Geloof laten vallen door sexualiteit

  • 15 August 2018
  • 12 reacties
  • 462 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik zit dus met de vraag of ik mijn geloof moet laten vervallen. Ik woon dus op [...Deze tekst is verwijderd door De Kindertelefoon ..] en dat is een vreselijk christelijk dorp. Mijn familie is ook christelijk (noggal). Maar ik ben er dus achter gekomen dat ik homo ben en ik voel elke dag het gevoel van het geen vriend hebben omdat dit simpelweg verboden wordt door mijn geloof. Nu geloof ik zelf al niet echt meer, maar ik wil ook weg uit ons dorp. Maar ik denk dat ik dan mijn ouders pijn doe wat ik ook niet wil (al zeggen ze wel dat ik het zelf moet weten of ik met een jongen ga. Zelf willen ze het liever niet). Kortom wil ik gewoon leven en niet aan een geloof vastzitten. Wie kan me helpen?
Gr. Thomas02

12 reacties

Hoi

Je woont in een streng gelovig dorp, en bent erachter gekomen dat je homo bent. Wat jammer dat je het gevoel hebt geen vriend te mogen hebben.

Op deze Wikipediapagina staat: 'In de Bijbel staan enkele passages die homoseksueel gedrag uitdrukkelijk verbieden of hekelen. Over de interpretatie van deze teksten en hun toepasbaarheid voor de moderne mens bestaat veel onenigheid.'
Het kan dat in jouw dorp de interpretatie heerst dat homo zijn als christen niet toegestaan is. Helemaal niet fijn, en niet ok dat er zo gedacht wordt.

Je wilt je ouders geen pijn doen, ook al zeggen ze dat je zelf moet weten of je met een jongen gaat. Daaruit leid ik af dat je al bij hen uit de kast gekomen bent. Dat was dapper van je.
Ze willen liever niet dat je een vriend krijgt, maar reageerden ze nog een beetje "goed"?

Volgens mij doe je je ouders het meeste pijn door ongelukkig te zijn. Als jij gelukkig bent met een jongen, moeten je ouders inzien dat ze gelukkig voor je moeten zijn, dat je een goede partner gevonden hebt.

Als je denkt dat je in het dorp waar je momenteel woont niet in de juiste, accepterende omgeving zit voor een fijne relatie, kan je eraan denken ergens anders te gaan wonen. Heb je familie of vrienden waarbij je terecht kan?

Groetjes
x
hay,

volgens mij staat er in de bijbel dat er ook gewoon homo's kunnen zijn...
Wees jezelf
Wees vrij
Wees gelukkig
No Matter What.

Het is tijd om uit te komen voor wie je bent
Je hebt inderdaad De pech dat je in een "Bible-Belt" dorp leeft waar alles heel "conservatief" is
Wat De reactie van je ouders en De rest van het dorp ook is, trek je er niks aan. Het is niet belangrijk wat anderen van jou denken of van jou vinden
Jijzelf bent het belangrijkste
En als je jezelf uit angst voor reacties verstopt. Als je niet jezelf bent en er trots voor uitkomt...stel je jezelf Dan niet teleur?
Wat ik probeer te zeggen is, je moet zoiezo ervoor uit komen dat je gay bent. Zoiezo.
Je maakt je ouders het meest trots door gelukkig te zijn
Als jouw ouders niet gelukkig voor jou geluk zijn, zijn het automatisch geen goede ouders(tuurlijk zullen ze tijd nodig hebben om het te verwerken en te begrijpen maar aan het vd tunnel zouden ze je moeten steunen)
Over het dorp.
Trek je niks aan van hun en het zou inderdaad beter zijn daar weg te gaan maar ik begrijp ook wel dat dat niet zo makkelijk gaat.

Wees gwn jezelf. No matter what
heyo,
je zegt zelf dat je niet echt meer gelooft, weten jouw ouders dit?
en anders zou je dit misschien met ze kunnen bespreken en vragen hoe zij het vinden, ook al zouden ze het niet goed vinden zij kunnen er niks aan doen het is jouw keuze en dat is je eigen recht.
je zegt dat je van het geloof geen homo mag zijn, daarna zeg je dat je niet meer gelooft. hoe erg trek jij je dan nog iets aan van dit gebod?
verder weet ik ook niet even snel wat je het beste kunt doen, gewoon jezelf zijn en niks aan jezelf veranderen dat maakt iedereen uniek

Ronald
"Kortom wil ik gewoon leven en niet aan een geloof vastzitten. Wie kan me helpen?"
Nouja, doe vooral wat jij wilt.
Als jij het geloof niet in jouw leven vindt passen, laat het er dan vooral uit.
Je wordt er niet meer voor gehangen, dus dat is wel zo practisch.

