Vraag

Gym kleding aan met grote borsten


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik ben een meisje van 14 met grote borsten voor mijn leeftijd. Daar ben ik wel blij mee, maar aan de ene kant ook niet. Op school heb ik 2 x per week gym. Wij moeten sinds kort een speciaal broekje en shirtje aan. Nou is dat een wit shirt met alleen wat kleine blauwe streepjes en het school logo.
Je ziet mijn borsten daar goed doorheen. Dat is erg ongemakkelijk tijdens gym met klasgenoten.

Ik heb gevraagd voor ander t shirt maar dat mocht niet.

Hoe moet ik dit oplossen?
Ik wil het zelf proberen te regelen zonder mijn ouders.

Alvast bedankt x

xx Dikkekuslisax

20 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Kun je niet gewoon een extra shirt onder de verplichte aantrekken? Dat moet toch wel toegestaan zijn. Het is misschien even niet fijn met de warmte na de vakantie, maar het lost je probleem wel op.
Hey Daan,

Dat had ik de les erna gedaan maar dat mocht niet. Stomme regels het is wel warmer, maar beter dat is het wel ja. Mocht niet omdat t dan anders is en iedereen moet het zelfde, belediging of iets dat ze zij. Dus ik moest die gymles het shirtje wat ik eronder had uit trekken. Kinderachtig echt niet normaal. Het moet gewoon zo zij ze. Ik werd echt boos op haar. xx Dikkekuslisax
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Kun je niet naar je afdelingshoofd/leider gaan? Een shirt eronder maakt jou toch niet anders dan anderen en ziet er hetzelfde uit. Ik neem aan dat jouw redenen voldoende zijn om dit toe te laten.
Ik zou inderdaad naar je mentor/afdelingsleider/coordinator/decaan/directeur gaan om je verhaal te vertellen en er oplossing voor te vinden
En anders kan je altijd nog #Boos van Tim Hofman inschakelen
Een vraag tho; Heb je wel BH/SportBH onder je shirt?
Hey Daan,

Ik ga dat wel doen ja, anders kom ik er niet uit denk ik. Bedankt voor je reactie xx Dikkekuslisax
Hey Angovis,

Ik ga dat doen, klopt haha dat kan ook ?. Ja dat heb ik, uit is ook geen optie denk.

xx Dikkekuslisax
Hoi,
Bij mij op school hadden we hetzelfde probleem. Uiteindelijk hadden we met de hele klas afgesproken om allemaal een zwart shirt aan te trekken en omdat iedereen hetzelfde kleur shirt had, was het geen probleem. Misschien zou je ook zoiets kunnen afspreken met je docent? Ik neem aan dat andere meisjes uit jouw klas ook last hebben van de witte shirts aangezien wit nogal snel doorschijnt.
Groetjes
Hey Magicmirror,

Goed idee kijken als ze dan niet gaan zeuren, dankje voor de tip.
Ja klopt ben niet de enige.

xx Dikkekuslisax
Hi Dikkekuslisax,

wij hebben ook van die stomme gymkleren van school.

Zo'n t-shirt met een groot logo van school erop, alsof je hun eigendom bent haha en een broekje dat niet lekker zit :(

Twin en ik hadden een keertje gwn onze eigen sportbroekjes en shirts aangetrokken en toen kregen we ook kritiek. We mochten het niet dragen en moesten de schoolspullen aan doen.

Twin en ik hebben toen onze eigen sportkleren uitgetrokken en zijn in onze onderbroek gaan gymen, omdat we de schoolspullen niet bij ons hadden. We hadden toen een kwartiertje vrij gymen en toen de gymleraar weer terug kwam, zag ie ons alleen in onze onderbroek, maar ja, dat mocht ook niet. Wij hebben nog even voorgesteld om die dan ook maar uit te doen, maar toen werd de gymleraar alleen nog bozer en werden we eruit gestuurd.

