Hoe vertel ik aan mijn ouders dat ik aan de pil wil?

  • 27 February 2012
  • 20 reacties
  • 10935 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wie kan me helpen?

Ik wil graag aan de pil, maar ik weet niet hoe ik het moet vertellen aan mijn ouders?

Is er iemand misschien met hetzelfde probleem? Of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en een oplossing voor me heeft?

20 reacties

heee anoniem.

ahw vervelend dat je niet weet hoe, misschien zo :

    zeg tegen je ouders dat je aan de pil wil omdat je dan (zeggen ze) minderlast hebt van menstruatie pijn.
  • zeg tegen je ouders dat je aan de pil wil omdat je dan (zeggen ze) minderlast hebt van jeugdpuistjes.
  • zeg tegen je ouders dat je aan de pil wil omdat je dan een precieze datum hebt om ongesteld te worden. & dat het dan niet zo onverschillig is.
heb je hier wat aan? als je meer wilt :)

hartje x
Heej, ikanoniem!

Ik heb een tippenlijstje op gezet! hier komtie...

HOW I TELL MY PARENTS I WANT THE PIL(19 STEPS):


1. Overtuig je ouders ervan dat de pil, naast een anticonceptiemiddel, ook een praktisch hulpmiddeltje is op allerlei andere vlakken. Ze laat je bijvoorbeeld toe om rustig de examenperiode door te komen of van je vakantie te genieten door bijvoorbeeld je regels uit te stellen.
2. Speel in op het “safe sex” argument: een condoom is niet 100% betrouwbaar. Het condoom kan immers scheuren. Je wil echter niet elke maand, vlak voor je regels, ongerust moeten zijn.
3. Vertel hen dat je na uitgebreide zoektochten op internet en een grondige raadpleging van de site http://www.mijnpil.be, bijvoorbeeld, nu op de hoogte bent van de voor- en nadelen van de pil en je er echt van overtuigd bent dat je ze nodig hebt. Ze zullen je dan rijp en verantwoordelijk vinden.
4. Een andere oplossing is doen alsof je er niets vanaf weet en hen vragen hoe de pil werkt, wat de voordelen ervan zijn,… Ze zullen je zelf vragen waarom je hen al die vragen stelt en of je interesse
Sentimentele argumenten
5. ‘Papa, mama, ik ga nu al 1 jaar uit met Jan, we houden van elkaar, we hebben een serieuze relatie, zijn gelukkig en ik zou dus de pil willen nemen!’. Vertel hen eerlijk dat je eerste seksuele ervaringen belangrijk voor je zijn en dat je zin hebt om er volop van te genieten met je vriend zonder bang te moeten zijn zwanger te kunnen raken.
6. Zeg hen dat een meisje van je school zwanger geworden is, omdat haar ouders niet wilden dat ze de pil nam. Je kan hen ook vertellen dat je beste vriendinnen al allemaal de pil nemen.7. Overtuig je ouders ervan dat je enkel van die acne af kan raken waarmee je al zolang worstelt, als je de pil neemt.
8. Vertel je ouders dat je er genoeg van hebt elke keer zo’n pijnlijke regels te hebben. De pil kan hier misschien helpen.9. Dankzij de pil zullen je cycli regelmatiger zijn waardoor je je vrijer zult voelen en je de komst van je regels perfect zult kunnen voorspellen in delicate periodes zoals examens of vakantie.
10. Als je een vertrouwelijke band hebt met je oudere zus, vraag haar dan om er met je mama over te praten.
11. Wed eerder op je mama dan op je papa. Zij zal het allemaal wel beter begrijpen dan je vader. Zij is ook jong geweest en heeft waarschijnlijk hetzelfde meegemaakt. Speel de onschuldige en vraag je mama wanneer zij voor het eerst de pil nam en hoe zij het aan haar ouders heeft gevraagd. Ze zal wel begrijpen dat je interesse in dit onderwerp niet helemaal zonder bijbedoelingen is!12. Stel voor om de kosten van de pil met je ouders te delen.
13. Vraag geld aan je ouders om naar de dokter te gaan. Ze zullen dan vragen waarom je op bezoek moet en dat is een ideale gelegenheid om hen alles uit te leggen.14. Je kan ook samen met hen een afspraak maken bij de dokter om er met twee of met drie over te praten, samen met hem. Als je ouders opmerkingen maken, zal de arts hen zeker beter kunnen antwoorden dan jij!
15. Profiteer van de gelegenheid als je moeder je zegt: ‘het zou goed zijn als je je elk jaar door een gynaecoloog laat onderzoeken’. Stem hiermee in om ernaartoe te gaan en vraag meteen naar de pil!
16. Zeg dat je geen zin hebt om met je vriend op weekend te vertrekken en met drie terug te komen!
17. Stel hen gerust met het feit dat je met de pil je regels kan uitstellen en dat je daardoor op jullie familievakantie minder bagage moet meenemen (al die tampons en maandverbanden).
18. Schrijf een brief aan je ouders waarin je vraagt wat ze vinden van je idee om de pil te nemen.
19. Maak een lijstje met enkele vragen die je over de pil aan je gynaecoloog zou kunnen stellen en laat die ergens rondslingeren waar je moeder het zeker zal vinden. Ze zal er dan misschien zelf over beginnen.

