groepsdruk om seks te hebben

  • 17 November 2018
  • 4 reacties
  • 1197 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
dit is mijn allereerste forumbericht dus don't blame me als iets te onduidelijk is ofzo

oké dus hallo,

ik zit met een probleempje. ik zit nu in 4vwo op de middelbare school en a lot of stuff has happened. spontaan krijgt iedereen een relatie en raken vet veel mensen ontmaagd waaronder mijn vriendinnen. ik heb nog helemaal niet de behoefte om seks te hebben met iemand en om heel eerlijk te zijn het lijkt me eigenlijk doodeng. alleen het dingetje is nu dat mijn vriendinnen er maar niet over ophouden. ze blijven maar praten over dat ik nog niet ontmaagd ben en zij wel, ze plagen me er best wel mee (maar zo raar is het toch niet om als 15 jarig meisje nog niet ontmaagd te zijn). ze doen er ook allemaal zo stoer over en dat komt doordat 3 van de 5 het hebben gedaan met jongens die ze twee weken geleden hebben ontmoet op een feestje waar ik ook bij was. die jongens waren nogal dronken en mijn vriendinnen gingen er gewoon mee akkoord. ik ben uiteindleijk eerder met mijn beste vriend van dat feestje vertrokken, omdat we het beide nogal bizar vonden. maar om terug te komen op mijn onderwerp mijn vriendinnen plagen me er dus mee. ik heb al een paar keer aangegeven dat ik het heel erg vervelend vind en dat zer moeten stoppen, maar dan zeggen ze dat ze het gewoon als grapje bedoelen. nou komt mijn beste vriend wel voor me op en zegt ook dat ze moeten stoppen, maar hij is al ontmaagd op z'n 14e en praat ondertussen dus gewoon met ze mee. ik vind het heel vervelend dat mijn vriendinnen me eigenlijk constant lopen te pushen om seks te hebben terwijl ik dit niet wil en dat ik eigenlijk een beetje buiten de groep val aangezien ik nog niet ontmaagd ben. ik hoop dat jullie enig advies voor me hebben.

- mewnos

4 reacties

Mijn ouders zijn nogal open. Op de badkamer staan condooms klaar. Voor mij & mijn broers. Voor het geval dat.

Maar... zij hebben ons altijd op het hart gedrukt respect te hebben. Voor je vriendin/vriend & jezelf. Dat de eerste keer heel bijzonder is. En dat daar 100% liefde bijhoort. Geen druk of dwang.
Hoi

Wat vervelend dat je vriendinnen je zo pushen. Ik vind het goed van jou dat je hier niet op ingaat, aangezien je pas seks hoeft te hebben als je daar zelf klaar voor bent.

Ik vermoed dat je vriendinnen eerder nieuwsgierig zijn, dan dat ze van die jongens hielden. Ik hoop dat jouw eerste keer met iemand is waar je je oprecht goed bij voelt, en dat het gebeurt wanneer jij er klaar voor bent.

Laat je vriendinnen maar plagen. Het is vervelend, maar toegeven en seks hebben om "erbij te horen" is niet verstandig, en hoogstwaarschijnlijk krijg je er spijt van.

Groetjes
Kenshin
AAls ze je pesten doen ze het waarschijnlijk omdat ze er zelf onzeker over zijn. Ik zou het proberen te negeren en alleen doen wat je zelf wilt
Ik denk ook dat jij, onafhankelijk wat zij zeggen en doen, gewoon moet doen wat jij wel wilt en niet doen wat je niet wilt.
Het is vrij normaal om nog geen seks te hebben gehad, want het gemiddelde daarvoor ligt rond de 16 à 17.

Als zij er niet over willen stoppen, dan lijkt het mij het beste om het te negeren.
Op een gegeven moment zal het ook voor hen niet meer nieuw en spannend zijn en zullen ze er mogelijk mee stoppen.
Je kunt niet oneindig lang over hetzelfde blijven praten.....

In ieder geval veel succes.

Reageer