Nu gymen we gwn weer in ons eigen kleren, zo lang die dezelfde kleur zijn als die van school en we geen officiële sportdingen tegen andere scholen ofzo hebben mag dat. Bij officiële dingen moeten we ons schoolshirtje wel aan, dus ja, daar kunnen we wel mee leven. Ons protest heeft dus wel geholpen. Er waren meer klachten van anderen ook over de gymkleding.

Iedereen mocht altijd wel zijn eigen schoenen en sokken aan, dus ja, das toch ook raar. Schoenen is misschien lastig, maar iedereen dezelfde sokken bij het schooltenue zou kunnen als je vind dat iedereen er "hetzelfde" uit moet zien.

Maar stom bij jou op school, dat je jullie borsten dan kunt zien. Is dat van die dunne stof of komt het door de kleur dat je tepels kunt zien? Maar dragen niet alle meisjes dan een (sport)bh als ze gaan gymen?

Het is nog maar pas ingevoerd, dus ja, waarom moet dat nu ineens en dan ook nog een flop met die kleren. Das toch ook geen reclame voor school. Minimaal zou je er toch een witte sportbh onder moeten mogen dragen? Iemand hierboven noemde dat al.

Ik zou gwn een actie houden. Je kunt alleen in je bh gaan gymen en als ze dan vragen waarom je dat doet, zeg je dat je MET schoolshirt je borsten net zo goed kunt zien als zonder, dus dat het geen verschil maakt. Misschien een beetje gewaagd, maar ja, je wilt wel je p u n t maken natuurlijk :P

Of je doet van die nep-carnavalsborsten over je t-shirt aan, om het duidelijk te maken hoe slecht die schoolshirts zijn :)

Doe een poll op school en dan kun je de uitslag gebruiken om het te veranderen. Dan moeten er natuurlijk wel een hoop leerlingen achter je staan. Of voor je of naast je ;)

Succes met de actie.

Groetjes,
M&M's
Hey M&M's,

Vervelend dat jij het ook hebt gehad x .het t shirt is vrij dun ja, ik heb zelf meestal een sportbh aan. Zonder is echt vervelend gewoon normale, meiden uit m'n klas hebben niet allemaal een sportbh.
Alleen in sportbh gymen is bijna t zelfde. Klopt kan dat gewoon zeggen. Met een sportbh gymen kan wel maar gewoon bh niet haha.
Ja lol moeten alle meiden dat doen ?. thxx ik ga zeker weten de actie doorzetten!

xx Dikkekuslisax
Hi Dikkekuslisax,
Mss kan je ook aanvoeren dat je pijn krijgt van het shirtje.
Pijn is iets wat ze niet zo goed kunnen controleren, maar wel serieus moeten nemen.
Ik vind het belachelijk, en ik steun jou!
Ik heb zelf problemen gehad met sportbroekjes, omdat ik een wat grotere piemel heb.
Als ik erover begon, heb ik altijd veel begrip ontmoet. Zowel bij trainers als gymleraren! Er kwam altijd wel een oplossing!
GroetJe M12G
Hoi

Vervelend dat school ongemakkelijke kleding voorschrijft. Een actie zoals @M en Ms vind ik altijd geniaal, maar of de leraren zullen luisteren, is een ander verhaal (dat rijmt).

Blijkbaar zie je onder een wit shirt een rode bh het minst. Dat klinkt onlogisch, maar blijkbaar is het zo. Dat zeggen ze hier ook:
'Dus, wat is nou onder wit te dragen en ziet er niet uit of het uit de kast van je oma komt? Je zal het niet verwachten maar rood is een perfecte kleur om onder wit te dragen en is natuurlijk een stuk mooier dan huidskleur.
De reden dat je een rode bh onder je witte kleding kunt dragen is omdat de huid een rode ondertoon heeft waardoor die rode bh bij jouw huid kleurt. Naast onder wit kun je een rode bh eigenlijk onder elk kledingstuk dragen.’


