Lesbische verliefdheid

  • 19 February 2019
  • 4 reacties
  • 346 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Al een aantal jaar weet ik dat ik lesbisch ben, al weet de buitenwereld dit nog niet. Sinds ik 12 jaar oud was, werd ik al smoorverliefd op een meisje. Dat ging dan na een tijdje over en meestal kwam er snel genoeg weer iemand anders waar ik over begon te fantaseren. Dit gaat nu al enorm veel jaren zo door, maar nooit heb ik de moed gehad om het ook daadwerkelijk tegen diegene te zeggen. Ik voel me ook wanhopig, waarom ben ik constant verliefd op iemand, waarvan ik weet dat het toch niet wederzijds is.

Herkennen meer mensen dit?

4 reacties

Ik zie dat dit bijna een half jaar geleden was maar ik wil er toch nog even op reageren. Ik ben gisteren erachter gekomen dat ik bi ben en dat ik verliefd ben op mijn beste vriendin. Mijn hetero vriendin die al een relatie heeft. Dus ik snap best hoe je je voelt want ik durf het ook niet te zeggen...
Fijn dat die vriendin er voor je was. Ze was vast een grote steun. Denk je dat je eens met haar af zou kunnen spreken, zodat jullie samen wat leuks kunnen gaan doen? Naar de stad bijvoorbeeld, of wat gaan drinken? Wie weet brengt dat jullie dichter bij elkaar.

Je zou haar eventueel kunnen vragen of alles goed gaat. Op die manier kan je je bezorgdheid uiten, en subtiel aangeven dat je gemerkt hebt dat ze minder contact zoekt.

Gr. Kenshin
Hoi Kenshin,

Ik ben momenteel verliefd op iemand die ik heb leren kennen via school. Afgelopen halfjaar is er veel gebeurd in mijn familie en zij was er altijd voor mij, terwijl ze zelf ook niet echt lekker in d'r vel zit.

Ze vertelt wel eens over haar ex-vriendje, maar noemt mij heel vaak lieverd en schat. Ook appt ze me altijd als er iets gaat gebeuren of hoe het met me gaat. en geeft vaak complimenten. We lopen dan uit op lange gesprekken over van alles en nog wat.

Maar de laatste tijd is ze wat minder aanwezig en spreekt af met andere vriendinnen. Eerder hadden we bijvoorbeeld dagelijks contact en nu heeft ze bijna een week niks meer van haar laten horen. Ik weet dan niet waarom en vind het moeilijk.

Groetjes,
Simone
Hoi

Je wordt snel verliefd. Sommigen krijgen deze gevoelens sneller dan anderen, en rond de puberteit komt een verliefdheid wel eens wat vaker voor. Zou je het zien zitten om een meisje waar je gevoelens voor hebt, beter te leren kennen?

Je hebt het gevoel dat de liefde niet wederzijds was. Da's inderdaad niet fijn. Het zou echter kunnen dat het meisje waar jij gevoelens voor had, hetzelfde dacht, en haar gevoelens niet met je durfde delen. Als je je vertrouwd voelt met een persoon, kan het soms goed zijn om te vertellen wat je voelt.

Vertellen wat je voelt kan eng zijn, en de keuze maken of je het wilt vertellen, kan beïnvloed worden door de situatie er de persoon. Heb je momenteel gevoelens voor iemand, waarvan je denkt dat je die gevoelens zou kunnen bespreken?

Groetjes
Kenshin

Reageer