Vraag

Gesprekken

  • 9 April 2018
  • 6 reacties
  • 341 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zou graag eens over mijn seksuele geaardheid praten met iemand op mn school. Met docenten vind ik dit heel raar, en mijn vrienden lachen me uit hierom. Met wie kan ik erover praten dan?

6 reacties

Je buurjongen of iemand die niet bij jou op school zit, en anders je ouders miss
Je kan misschien wat verderweg beginnen? Zoals hier, chatten met de kindertelefoon?
Je hebt toch wel iemand zoals een goede vriend waarmee je hiermee kan praten? Ik heb een goede vriend en daar heb ik t over zulke dingen.
Met mij. Ik respecteer iedereen. Ik heb dit ook meegemaakt
Hoi!

Je wilt graag met iemand praten over je seksuele geaardheid. Bij je docenten voel je je niet comfortabel, en je vrienden lachen je hierom uit. Dat vind ik heel onvolwassen van je vrienden.

Op school heb je vaak, buiten de docenten, leerlingenbegeleiding. Bij die leerlingenbegeleiding zitten vertrouwenspersonen. Met hen kan je hierover praten. Sommige scholen hebben ook een verpleger of verpleegster. Deze hebben vaak ook de rol van vertrouwenspersoon.

Wat @Theboy033 zei is een goede tip. De moderators van de KinderTelefoon zijn er voor jou. Op het forum kun je hier ook over praten, en vind je topics en reacties van personen die hier ook mee bezig zijn of al ervaring hebben. @Nonbinary1232 is vast bereid samen met jou na te denken over jezelf.

Je ouders zijn ook een optie, zoals @Thomasssss zei. Het hangt van de band af die jullie hebben, maar voor sommige mensen zijn hun ouders een vertrouwenspersoon.

Groetjes
x
Bedankt voor de tips iedereen
Je vrienden lachen waarschijnlijk omdat zij er zelf ook onzeker over zijn.

Reageer