In&uit de kast

  • 16 May 2018
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zoals de titel het zegt ik zit in en uit de kast. Op dit moment ben ik 19. Sinds mijn 12 ben ik er achter gekomen dat ik bi ben. Op mijn 15e heb ik het aan mijn ouders verteld.

Op school / stage word er best vaak gevraagt of ik gay ben / op jongens val. Ik denk dat het komt omdat ik nooit mee praat als het over meisjes gaat. Ik zeg dan altijd nee. Ik ben bang voor de reacties die ik "kan" krijgen. Ik ben dus nog nooit eerlijk geweest tegen over mensen die het mij gevraagt hebben.

Ik heb allang geaccepteerd dat ik me aangetrokken voel tot jongens. Heb nooit gedacht dat dit raar/anders was. Heb het daarom ook aan mijn ouders verteld maar buiten hun ben ik bang voor de reacties die ik kan krijgen.

Ik kijk vaak naar coming out videos op youtube omdat ik het intressant vind hoe het bij hun gegaan is. Het zijn vaak positieve verhalen. Maar zelf na al die videos bekeken te hebben ben ik ergens toch nog bang dat het bij mij niet goed gaat uitlopen.

Hoe zouden jullie het aanpakken om toch de moed erbij te halen om er toch open voor te zijn? En als je tegen over iedereen open bent hoe was dit in het begin.

3 reacties

Als ik het niet fout heb ben je te oud voor deze site
Hoi Ichbienmyself,

Ten eerste kunnen we je best helpen ook al ben je wat te oud, florisjuhh, als jij ergens mee zat als je 19 bent vindt je het ook niet leuk om dat te horen.

Ik heb precies het zelfde en ben er ook niet eerlijk over maar ik ben iets jonger.

Kijk, je kan kiezen om hier je hele school nog over te liegen, maar ook om het te vertellen. Je zult een stuk vrijer zijn en je beter voelen, ook moet je er bij na denken dat de mensen die het niet accepteren of gemeen zijn na je school nóóit meer terug ziet. Als jij het wilt vertellen moet je je niet tegen laten houden door een paar mensen, je bent al 19, na veel jaar liegen zal het erg opluchten om gewoon te kunnen zeggen dat je op jongens valt.

Groetjes, 360popescope
360popescope, er zijn andere websites voor volwassenen waarop je dezelfde dingen kunt bespreken.

Reageer