Homo/Bi

  • 3 February 2019
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben homo/bi maar hoe vertel je zoiets aan je ouders? want mijn ouders zijn daar volgensmij best wel tegen. Ik zit er al best lang mee, mijn ouders zijn niet gelovig ofzo maar volgensmij zijn ze best wel tegen homo's. Heb nog geen vriendje maar weet bijna zeker dat ik gay ben.

3 reacties

Om te beginnen waarom denk je dat ze ertegen zouden zijn?
Ten eerste, je zegt zelf dat je “bijna” zeker weet dat je gay bent, mocht je het dus nog niet 100% zeker weten, vertel het dan nog niet aan je ouders, als je het 100% zeker weet dan is het sen goed moment om het te vertellen, en ookal zijn je ouders tegen homosexualiteit, je bent hun zoon en dat zullen ze hoe dan ook moeten respecteren. Als je bisexueel bent kun je je misschien beter op meiden focussen aangezien het riskant lijkt te zijn om je ouders te vertellen dat je gay bent. Maar dat is volledig aan jou. Doe waar jij je goed bij voelt en onthou dat het iets is waar jij ook niks aan kunt doen, dus je ouders kunnen er niks aan veranderen, ze kunnen het alleen respecteren.
Hoi

Je denkt eraan om uit de kast te komen, maar bent bang dat je ouders niet positief zullen reageren. Is er in jullie omgeving al iemand uit de kast gekomen? Hoe reageerden je ouders toen?

Je zou kunnen proberen om het thema relaties, meer bepaald seksuele geaardheid, te bespreken met je ouders. Je zou het algemeen kunnen houden, en afwachten hoe je ouders hierop reageren.

Er is geen deadline of verplichting bij uit de kast komen. Je doet het op je eigen tempo, en op je eigen manier. Je kan bijvoorbeeld uit de kast komen door een briefje te schrijven, of een berichtje te sturen. Als je het liever in een gesprek doet, is dat ook prima. Je zou ook eerst bij één ouder uit de kast kunnen komen, en pas later bij de andere.

Is er iemand in je omgeving waar je je goed bij voelt? Een vriend(in) of familielid? Het kan fijn zijn om iemand rond je te hebben die je steunt. Je zou eventueel bij die persoon uit de kast kunnen komen, zodat hij of zij je kan steunen bij het uit de kast komen bij je ouders.

Je hoeft niet honderd procent zeker te zijn over je geaardheid, om uit de kast te komen. Je gevoelens kunnen in de loop van je leven zelfs nog veranderen. Vaak voelen mensen zich opgelucht na uit de kast gekomen te zijn, en daarom kan het fijn zijn om, ook als je nog niet zeker bent over je geaardheid, uit de kast te komen.

Groetjes
Kenshin

Reageer