Hoe kwam jij uit de kast?

  • 29 November 2017
  • 14 reacties
  • 643 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil binnenkort aan mijn beste vriend vertellen dat ik gay ben, hoe heb jij dat verteld?

14 reacties

Ik ben erg benieuwd naar verhalen van anderen.
Hoi ik ben ook gay, ik heb vooral veel meiden vrienden dus denk dat het dan zowiezo makkelijker is om te vertellen omdat meiden het meestal niet zo'n probleem vinden. Maar ik heb het m'n aller beste vriendin verteld ongeveer een half jaar geleden via Whatsapp. Ze reageerde er heel goed op, en ze zij dat zij zelf ook bij is. Ik heb het nu aan ongeveer 10 mensen verteld waarvan 1 jongen. Iedereen heeft goed gereageerd tot nu toe.
Oké dankjewel
Ik ben bi, niemand deed er moeilijk over, op dat moment was ik chagrijnig en zei ik: Ik ben bi, als jullie het erg vinden hebben jullie pech..
thnx
Badge +5
Ik ben bi, maar ik denk dat het voor jongens en groter DING is om uit de kast te komen. Ik heb zelf twee pleegmoeders die met elkaar getrouwd zijn, dus die maakten er sowieso geen punt van.
Sommige meiden vinden het raar, maar dan zeg ik: "jij valt toch ook niet op iedere jongen, ik val niet op ieder meisje, zeker niet op jou dus jij je hoeft je geen zorgen te maken dat ik je ga proberen te versieren ofzo." Dan snappen ze het meestal wel.

En als ze me niet accepteren: dan is dat hun probleem.
jo..
ik ben homo en ik heb een briefje op het bed van mijn ouders gelegt. je kan mijn topic lezen voor het verhaal.

groeten Jonathan
Hey
Ik ben nog niet naar m'n ouders uit de kast maar bij m'n klasgenoten en m'n beste vriend probeerde ik het met een grap. Bij m'n klasgenoten werd er gevraagd "hoe heet jullie groep?" En ik schreeuwde "Tobias en de hetero's" Misschien kan jij er ook iets grappigs van maken.
Ik ben een meisje en ik ben nu sinds een maandje uit de kast. We deden doen durf of de waarheid met een groepje vrienden en toen was er een vraag "zou je ooit met hetzelfde geslacht nemen". Ik heb gewoon ja gezegd en toen uitgelegd hoe ik mij daarover voel. Nou ben ik over datsoort onderwerpen redelijk open en ik praat graag over dingen. Ik weet niet of je hier tips uit kan halen, maar veel succes :)

Xxx eenpersoon
Ik ben 15, ik denk dat ik gay ben maar weet t niet zeker. Ik heb het alleen nog nooit aan iemand verteld
Ik ben bi/pan/omni (komt allemaal ongeveer op hetzelfde neer) en een vriendin van mij is dat ook. Zij was uitgekomen en niemand boeide t iets. Dus ik deed t ook. Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik denk niet dat er mensen een probleem mee hebben 🙂
Ik ben 15, ik denk dat ik gay ben maar weet t niet zeker. Ik heb het alleen nog nooit aan iemand verteld
Waarom heb je het aan niemand vertelt? Weet je dat er mensen problemen mee hebben? Misschien zit er een gsa op jouw school. Dan kan je daar naartoe gaan om hulp te vragen. En als mensen dan vragen waarom je er naartoe gaat zeg je dat je guestioning (niet weten wat je bent) bent en dat je er naar toe gaat om te kijken of je iets bent 🙂 En als je ergens hulp nodig bij hebt kan je het vragen. Ik sta er voor open en zou je willen/kunnen helpen 🙂
Ik ben bi en ik heb het met paarse vrijdag aan mijn vrienden vertelt, toen zei ik dat ik het wel fijn vondt dat ze me steunden. Zo kwam het gesprek niet zo ongemakkelijk op gang..
Maar ik hoe dus echt geen idee hoe jongens erin staan want meisjes zijn er over het algemeen wat opener over!
Heyy,

Sorry misschien een beetje laat.
Ik ben lesbisch (denk ik, het zou zomaar kunnen zijn dat ik opeens denk van wtf dat ben ik echt niet) en ben non-binary.
Mijn moeder moest naar een ouderavond bij mij op school en heb haar toen een appje gestuurd, omdat ik f*cking bang was voor haar reactie. Ze zei eerst dat ik op moest houden omdat ze haar geluid aan had staan en ik haar aan het spammen was.
Toen even later zei ze dat ze dat niet erg vond en dat ze mij accepteert zoals ik ben.

Groetjes.

Reageer