spreekt voor zich.
En anders kan de My Little Pony cast het op dezelfde pagina ook uitleggen....
Lost van dat puntje:

Je moet niet zo veel verwachten van een stel opgewonden, puberale tieners.
Dat valt een beetje te zien aan het feit dat enkele onderwerpen wekelijks terugkomen.
Dan is het niet super gek dat ze wat minder termen gebruiken.
Ze pakken zo wel de meerderheid van de mensen en het voorkomt dat je een ellenlange lijst hoeft te maken.

Hartstikke leuk dat je hier een topic over maakt en zelf heb ik er ook geen probleem mee, maar ik betwijfel of het iets zal veranderen.
Badge

ik merk dat er veel rond gaat over ibtersekse. intersekse is dat je zowel mannen genen hbt als vrouwen genen aan de BUITENKANT. dus je hoe je je voelt heeft daar niks mee te maken

@cosmoboy


het kan wel.
je hebt van buiten natuurlijk wel een bepaald geslacht maar als je je van binnen het allebei niet voelt dan ben je intersex.

groetjes
blue

dit klopt niet helemaal  *intersex* is dat je beide geslachts delen hebt dus zowel het mannelijk als het vrouwenlijk geslachts deel hebt,  het gevoel van geen jongentje of meisje zijn valty onder de non-binair paraplu

toch bedankt voor je input

 

Goed dat iemand het een x uitlegd! Ik wist zelf ook nog niet alles.

Vraagje btw, ik dacht dat Bisexueel is als je op meer dan 1 geslachten/genders valt. Ipv perse op mannen en vrouwen. Is dat wel zo of niet??

Xx me

dit klopt je hoeft niet perse op maanen of vrouwen te vallen je kan ook op mannen en nonbinare persoonen vallen en alles daar om heen,  BI in biseksueel staat voor  beide/2 

ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen

Reputatie 3
Badge +4

Ben zelf geboren met het klinefelter syndroom wat onder intersex behoort heb extra vrouwelijke chromosomen maar mijn lichaam is mannelijk ik heb vorigjaar mogen kiezen wat ik graag wilde worden jongen of meisje ik heb gekozen om meisje te worden toen is mijn pubertijd ingang gebracht in vrouwelijke richting en slik ik vrouwelijke hormonen 

Badge

Hoi mensen ik raak zeer gefrustreert van dat mensen op dit forum vaak tijdens vragenlijsten vaak alleen homo, lesbi en bi kennen. dus hier bij een uitleg van lgbtq+

• Lesbi vrouwen die op vrouwen vallen
• Gay/ homo mannen op mannen
•Bi man of vrouw die op mannen en vrouwen valt
•Transgender iemand die als vrouw/man geboren is maar zich een man/vrouw voelt


•Questionig iemand die niet zeker op wie hij/zij/het valt
•Q overlappende term voor alles wat niet straight is
•Intersex iemand zowel geen man als vrouw is

 

•Asexueel iemand die geen sexuele aan trekking heeft
•Pansexueel (dat ben ik) iemanddie op alle geslachten valt( ja der zij er meer dan twee geslachten)
•+ zie onderstaande link
https://knowyourmeme.com/photos/843212-lgbtq

transgender: *iemand waarbij hun gender niet hun geboren geslacht matched (non-binair, transvrouw, transman)  

intersex: *wanneer iemand is geboren met gesclachtskenmerken van beiden geslachten (bv vrouw met xy chromosomen) 

 

•Pansexueel (dat ben ik) iemanddie op alle geslachten valt( ja der zij er meer dan twee geslachten)
 

Ik dacht dat er 2 geslachten waren en meerdere genders en dat gender en geslacht 2 verschillende dingen zijn. Ik dacht dat geslacht mannelijk/vrouwelijk was en dat dat bepaald word door je geslachtsdeel en dat gender dan hetgene is hoe je jezelf voelt. 

Ik wil niet flauw doen ofzo, accepteer iedereen maar kan iemand me vertellen of Uiltje het gewoon verkeerd typte of dat ik ongelijk heb?

Ik ben biseksueel :)) maar bi hoeft niet alleen te betekenen dat je alleen op mannen en vrouwen valt. Panseksueel betekent dat de ‘gender’ niet uitmaakt en dat je gewoon verliefd word op het persoon, bi betekent dan dat je gewoon verliefd kan worden op meerder ‘genders’

Intersex is iemand die biologisch gezien geen man en geen vrouw is. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat diegene een piemel heeft maar vanbinnen eierstokken en een baarmoeder. Ook in de chromosomen kan het anders zitten. Iemand kan eruit zien als een vrouw, maar toch XY chromosomen hebben

Thanks voor de info . Ik wist nog niet alles . Ik ben bi . Ja, ik val op jongens en meisjes 

Reageer