Vraag

Buikpijn/kramp // zwanger???

  • 16 June 2018
  • 5 reacties
  • 276 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoihallo,
ik ben gevingerd door een jongen en nu heb ik buikpijn/kramp is dit normaal? gaat het over? ben ik zwanger?! ik ging hem aftrekken en toen 10min later ging k naar de wc en ik was in een shock ofzo toen heb ik aan mn eigen . gezeten... kan je daardoor ook zwanger raken?

5 reacties

Reputatie 3
Badge +4
De kans dat je zwanger bent is 0%. Door vingeren / aftrekken word je niet zwanger 🙂.

Je kan alleen zwanger worden doordat een zaadcel in je eicel komt. Dat kan alleen als een jongen in je klaarkomt. Zolang hij niet in je is geweest dan is het onmogelijk dat jij zwanger bent.

Dus maak je niet druk en doe je ding 😉
dankjeewel kaasplank
Je zegt dat je nadat je hem had afgetrokken weer aan je ding had gezeten. Ook als is het een kleine kans, er is een kleine kans dat er een spermacel een eicel heeft bevrucht.

Je kan natuurlijk een zwangerschapstest doen.
Dit kan vaak bij de huisarts of drogist, maar bij het Jip(jongeren informatie punt) kan gratis soa/zwangerschapstest krijgen. Hier worden je ouders niet bij ingelicht.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont maar ik weet dat er in ieder geval zo'n punt in den Haag is, maar dat moet je even opzoeken.

Ik hoop dat dit helpt!
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Als hij niet is klaargekomen en als er geen voorvocht (als hij voorvocht had) op je hand is gekomen is er niets aan de hand. Mocht een van beide wel het geval zijn ligt het eraan wat je precies op de wc gedaan hebt, maar dan nog is de kans nihil.

Een zwangerschapstest kun je sowieso zelf in de supermarkt of drogist kopen, maar dit is zinloos. Een zwangerschapstest is namelijk pas betrouwbaar als je overtijd bent, dus NIET daarvoor. Mocht je het ervoor doen is de kans aanwezig dat de uitslag negatief is, terwijl je wel degelijk zwanger bent. Bovendien kun je veel beter een morningafter pil halen indien je onveilige seks hebt gehad, of indien je bang bent dat je zwanger bent. Zeker in dit geval geldt; voorkomen is beter dan genezen.
"kan je daardoor ook zwanger raken?"
Als er slechts voorvocht op jouw handen terecht is gekomen, dan denk ik het niet.
Zaadcellen kunnen vrij slecht buiten het menselijke lichaam overleven, dus het aantal dat theoretisch die tocht zou kunnen maken lijkt mij al onder de drempelwaarde liggen. Dan heb ik het nog niet over het bereiken van de eicel gehad.

Reageer