Het is vrij gebruikelijk om je ouderlijk huis te verlaten als jij gaat studeren , dus is het zeer waarschijnlijk dat jij op een dag je dorp zult verlaten.
Je zult dus op een gegeven moment wegkomen van een dergelijke stricte gemeenschap.
Ten eerste, bedankt allemaal voor de reacties. Nu voel ik tenminste steun van de positieve kant ❤. Ten eerste

100DIVERGENT11:
Je hebt het goed geraden, ik ben inderdaad uit de kast voor mijn ouders (en sommige vrienden) al ging dat niet op een gewone manier, ze zijn er namelijk aan de hand van een telefoon controle achtergekomen. En daar stond niet veel (voor hun) positiefs in. Maar ze accepteerden het na veel gesprekken.
Mijn ouders accepteren nu hoe ik ben, al wil mijn moeder er niet over praten (mijn vader heeft haar op de hoogte gebracht. Ik heb er nog niet met haar over gesproken. Ik wil het er na 8 maanden niet meer overhebben. Dan krijg ik weer gezeur)
Over je vraag of ik bij familie terecht kan; mijn volledige famillie is christelijk en woont op Urk of omstreken ik ben eigenlijk ook niet vanplan om bij hen in te trekken?. Ik wil in een eigen huis gaan wonen. (Of boot?).

ANONIEM 1218:
Kan kloppen (heb geen zin om in dat boek te lopen zoeken. Laat staan lezen) maar daar blijft het ook bij. Ik wil op het gebied van homoseksualiteit alles kunnen en mogen.

ANGOVIS:
Thnx voor de support van de positieve kant? zal het onthouden en wil het waarmaken?‍?

RONALT2001:
Ik heb het er in een chat met mijn vriend over gehad. Door de telefooncontrole (zie reactie op 100DIVERGENT11) zijn ze er achtergekomen. Na 8 maanden denken ze dat ik uit ellende weer ben gaan geloven (ga ik van uit)
Ik durf het niet te vertellen om het geloof te verlaten want ik ben hun oudste zoon en ze hebben al zoveel moeten verwerken.
Ik trek me niets meer aan van de 'bijbel' maar ik vind het moelijk voor mijn ouders.

MENSPERSOON:
Ik voel me beter na deze reactie. Weg met dat geloof en er het beste van maken. https://bit.ly/2BeFvvf

Bedankt voor al de reacties.
Topic staat nog open voor anderen?❤

Groetjes Thomas02?‍?
Nouja, goed om te zien dat je zo vastberaden bent.
Nog veel succes verder.
Heyo,
Goed om te horen,
Alleen jij zegt dat je het niet tegen je ouders wil zeggen dat je met het geloof stop, maar verzwijg je het dan nu? Want ga jij dan nu nog wel mee naar de kerk? Of is dat afgelopen en doe je er helemaal niks meer mee?
Hey RONALD2001,
ik weet het nog niet zeker, ik zie wel wat er op mijn pad komt.
Ik ga inderdaad nog mee (moet) want anders al die ellende en dan kan ik thuis de zooi opruimen als hun weggaan. Later wil ik ook de kerk gaan verlaten.

Groetjes Thomas❤
Nooit geschoten is altijd mis!
Je bent uit de kast gekomen, of beter gezegd, je ouders hebben je in de kast gevonden. Ik vind het niet ok dat ze je telefoon controleren. Volgens mij gaat dat in tegen je recht op privacy.

Wel fijn dat je ouders het accepteren. Je vader heeft je moeder ingelicht, en zij praat er niet over. Vind je het vervelend dat ze er niet over praat?

Familie is geen optie. Vrienden dan? Is er een vriend(in) die goed reageerde toen je uit de kast kwam? Misschien is dat een fijn persoon waar je (tijdelijk) kan intrekken.

Een studiebeurs zou kunnen helpen om alleen te gaan wonen. Ik weet niet in hoever die je financieel steunt op gebied van wonen, maar dat kan je met je mentor of leerlingbegeleider bespreken.

Vinden je ouders het ok om jou financieel te steunen? Een boot zou cool zijn, maar beginnen met een klein appartementje of studio, eventueel met een huisgenoot om de kosten te delen, lijkt me al een fijn begin.

Dat je hun oudste zoon bent, legt jou geen verplichting op om hun geloof te volgen. Je bent vrij in je keuze van geloof en partner, ook al denkt niet iedereen daar hetzelfde over.

Heyy,

 

Ik weet niet hoe het nu met je gaat en of je nog tips kan gebruiken? Ik zou je graag willen helpen. Zelf ben ik ook gelovig en heb ik het soms ook lastig met de kijk van God op homoseksualiteit.

Als je meer wilt horen, hoor ik het graag  van je. Ik wil je graag helpen.

 

Liefs x

Reageer