Beantwoord

Ik mag geen sex

  • 1 December 2018
  • 20 reacties
  • 9696 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben 13 jaar
en ik heb een vriendje die is ook 13 en maar een maand ouder,
En we zijn allebei klaar voor sex we hebben ook condooms alleen mijn moeder vindt het niet goed!
Ik heb is een keer gevraagd aan haar:Wat is een goeie leeftijd voor sex? Zij zei 18...
Ze is zelfs een beetje preuts want ik moet altijd de deur open laten als mijn vriendje er is.
En bij mijn vriendje thuis kan ook niet want zijn ouders vinden het ook niet goed...
We zijn er allebei klaar voor we hebben zoals ik al zei condooms en ik ben toch al aan de pil voor mijn menstruatie maar we hadden het voor de zekerheid gekocht voor soa's ofso hahaahaha
Het mag toch gewoon wat moet ik zeggen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 December 2018, 02:53

Bekijk origineel

20 reacties

Hallo Mollieknollie.
Als jullie er beide klaar voor zijn dan zijn jullie dat ook. Dat weet je zelf het beste en kan je moeder niet voor je bepalen. Een pil is trouwens niet voor soa's. Veel succes!
Groetjes N177.
Nouja, je ouders kunnen wel wat zeggen totdat je 16 bent...

Hoewel 13 jaar een beetje vroeg is, denk ik dat je met jouw moeder er over moet praten.
Misschien kan zij haar zorgen op zij zetten, als jij laat zien dat jij er verstandig mee om kan gaan.
Hee,

Ik ben misschien niet de beste persoon om hier advies over te geven, want ik heb zelf namelijk een hekel aan ouders die er zo over denken. Ik heb gewoon een hekel aan ouders die je iets verbieden als het geen kwaad kan, maar dat kan aan mij liggen (als mijn ouders zo doen, word ik meestal ook best wel boos). Maar ik vind als jullie er allebei gewoon klaar voor zijn, dat het gewoon moet kunnen. Er is niks raars aan seks en ik zou het in jullie geval waarschijnlijk gewoon in het geheim doen, maar dat is misschien niet het beste wat je kan doen. Ik zou het gewoon met je moeder erover hebben en ook met zijn ouders, want dit zou toch gewoon moeten kunnen. Het is jullie leven en er is niks mis mee als jullie het allebei willen. Er bestaat geen goede leeftijd voor seks en ik vind het zo raar als ik van mensen hoor dat het niet normaal is om vóór je 16e of 18e seks te hebben, als zij dat niet willen betekent dat niet dat ze anderen raar moeten aankijken als die dat willen.
Ik hoop dat je misschien iets aan mijn verhaal hebt gehad.

Groetjes.
Bedankt voor de reacties!
Badge
als papa en mama naar een concert zijn, kan jij thuis ook gewoon wat muziek maken😉
Badge

Wettelijke mag het pas van je 16de.

Bron: mijn juf

 

Reputatie 7
Badge +3

Wettelijke mag het pas van je 16de.

Bron: mijn juf

 

Mensen onder de 16 mogen onderling seks hebben als hun leeftijdsverschil niet te groot is.

Mensen van 16 jaar of ouder mogen geen seks hebben met mensen jonger dan 16 jaar.

BRON: BURGELIJK WETBOEK, WETBOEK VAN STRAFRECHT.

Dus het ligt een beetje anders,

GroetjesWereld

onder 16 jaar mag je geen sex

je mag al beginnen met aftrekken of zo

onder 16 jaar mag je geen sex

je mag al beginnen met aftrekken of zo

Vgm heeft Dhr Wereld al verteld dat je als je onder 16 bent wel degelijk sex met elkaar mag hebben. Het mag niet als iemand van boven de 16 het met een minderjarige doet. Daarmee  verspreid je dus foutieve informatie en dat is niet Oke. Dus lees in het vervolg wat er is verteld en laat je ook beter informeren voordat je een bericht plaatst op het forum.

Sorry hoor

Maar waarom opeens zo Streng ???

Ik las de reacties niet eens 

Je kan bij mijn profiel kijken 

elke keer als ik zo’n vraag tegen komt dan antwoord ik dat het niet mag

 

Sinds wanneer is het zo streng ???

Zelle

 

Ik was zo geschrokken van je reactie

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

We zien dat iedereen zijn/haar best doet om zo goed mogelijk te reageren op topics en reacties.  Fijn dat jullie elkaar helpen om correctie informatie te delen! Wel willen jullie wel vragen om forumregel 2 aan te houden en respectvol naar elkaar te blijven.

 

Groetjes,

Sascha | De Kindertelefoon 

Reputatie 7
Badge +3

onder 16 jaar mag je geen sex

je mag al beginnen met aftrekken of zo

@Zelle, je bent een held.

Badge

onder 16 jaar mag je geen sex

je mag al beginnen met aftrekken of zo

@Zelle, je bent een held.

Dat is zeker zo

 

onder 16 jaar mag je geen sex

je mag al beginnen met aftrekken of zo

Vgm heeft Dhr Wereld al verteld dat je als je onder 16 bent wel degelijk sex met elkaar mag hebben. Het mag niet als iemand van boven de 16 het met een minderjarige doet. Daarmee  verspreid je dus foutieve informatie en dat is niet Oke. Dus lees in het vervolg wat er is verteld en laat je ook beter informeren voordat je een bericht plaatst op het forum.

mag in bepaalde bijzondere uitzonderings gevallen ja, maar die worden vaak door de rechter bepaald 

in het algemeen wordt sex met iemand onder de leeftijd van 14 bijna altijd als verkrachting gezien , dit komt uit het feit dat wettelijk iemand onder de leeftijd van 14 jaar nog niet in staat is om een beslissing van die aard te maken 

 

denk ook aan het feit dat zelfs als beide onder de 14 zijn en beide instemmen met sex, er toch nog aangifte kan gedaan worden door bijv een van de ouders en dan heb je toch de poppen aan het dansen, tot dat je volwassen ben blijf je onder het ouderlijk gezag vallen en mogen je ouders helaas feitelijk bepalen wat wel en niet goed voor je is

Reputatie 2
Badge

Wacht een keer tot je ouders weg zijn laat dan je vriendje binnen en heb een leuke dag

Sucsex

 

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou miss ergens anders naartoe gaan? Miss ergens in een bos of in een toilet

Ga er gewoon voor, ik heb het gevoel dat jij er aan toe bent. En dan is leeftijd helemaal niet belangrijk. Maar doe niets overhaast geniet eerst van het voorspel.

Reputatie 2
Badge +1

doe het anders in de kleedkamer van het zwembad als er niet zo veel mensen aan het omkleden zijn

Reputatie 4
Badge +4

Ik zou een keer samen afspreken als je ouders aan het werk zijn en het dan doen

 

Reputatie 7
Badge +15

Hoi jongens, dit topic is wel 4 jaar oud he? 
 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer