Beantwoord

kan ik zwanger zijn?

  • 23 April 2019
  • 11 reacties
  • 1275 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal!

Mij heb vandaag bijna seks gehad. Hij is niet helemaal in me gegaan omdat ik dat nog niet wilde maar hij heeft wel over me heen gegleden een aantal keren. dit is gegaan zonder condoom en toch ben ik bang dat ik zwanger ben. Kan dit?

ik wil misschien een morning After pil kopen morgen maar ik weet niet of dit verstandig is?

Groetjes anoniempje.
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 April 2019, 09:14

Bekijk origineel

11 reacties

Het kan wel verstandig zijn om in dit geval de morning after pil te halen, omdat je dat risico niet wilt nemen.
Het is wel een beetje lastig om te oordelen of je nu zwanger kan zijn.
Er kunnen zaadcellen in het voorvocht zitten, maar of dat de drempelwaarde overschreden heeft kun je niet zomaar zeggen.
Desondanks lijkt het mij verstandig om het goed in de gaten te houden.
En doe het de volgende keer wel veilig.
Hey Manoniemk,

Ik ben nog nog niet zo veel ervaring maar heb het hier net over gehad met school dus ik kan je wat tips geven.
Je kan voor de zekerheid een morning-afterpil nemen je kan hier misselijk van worden dus pas op dat je hem dan niet uitkotst, je kan zoiets simpel verkrijgen bij een drogist of apotheek.

Je zou ook een zwangerschapstest doen voor de zekerheid als je wilt wachten met de morning-afterpil en als het dan positief is dan kan je de morning-afterpil gebruiken (eerste 72 uur na de geslachtsgemeenschap) of als je het nog niet zeker weet even wachten en dan kan je een abortus laten uitvoeren dat kan tot de 13de week.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt 😄

Nog veel succes

Vriendelijke groeten Captain
er is bijna geen kans dat je zwanger bent want dan moet hij in je vagina klaar komen maar als je het 100% zeker wilt weten moet je een zwangerschapstest nemen
Even wat commentaar @Captain , maar je reactie was verder prima, hoor.

Een zwangerschapstest zal niet werken binnen die 72 uur waarin de MAP nog werkt.
hCG is net te merken na twee weken na de bevruchting.



@Mckenzi3, die kans bestaat wel.
Je hoeft niet per se in de vagina klaar te komen voor de bevruchting.
Kijk hier en hier naar.
Er is een vrij reeële kans op zwangerschap en het cijfer op de pearl-index is nogal hoog, dus het sluit absoluut niet de kans op zwangerschap uit.
Ik zij bijna geen kans het is mogelijk maar onwaarschijnlijk
Hi allemaal dank jullie wel voor jullie reacties! Hij js niet klaargekomen op mij of in mij trouwens. Maar ben alsnog bang dat door het voorvocht er een kans is dat ik toch zwanger ben. Ik ga de morning after pil halen super bedankt!!
X
Hi Manoniemk, geen probleem ben blij dat ik kon helpen 😄
Badge
Het is heel simpel.
als hij klaar kwam. dan heb je kans.
als hij niet kwam (logisch in zijn geval) dan is er geen kans.
IkWilGwnSex, zaadcellen kunnen ook in het voorvocht zitten, en daarvoor hoeft hij niet klaar te komen
Haii, jazeker kan je zwanger zijn. Voorvocht is al genoeg dus ik zou zeker de morning after pil halen als ik jou was.😘

Je kan ook een test kopen, maar een morning-afterpil is ook heel verstandig! 

Reageer