Ik wil uit de kast komen, maar hoe?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben zane. En dit is mijn verhaal. Alles ontstaat eigelijk uit een ding en dat is Bi zijn. Ik ben Bi en ik heb er de laatste tijd veel moeite mee. Ik ga de laatste tijd niet zo lekker. Ik voel me niet fijn en maar 2 vrienden van mij weten het. Ik wil het graag ook de buitenwereld vertellen maar ik heb een probleem. Ik zit op waterpolo. Het is daar best raar om uit de kast te komen. We zijn gewoon een normaal team. Ik ben ook geen pervert die hele tijd naar hun dicks zit te kijjken. Ik doe gewoon normaal en hou me bij de sport. Maar pas wou er jongen in ons team die ook op jongens valt. Iemand uit me team maakte hem alleen maar belachelijk. (die jongen die erbij kwam was ook wel een beetje raar. Hij wou apart omkleden in een 1 persoonshokje met mensen en mensen anaal neuken.) maar ik ben nu bang. Hoe kan ik ooit uit de kast komen hierdoor? Iemand tips?

14 reacties

als je waterpolo team iets tegen mensen die bi zijn hebben dan zeg je (dat je bi bent) gewoon tegen je ouders famillie leden en goede vrienden. en niet tegen je waterpoloteam
Hi Zane21,

Ik vind het stom dat er nog steeds zo raar gedaan wordt door mensen als je zegt dat je op jongens valt (in dit geval). Alsof je dan iedereen gaat bespringen. Alsof je iedereen lekker vindt, nee natuurlijk niet, wat denken die gasten allemaal. Van welke leeftijd is jouw team en ben jij?

Ik snap wel dat je gewoon dezelfde jongen bent en blijft, zoals ze jou als langer kennen. Toen ze je nog een toffe gast vonden. En dan zeg je dat ene woordje “gay” of "bi" en dan gaan ze ineens flippen.

Ik heb het ook wel eens meegemaakt, maar mijn twin en ik vallen allebei op jongens en komen altijd voor elkaar op en gelukkig hebben we ook een aantal goede vrienden die dat ook doen.

Je bent nu nog niet uit de kast, maar ik snap dat je er graag open over wilt zijn, zodat je ook gewoon jezelf kunt zijn, maar hoe jouw waterpologroep met die nieuwe jongen is omgegaan is niet echt zo, dat je zegt “ik kom volgende week ook maar even uit de kast”.

Of juist wel?? Samen staan jullie sterk(er) en misschien zijn er nog andere jongens uit jouw team die jou steunen?
Als er een paar vrienden van je bij die club zitten kun je misschien eens peilen hoe zij erover denken en voor hen uit de kast komen en vragen of ze je willen steunen?

Ik weet niet waarom die andere jongen gezegd heeft dat ie in een kleedhokje wil omkleden en wil neuken met andere jongens. Misschien wilde hij alle slechte grappen die hij van anderen verwachtte voor zijn en dacht hij dat het slim was om zelf deze opmerkingen / vooroordelen grap te maken om de rest voor te zijn? Dat pakte dan niet echt goed uit voor hem. Weet je hoe hij het bedoelde? Praat je wel eens met hem of helemaal niet?

Ik vind het altijd lastig als de omgeving er moeilijk over doet. Gelukkig hebben mijn twin en ik er weinig last van gehad. Thuis uit de kast komen ging soort van vanzelf en er werd niet moeilijk over gedaan. Mama wist het eigenlijk allang, omdat we altijd al zeiden dat we jongens leuker vonden dan meisjes.

Hoe denk je dat jouw ouders er op zullen reageren? Staan ze er wel open voor, denk je of zijn het “homohaters”? Dat laatste zal wel meevallen denk ik als ze horen dat hun eigen kind op jongens valt. Sorry ik weet dat je bi bent, misschien leg ik teveel nadruk op het “gay” gedeelte, maar je snapt mijn verhaal wel hopelijk.

@strijder bro geeft je al een goede tip, uit de kast komen voor vrienden en ouders. Dan kun je daar je verhaal iig kwijt. Kun je daarna verder zien wat je doet en wie je het vertelt.

Verder kun je inspiratie op doen bij het programma Uit de kast.

Oude afleveringen met Arie Boomsma zijn terug te kijken via:
https://www.npo.nl/uit-de-kast/POMS_S_KRO_123939

Ik zag ook dat er een nieuwe serie met als presentator Klaas van Kruistum in de maak is. Misschien lost hij jouw “probleem” wel op 😛 :
https://www.kro-ncrv.nl/uitdekast

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hey M & M s eerst wil ff zeggen dat je echt een toffe gozer bent 🙂

Mijn ouders zijn zeer zeker geen homo haters. Mijn oom is homo 🙂 en de jongen bedoelde het jammer genoeg niet als grap. Dankjewel voor de tips. Nogmaals zeer aardig ben je 🙂
@M&M's

Ben je daar nou in je laatste zin gewoon mijn ropic reacties aan het kopiëren? ©
@360popescope,

Ja, tuurlijk 😛, maar dat doe ik alleen bij goede reacties en ik heb er nog een linkje bijgezet. Mag jij weer gebruiken. Iedereen moet weten dat er een nieuwe serie “Uit de kast” aan komt, toch?

Ik hoop trouwens dat iedereen ook (alle) linkjes die ik op het forum geplaatst heb, lekker gaat kopiëren. Want ik vind het soms jammer dat zo’n linkje met reactie me soms een uur kost of meer en dat die dan maar één keer gepost wordt.