Als je met een paar meisjes naar jullie mentor, gymleraar of directie stapt, en zegt dat je je ongemakkelijk voelt in je gymkleding, vermoed ik dat ze dat moeilijk kunnen negeren. Je zou ook kunnen zeggen dat het afleidend kan werken voor wie op meisjes valt, aangezien je zegt dat je vormen er nogal sterk in uitkomen. Als jullie zeggen dat jullie gymprestaties verminderen doordat jullie je oncomfortabel voelen, moet school wel luisteren.

Kan je een andere maat van shirtje krijgen? Misschien voel je je beter in een groter, oversized shirt, waar je onderaan een knoop in maakt, net zoals hier:


Misschien vindt je school dat niet 'netjes gekleed', maar dan moeten ze maar toelaten dat jullie je eigen nette kleding aandoen waar jullie je wel fijn in voelen.

Groetjes
x
Hey M12G,

Dat kan ook wel een idee zijn ja.
Bedankt voor je tip en steun!
Ow ook vervelend dat jij het dan had met broekjes. Fijn dat het wordt opgelost.

xx Dikkekuslisax
Hey 100DIVERGENT11,

Bedankt voor je reactie en de link van die site. Ik ga even kijken voor een rode sport bh want die heb ik niet. Ik ben nu van plan om met wat vriendinnen naar de gymlerares en directie van de school te gaan.
Hopelijk geen gezeur dan.
Bedankt voor de foto van dat shirt.
Draag zelf wel crop top van shirt met een knoop erin weet je wel.
Dat is net zoiets. Alleen nu is het een heel shirt en niet dat je je buik ziet. Hopelijk gaat het lukken en hoeven we niet meer die stomme shirts aan.

xx Dikkekuslisax
Ik zou het stom vinden van school als ze dit niet kunnen begrijpen. Het kan niet de bedoeling zijn dat jullie je ongemakkelijk voelen tijdens gym. Als school moeilijk doet, kan je er desnoods wat van jullie ouders op afsturen. Dat maakt vaak indruk.
Hi Dikkekuslisax,
Ja, ik ken je schaamtegevoel. En die schaamte is groter als je jong bent, als het ook nog met je piemel heeft te maken! (in mijn geval dan)
Een dokter heeft mij eens verteld, mensen zijn niet gelijk. En hier geldt ook dat ze niet in één uniform zijn te stampen!
Als je goede argumenten aangeeft zal het wel lukken. Sommige gymleraren kunnen wat streng zijn.
Het komt vast wel goed!
Geluk! M12G
Hey 100DIVERGENT11,

Ja zou echt mega stom zijn als ze weer moeilijk gaan doen. Maar ik ga met een groepje dus hopelijk is dat beetje druk voor hun. Anders maar met ouders, wil het zelf eerst proberen op te lossen.

Bedankt voor je reactie!

xx Dikkekuslisax
Hey M12G,

Ja ik snap jou situatie ook.
Echt vervelend is dat.
Oke ik ga mijn best doen, ze moeten hopelijk wel mee denken hoe ik en vriendinnen dit voelen.
Echt niet chil, je ziet flink mijn borsten bij vriendinnen ook. Bij een paar ook.omdat ze geen of geen goeie spottbh hebben.
Dan zeggen we wel is voor de grap in de kleedkamer; Dikke Tietuhh!. Eigenlijk is het daarnaast verschrikkelijk slecht van de school hoe het zo gaat.

Super bedankt voor de steun en lieve reacties.

Ik laat wel weten als het wel of niet gelukt is. Hopelijk gaat het goed!

xx Dikkekuslisax
Het zou me verbazen als school dit niet begrijpt. Hun bedoeling kan toch niet zijn dat de leerlingen zich ongemakkelijk voelen? Die opmerkingen in de kleedkamer lijken me heel vervelend.

Reageer