Vraag

hoe uit de kast komen

  • 23 November 2020
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik ben 12 jaar en ben er zeker van dat ik op dezelfde gender val, ik twijfel er ook over of ik non-binary ben. Ik en mijn vriendin willen uit de kast komen maar we weet niet hoe?


5 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Heyy Bubblegum,

ik zou het eerst zeggen tegen je gezin, of er moeten daar problemen zijn, bijvoorbeeld dat ze gelovig zijn, dat hoop ik niet voor je, maar ik zou het dus eerst aan je gezin vertellen, dit kan je doen tijdens het eten of je kan vragen of ze allemaal even kunnen gaan zitten, vervolgens vertel je gewoon, en je vertelt er ook bij dat je zo gelukkig bent. Tot slot zou ik het aan je vrienden vertellen, dit kan heel soepel door midden in een gesprek er over te beginnen, maar dan overval je ze nogal, dus hier ook zou ik aan hun vragen om even stil te zijn of te gaan zitten en het vervolgens te vertellen.

ik hoop dat je hier iets aan hebt!!

xx me❤️

Reputatie 6
Badge +7

Het zijn heel erge mode-termen voor iets dat al heel lang bestaat: namelijk dat mensen er in hun puberteit achterkomen dat ze op jongens, meisjes of allebei vallen.   Probeer vooral niet om er met de grootst mogelijke haast een stickertje op te plakken.  Als je een vriendin hebt, heb je een vriendin.  En als je volgende maand een vriendje hebt, dan is dat zo.    Waarom zou je jezelf omschrijven als een stickertje ‘non binary’, het is toch belangrijker wie jij zelf bent?

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor je support!

Het zijn heel erge mode-termen voor iets dat al heel lang bestaat: namelijk dat mensen er in hun puberteit achterkomen dat ze op jongens, meisjes of allebei vallen.   Probeer vooral niet om er met de grootst mogelijke haast een stickertje op te plakken.  Als je een vriendin hebt, heb je een vriendin.  En als je volgende maand een vriendje hebt, dan is dat zo.    Waarom zou je jezelf omschrijven als een stickertje ‘non binary’, het is toch belangrijker wie jij zelf bent?

Snap je punt, maar non-binary zijn heeft vrij weinig te maken met op welk gender je valt.

Reputatie 6
Badge +7

 -onnodige quotes verwijderd-

Ok, da’s waar, maar dan vind ik nog steeds: je bent twaalf en je begint net met volwassen groeien. Dan is het prima als je ergens niet 100% zeker over bent.

Coming-out doe je als je er zeker van bent dat je je op een bepaalde manier voelt en je weet zéker dat je omgeving er iets mee moet. 

Als je 12 bent heeft je omgeving nog niet zoveel verwachtingen en fladder je zelf van het één naar het ander.  Dat vind ik niet veel aanleiding om out te commen voor iets.  Bedenk ook dat dit héél hip is tegenwoodig. Dat betekent dat als je een weekje hierover op google zoekt, je de indruk krijgt dat iedereen en zijn moeder non-binary of iets anders is. Terwijl het eigenlijk maar een ontzettend klein groepje is. De kans dat je je doodgewoon in een normaal binary patroon thuisvoelt over een paar jaar is gewoon ontzettend groot.

 

 

Reageer