Soms post ik m nog een keertje als het van toepassing is, maar ik vind het stom om die linkjes zelf elke keer overal te posten, terwijl ze wel een hulp kunnen zijn.Bovendien kan ik niet alle topics lezen en reacties posten.

Dus, als iemand denkt dat ie er iemand anders mee helpt, ajb copy/paste linkjes die ik ergens gepost heb :)

Natuurlijk niet mijn hele reactie 1 op 1 kopiëren hè 😠, er zijn grenzen :8

Ja, @360popescope, beter goed gepikt dan slecht bedacht 🆒

Bedankt voor je tip nog.

Groetjes,
M&M’s
@Zane21,

Dankjewel voor je lieve woorden. Die kunnen natuurlijk alleen komen van iemand die zelf ook een toffe gozer is, like you, dus 🆒 :)

Heb je al een plannetje voor wie je eerst uit de kast wilt komen?

Als het voor je ouders is kun je het volgende liedje misschien gebruiken. Ik hoorde het net op tv bij een item over homoseksualiteit en ik kende het niet en had het geshazamd?/zamt?, nou ja, je begrijpt wel. Klinkt wel vrolijk.

Het liedje is echt oud, wel ongeveer uit het geboortejaar van je ouders, denk ik, maar wel leuk. Volgens mij hoef je alleen het liedje op te zetten en verder niks te zeggen en is het gelijk duidelijk.

Doe er nog een paar goede moves bij, zoals ons, we zijn er nu met zijn 4-en (onze Duitse vrienden Justin en Christian en twin en ik) op los aan het gaan. Partytime…..

Hier is de link en join us en always remember op welke liedje je uit de kast bent gekomen:

Diana Ross - I'm Coming Out
https://www.youtube.com/watch?v=zbYcte4ZEgQ

Chorus lyrics:
I'm coming out
I want the world to know
Got to let it show
I'm coming out
I want the world to know
I got to let it show

- begin quote

LGBT significance
"I'm Coming Out" has been regarded as an anthem for the LGBT community. The phrase "coming out" to describe one's self-disclosure of sexual orientation or gender identity had been present in the gay subculture in the early 20th century[3], analogous to a débutante's coming-out party or celebration of her formal presentation to society. It has also been understood as "coming out of the closet" or coming out from hiding. The song is thus interpreted as a celebration of lesbian, gay, bisexual, or transgender, identity and the encouragement of self-disclosure.

- einde quote

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/I%27m_Coming_Out

Het komt wel goed. Geloof in jezelf. Be positive.

Liefs :)

Groetjes,
M&M’s & dance crew 😛
@M&M'S

Maakt ook niet uit man, was een grapje maar laten we weer on topic gaan.
@360popescope,

natuurlijk weet ik dat je een grapje maakte, dat had ik gelijk al door :)

Kwam mijn reactie anders op jou over dan?
Sorry daarvoor dan, dat is nooit mijn bedoeling geweest.



@Zane21,

wanneer ga je het liedje aan jouw ouders laten horen en kom je uit de kast?

(dit is ook grappig bedoeld, dat je het weet)

Btw misschien kun je een keertje met je oom erover praten of is dat een bad idea?

Groetjes 🙂,
M&M's
Als je het moeilijk vind om het tegen je waterpoloteam te vertellen snap ik dat, maar je kan het wel tegen je ouders en je familie vertellen. Want ik weet zeker dat ze jou gaan respecteren! En je klinkt als een hele aardige jongen?
Hahah oops een beetje laat zit. Hey M&MS. Ik heb het nog steeds niet tegen me ouders verteld. maar me zus gaat het waarschijnlijk binnenkort te weten komen. en Zendaya dankjewel voor je tips. Ik weet niet of je Zendaya heet maar als het was bedoeld in de acteur i love her. 🙂 Dankjewel dat je me een aardige jongen noemt. dat is altijd super nice.

Groetjes Zane21
Hi Zane21,

Ja, haha, het is wel laat, maar nooit te laat 🙂. Geeft toch niks. Je moet gwn alles op jouw eigen tijd doen en je niet op laten jutten door mij of iemand anders.

Hoe ga je het je zus vertellen? Of heb je een vriendje en ga je die aan haar voorstellen of wat? Je maakt me nieuwsgierig.

Maar sws wel goed als je zus het weet, toch? Kun je lekker met haar het erover hebben en er komt vast wel een moment dat je er klaar voor bent om het je ouders te vertellen.

Kies jouw tijd en manier en dan komt het wel goed.

Laat het weten als je nieuws hebt of een vraag ofzo.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Haha m&ms i wish dat ik een vriendje heb. Ik ga het haar denk ik gewoon random vertellen. Dat lijkt me het veiligst.
Hi Zane21,

Je hebt nog geen vriendje 😞, maar dat komt vast nog wel :)

Goed plan, gwn vertellen. Tegen je zus kan dat wel, denk ik. Als wij niet al gwn uit de kast waren gekomen, hadden we het misschien ook wel tegen onze zus gezegd.

Kunnen jullie strakjes samen jongens kijken, maar geen ruzie maken wie hem dan krijgt natuurlijk. Of valt je zus op meisjes?

Succes en, as always, ben ik wel benieuwd naar hoe het allemaal gaat/gegaan is.

Groetjes,
M&M’s
Hey Zane21,

@M EN MS en ik zijn eigenlijk best wel benieuwd hoe het uit de kast komen is gegaan bij jou.
Vertel eens, Ben benieuwd echt waar.

Reageer