Kus B'rdy
PS: Er staan ook wat grapjes in.. http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/tongue.png
Hee,
Je moet zeggen: Mam, ik heb echt last van mijn puistjes en ze doen ook heel erg zeer. En ik heb op internet gelezen dat de pil puistjes verminderd mag ik het ook eens proberen.
Zo heb ik het gedaan.
X Succes!
Hee,
Je moet zeggen: Mam, ik heb echt last van mijn puistjes en ze doen ook heel erg zeer. En ik heb op internet gelezen dat de pil puistjes verminderd mag ik het ook eens proberen.
Zo heb ik het gedaan.
X Succes!


dat zou ik niet doen gewoon vragen en vertellen waarom het is gewoon de normaalste zaak van de wereld hoor...
zelf ben ik ook aan de pil en ik ben 13 maar ik verloor teveel bloed dus dat ik mijn reden
xxx
all colors
je kan ook met je huisarts praten en vragen of hij/zij hem je wilt geven ... die heeft een zwijgbelofte en vertelt niets aan je ouders xx
klopt liesje was me voor je kunt naar de dokter gaan bent geen achtien dus de pil is geheel gratis
de pil, is bhest slegt voor je als je er te vroeg mee begind, wrm wil er eigelijk aan ?????http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/confused.png
Ik wil ook graag aan de pil ja, maar ik ben dan gelijk bang dat me ouders over seks enzo beginnen. Maar is de pil echt gratis? En moet je dan gewoon een afspraak maken met de huisarts ofzo?
Ik wil ook graag aan de pil ja, maar ik ben dan gelijk bang dat me ouders over seks enzo beginnen. Maar is de pil echt gratis? En moet je dan gewoon een afspraak maken met de huisarts ofzo?

ja. je belt naar de plaatselijke huisarts maakt een afspraak.
gaat erheen regelt het gaat naar de apotheek pakt hem aan dat was her eens in de negen maanden moet je terug dan zijn ze op datwas het
tot je achtiende zijn ze free
Ik viel gewoon flauw door bloedarmoede, pil gekregen, klaar 😛
zie:)


genoeg redenen om aan de pil te gaan:)
Ik heb ook tegen mijn moeder gezegd dat ik aan de pil wil. Vanwege menstruatie, en mijn moeder vindt het wel oké.
Maar nu wil ze het ook met mijn vader overleggen (m'n ouders zijn gescheiden), maar dat wil ik niet!!
Ik ben veel te bang dat mijn vader er met mij over begint, en dat hij het over seks enz. gaat hebben....
Maar de pil is bij mij echt niet voor seks bedoeld!!!
Maar ik zou als ik jou was, wel een goede reden bedenken.
Inderdaad door te veel bloed verlies of veel buikpijn tijdens menstruatie...
tja ik doe het al een poosje met alleen een condoom, maar ik zit ook niet aan de pil, en ik wil dit wel, maar hoe overtuig ik mijn ouders dan om aan de pil te mogen, zonder dat ze weten dat ik seks heb? want dat wil ik liever niet vertellen .
zoals ik al zij je hoeft het je ouders niet te vertellen om aan de pil te gaan???
Aan de pil zit geen leeftijdsgrens je moet nattuurlijk wel ongesteld zijn geweest anders heeft het geen zin
haha


Je kunt het ze gewoon te vertellen
En ze duidenlijk maken dat je geen sex wilt
Hii , ik was al aan de pil sinds mn 13de, dat over regelmatig klopt
en daarom ben ik er ook aan begonnen want ik doe namelijk aan wedstrijdzwemmen
en dan komt het beter uit met training en wedstrijden enzo verder hadden mn ouders
er geen problemen mee. sport jij?
 xx
Maar uhm, @ikanoniem, je bent 18 volgens je profiel, dan mag je 'm gewoon zelf gaan halen, hoor! 😉
topic van 2 jaar geleden dus toen was ze 15 of 16
topic van 2 jaar geleden dus toen was ze 15 of 16


Waarom worden die topics weer omhoog geschopt. -.-
haha idk vond iemand denk ik leuk om te doen
Reputatie 2
Badge +1

Heyy! Ten 1e, wat vervelend..

En ten 2e, ik zit zelf ook al een tijdje aan de pil, en zegmaar. Ik had het eens gevraagt, toen zei ze nee, snap ik naderhand ook wel want ik was toen nog veel ste jong. 

Maar later kwam ze zelf naar me toe met een pakje met de pil, dus ik heb zegmaar het nooit niet durven vragen.

 

maar;  ik weet natuurlijk niet of jet het al doet, of dat je het perse doet vanwege je ongesteldheid, maar ik zou het gewoon eens aan je moeder vragen! Suc6 ermee! ❤

Reageer