Vraag

kan het dat ik zwanger ben?


Ik ben een meisje van 14, afgelopen nacht heb ik een jongen afgetrokken en er kwam ook voor vocht op mijn hand, daarna heb ik mezelf gevingerd en ik ben nu heel bang dat ik misschien zwanger ben. Weet iemand wat ik moet doen moet ik afwachten of misschien de morning-afterpil nemen, ik durf het eigenlijk ook niet te kopen en ik ben bang voor de bijwerkingen.


10 reacties

hey @Anoniem173 .

Ik zelf kan niet met zekerheid zeggen dat je daardoor zwanger kan zijn.  Maar zelf zou ik zeggen van niet omdat er geen direct contact mee is geweest. Maar weet het natuurlijk niet zeker. Als ik het fout heb ,verbeter me maar.

 

Als je het echt zeker wilt weten kun je altijd de zwangerschaps test doen.

Groetjes gebruiker c 

Ik ben een meisje van 14, afgelopen nacht heb ik een jongen afgetrokken en er kwam ook voor vocht op mijn hand, daarna heb ik mezelf gevingerd en ik ben nu heel bang dat ik misschien zwanger ben. Weet iemand wat ik moet doen moet ik afwachten of misschien de morning-afterpil nemen, ik durf het eigenlijk ook niet te kopen en ik ben bang voor de bijwerkingen.

Hey het kan zijn dat je zwanger brnt omdat in  voorvocht ook een klein beetje sperma in zit misschien moet je doen wat @Gebruiker c zegt en een test doen

@Jongen104 alleen als ik een zwanger schaps test wil doen moet ik vgm nog een aantal dagen wachten en dan is het eigenlijk al te laat, dus denk je dat ik beter kan afwachten of de morning-afterpil moet halen? Ik word over zo’n 10 dagen ongesteld als het goed is dus als ik dan ongesteld word weet ik dat ik niet zwanger ben @Gebruiker c 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Anoniem173,

 

in voorvocht zitten geen zaadcellen. Er kunnen alleen zaadcellen inzitten, als de jongen eerder al klaargekomen was en daarna niet geplast heeft. Als dat bij jullie niet het geval is, dan is de kans dus echt heel erg klein dat je zwanger kan zijn.

Het klopt dat je pas een zwangerschapstest kan doen, na de datum waarop je weer ongesteld moet worden. Dus in jouw geval kan dat pas over meer dan 10 dagen.

Je kan als je het zeker wil weten ook een morning after pil kopen. Dat kan gewoon bij de drogist zonder recept.

 

Veel succes ermee,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

@Marieke ik had hem 2 uur daarvoor ongeveer ook afgetrokken en toen was hij klaargekomen en daarna had hij nog geplast, dus zaten er dan geen zaadcellen in zijn voorvocht meer bij de 2e keer dat ik hem aftrok?

Die kans is echt heel, heel klein.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Anoniem173,

 

klopt, die kans is echt heel heel erg klein dat er dan nog zaadcellen in zijn voorvocht konden zitten. 

 

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Oké bedankt voor jullie reacties, dan denk ik dat ik maar gewoon afwacht en niet de morning-afterpil ga nemen.

Hey anoniem173,

het is nu al een maand geleden dat je dit topic postte. Hoe zit het nu? Ben je ongesteld geworden? 
 

laat het ons weten! Ik ben benieuwd en hoop het beste voor jou!

Hallo Marieke :)

Wat jij zegt klopt niet helemaal. Er is bewezen dat in voorvocht zaadcellen zitten, wel veel minder dan in sperma maar ze zitten er wel in.

-TheMightySlayer <3

Reageer