Is dit normaal??

  • 22 September 2019
  • 10 reacties
  • 636 Bekeken

Ik ben 13 jaar, en zit in de 2e. ik ben nog niet ongesteld en de rest van mijn vriendinnen al wel, ben ik laat dan? ik heb maat 75 A en heb al best veel schaamhaar. ik heb nu ook al anderhalf jaar witte afscheiding in mijn onderbroek. ik ben 1.56 en weeg 42 kilo
zou ik binnenkort ongesteld worden? en ben ik niet laat? en zijn mijn maten enz. normaal?

xxx mij

10 reacties

Badge
Ongesteldheid kan overal gebeuren in je puberteit, dus maak je geen zorgen als het nog niet gebeurd is. Het verschilt echt per persoon.
Badge
Hetzelfde met de borstgroei, het verschilt echt per persoon.
Hoi

Zoals MijnheerVerzonnen zei, ontwikkelt elk op z'n eigen tempo. Rond jouw leeftijd is de kans groot dat je lichaam nog zal groeien, dat je vroeg of laat ongesteld wordt, etc. Dat je vriendinnen al ongesteld zijn, hoeft niet per se te betekenen dat jij laat bent.

Groetjes
Kenshin
Badge +1
Ieder meisje groeit op haar tempo en bv ben je 15-16 en en a of b wees niet jaloers op een meisje van 13-14 met een c cup want zoals ik zeg ieder groeit op hun tempo.

Heb een vriendin die dacht zwanger te zijn toen ze voor haar 16 niet menstrueerde maar wij hebben geen controle we groeien gewoon en moeten zien hoe ik zelf beneen Transgender en heb een b waar ik trots op ben
Reputatie 1
Badge +1
A meis, niet zo druk om maken. Dit verschilt echt per persoon. Ik was bijvoorbeeld 11. Anderen zijn weer 16. Geniet lekker van de tijd dat je het niet bent. En de afscheiding is idd een voorteken. Vaak krijg je dat 1/1,5 jaar voor de tijd
Hee t maakt echt niet uit dat je nu nog niet ongesteld bent! Ik was t pas op mn 14e maar vriendinnen van mij die waren pas 16/17 wat ook gewoon prima is. Als ik jou was zou ik lekker genieten inderdaad want t is nou niet bepaald fantastisch. Afscheiding betekend inderdaad dat t er bijna is maar ik zou je er niet zorgen om maken t komt gewoon vanzelf!

ik ben nu in 3 maanden bijna 5 kilo aangekomen. dat is echt veel al zeg ik het zelf. ik ben nu zelf ook ongesteld en het is echt geen pretje. ik ben het 2 maanden geleden voor het eerst geworden. maar ik ben het heel vaak en dan ook heftig. in 30 dagen ben ik 16 dagen ongesteld en dan weer 14 niet. dat is best vaak volgens mij. dit kan komen door von willebrand een bloedziekte waarbij je dun bloed enzo hebt. het stopt dus zegmaar ook niet zomaar met bloeden dusjaaa….

 

xxx

 

Als je vermoedt dat er een medische reden zit achter het overvloedige bloedverlies, lijkt het me verstandig dit met een arts te bespreken. Deze zal je hoogstwaarschijnlijk van een hoop ongemakken af kunnen helpen. Ben je reeds met de bloedziekte gediagnosticeerd?

 

Gr. Kenshin

nee, op mijn 6e werd de ziekte al ontdekt toen mijn amandelen werden geknipt. laatst moest ik een tand laten trekken. toen wouden ze het voor de zekerheid opnieuw diagoseren om te kijken of het wel goed was ofzo omdat de vorige keer was al best lang geleden en tja. dus ze hebben dat weer getest en ik bleek het ofzo erger te hebben dan de 1e keer werd gediagnosticeerd.  in het medisch rapport staat ook dat je menstruatie extra hevig kan zijn. en als het heel erg is en als je er last van hebt dat je dan naar de dokter moet om medicijnen te halen die het minder heftig maken. maar ik heb er niet suuuuper veel last van dusjaaa dat…

 

 

xxx

Houd gerust in gedachten dat je langs kan gaan bij een arts, moest je toch erge last krijgen van je menstruatie. Als je denkt het zo wel te redden, zou je kunnen proberen om het jezelf eenvoudigweg zou aangenaam mogelijk te maken tijdens het ongesteld zijn. 

 

Gr. Kenshin

Reageer