Hoe kun je het best uit de kast komen?

  • 20 May 2018
  • 6 reacties
  • 182 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!
Ik ben nu zover dat ik weet dat ik bi ben, maar hoe moet ik dit aan mijn vrienden en familie vertellen. Ik ben heel bang dat zij dit niet gaan accepteren.

Groetjes BIjtje1011

6 reacties

ik zit precies met hetzelfde probleem. ik durf het wel aan mijn ouders te vertellen maar niet aan mijn vrienden, ik ben veel te bang dat ik niet geaccepteerd wordt of dat ze gaan denken dat ik opeens iemand van hun leuk ga vinden.
Ik had het wel in een domme aangeschoten bui verteld maar iedereen was zo dronken ze weten er niks meer van en dachten dat het een grapje was.
Ik denk dat ik bi ben. Hoe kan ik het zeker weten? en stap 2 hoe vertel ik het?
Haii Ik ben zelf homo en ik ben ongeveer een jaar terug helemaal voor iedereen uit de kast gekomen.
Ik dacht dat niemand me ging accepteren maar uiteindelijk accepteerde bijna iedereen me.
Ik heb het aan men moeder vertelt om gewoon naast haar te zitten en het te vertellen ook al durfde ik dat bijna niet.
(Mijn vriendje heeft het op die manier ook gedaan naar zen ouders)
En ik snap dat ook wel dat jij dat niet durft want dat is best wel moeilijk maar je moet gewoon even doorzetten.
En als ze het niet accepteren dan zijn er altijd wel mensen die je accepteren.
Mijn moeder heeft het aan mijn vader vertelt en daarna onder mijn verzoek aan mijn familie.
Mijn vrienden zijn er achter gekomen door mij.(heb ze een appje gestuurt naar een week naar men telefoon staren ofzow :p)
Op school ging het wel vanzelf omdat ik een vriendje heb dusja :]
Als je het van plan bent om te doen wens ik je veel succes :D
Wanneer je uit de kast ben is alles veel beter en voel je je veel vrijer en gelukkiger dat je jezelf kan zijn.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

XX Cody
Heyyy, Cody,

Bedankt voor je antwoord, ik zie er nu al minder erg tegenop het te vertellen, naar jou verhaal gelezen te hebben.

Groetjes BIjtje1011
Hey Bijtje1011,

Vertel het misschien eerst aan een vertrouwens persoon, denk aan je beste vriend(in).
of aan je zus/broer als je die hebt. Komt wel goed, Je bent wat je bent, Je kan daar
niks aan veranderen, Geloof me maar, Ze zullen je heus wel accepteren, neem maar
van mij aan ;)

Gr. Itoyo:D
Hi Bijtje1011,

Er is niet één beste manier voor iedereen, maar kies een manier die het beste bij je past.
Papa’s en mama’s houden van hun kinderen dus dat zal wel goed komen, denk ik. Zelfde geldt voor echte vrienden.


@Asdf2468,

Ach ja, wanneer weet je iets zeker? Als je op allebei verliefd kan worden en er je leven mee zou willen delen. Zoiets.

Er zijn veel manieren om het te vertellen. Gwn door het zo te zeggen rechtstreeks, maar je kunt ook een briefje neer leggen op het kussen van je moeder ofzo, zodat ze het vindt als jij naar school bent. Je kunt er dan later als je weer thuis bent over praten.
Of als er iets op tv of in het nieuws is over LGBTIQ kun je iets over het onderwerp zeggen en wat jij er van vindt of vragen wat zij er van vindt en dan zeggen dat jij denkt dat je dat ook bent.

Maar ik zal hieronder wat linkjes zetten en daar kun je er meer over lezen.

https://www.sense.info/liefde-en-relaties/lesbisch-homo-bi-hetero

Je kunt op die site verder doorklikken op al die roze/paarse blokjes met onderwerpen.

Het is sws wel een coole site met alles wat je als puber zou willen weten over je lichaam, seks, puberdingen en meer, dus check m out:
https://www.sense.info

Je kunt er ook advies vragen, kijk hoe dat werkt op:
https://www.sense.info/hulp-advies


@boiiii / Cody,

Coole reactie en fijn dat iedereen zo goed reageerde. Het is idd wel fijner als je gwn jezelf kunt zijn. Dat geeft een goed gevoel.

Mijn twinbroertje en ik zijn ook ongeveer zo uit de kast gekomen. Als mama of papa vroeger vroeg wie we het leukst vonden, dan zeiden we altijd jongens en nooit meisjes. Op een keertje toen we nog net geen 13 waren was onze oudere broer uit de kast gekomen en toen hadden wij wat later ook gezegd tegen mama dat wij met jongens willen en toen zei ze dat het goed was. Papa en mama en alle broers en onze zus, opa’s en oma’s etc., hebben ons altijd gesteund en onze vrienden ook. Op school zijn we niet voor de hele klas tegelijk uit de kast gekomen, alleen voor vrienden en voor iedereen die het ons vroeg, dus uiteindelijk weet toch iedereen het. Maar iedereen moet doen wat goed voelt voor hem/haar.

Groetjes,
M&M’s

Reageer