Vraag

Ik ben homo en moslim

• 29 December 2016
  • 11 reacties
  • 993 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een jongen van 13 jaar die homo is en moslim, ik ben er achtergekomen toen ik 9 was toen ik een jongen heel leuk begon te vinden en ben zelf nu ook verliefd op een jongen, ( ben zelf nooit op een meisje verliefd geweest ) Ik moet er nu meeleven dat ik mezelf niet kan zijn. Mijn moeder haat homo's en mijn vader is wel wat kalmer dan zij maar hij mag ze niet. Ik weet dat je als moslim geen homo mag zijn maar ik ben zo geboren, als Allah / God homo's haat waarom heeft hij mij dan zo gemaakt.
Ik ben wel van plan om het tegen mijn beste vriend te vertellen maar ik heb het gevoel dat hij mij gaat haten en het tegen mijn familie gaat zeggen.
Ik ben zo depressief geworden laatste tijd altijd praten mijn vrienden over meiden en dan sta ik daar zo van Oke.
Dan zeggen ze altijd : Echt een Homo.
Hebben jullie aub advies?

11 reacties

Ten eerste ik vind zelf dat het belachelijk dat niet volgens de koraan mag.
Maar je moet gewoon doen wat jouw geaardheid is. Ik zou het eerst tegen je vriend zeggen en dan tegen je familie als je daar je comfertabel bij voelt.
En als hij het doorvertelt is hij geen echt vriend

Grtz D.S..C.B
Hee Mouad,

Ik snap dat dit voor jou heel moeilijk is, omdat je gewoon jezelf wilt zijn maar een soort van wordt 'beperkt' door je geloof.
Zelf weet ik niet heel veel van Islam maar het klopt toch dat de ene moslim makkelijker met homo's omgaat dan de andere?

Je geeft aan dat je vader er makkelijker in is, makkelijker dan je moeder in ieder geval.
Is het een idee om het eerst aan je vader te vertellen en het later aan meer mensen het te gaan vertellen?

Ik raad je af om het aan je vriend te vertellen, als je de gevoelens al hebt dat die je gaat haten en het gaat doorvertellen, want daar schiet je natuurlijk niks mee op..

Ik wens je heel veel succes en onthoud, dat jij homo bent maakt helemaal niks uit, je bent uniek!
Dank jullie wel, ik ben eigenlijk vandaag van plan om het mijn vriend te vertellen en ik heb zelfs een brief geschreven om het voor te lezen aan hem.
Je hoeft het niet direct te zeggen tegen (wie je het wil zeggen) maar je kan het ook steeds een klein beetje opbouwen
Veel succes
Ten eerste ik vind zelf dat het belachelijk dat niet volgens de koraan mag.B
Vind het ook onzin
Maarja
Mouad, wat ik wil meegeven.....
Je bent gay, je weet het en zo ben je nou eenmaal
Het zal moeilijk zijn te vertellen aan !mensen, vooral je ouders
Maar de waarheid is altijd het beste voor je
En als ze ECHT van je houden, zal het echt niet zo erg zijn
Waarschijnlijk zullen ze het wel lastig vinden
Maar hopelijk accepteren ze het en accepteren wie je bent
Succes
Niks kan je veranderen geen God! Je wordt geboren als hoe je bent en daar kan niks aan veranderd worden en misschien heb je een opa of oma die er wat kalmer onder is dan kan je met hun wat meer bespreken maar inderdaad als je het voor anderen geheim wilt houden moet je oppassen tegen wie je het zecht. Maar wees gewoon jezelf ooit Zal je het tog wel tegen ze vertellen 🙂
Als je ergens goed wilt kunnen praten, kun je je aanmelden bij Jong&Out. Deze website is speciaal voor LGBT-jongeren tussen 13 en 18 en wordt zelfs aangeraden door de kindertelefoon.

@Duhitzrik
Je moet wel even weten dat er in de forumregels staat dat je geen persoonlijke informatie mag posten op dit forum. Dus ook geen Snapchat, Instagram, Kik of YouTubekanalen. Ik ben zelf niet van de kindertelefoon, maar als ik zag dat je via jou instagram op een YouTubekanaal komt, zou ik dit snel zien als zelfpromotie... Maar, ik ben niet van de kindertelefoon. 😛
@justpassingby
Ik doe het via socialmedia omdat hier geen dm/pm of iets dan ook is 🙂 en je hoeft tog niet op die YT link te klikken? 🙂

Reageer