Vraag

broertje van 10 weet al wat sperma is!

  • 23 May 2023
  • 11 reacties
  • 679 Bekeken

Badge

hoi 

Dit is mijn eerste topic dus er kunnen wat fouten in zitten, hier komt ie.

 

Mijn broertje is 10 jaar en zie laatst:

er zit sperma in je piemel.

En ik dacht van WAT hoe weet je dat!

 

is dit raar dat hij al weet wat dit is?

En moet ik het aan me ouders vertellen?

 

bedankt voor het antwoorden,

groetjes,

Trumpet guy


11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hee @trumpet guy 

Zelf vind ik dat hij nog niet klaar voor is om het te weten, maar toen ik tien jaar was zaten ook jongens in mijn klas over zo'n dingen te praten😬 Toch zou ik het niet aan jouw ouders vertellen, want dan zou een heel gênante gesprek ontstaan😂

 

Liefs x Banaantje 

Reputatie 7
Badge +12

Het is niet raar om dat al te weten op die leeftijd, maar hoe hij het zegt dat hij het weet vind ik persoonlijk wel een beetje raar.

Op die leeftijd ongeveer groep 6 leer je dat dat bestaat, en wat dat soort dingen allemaal zijn enzo. Dus dat is niet zo heel raar. Want als kind van 6 begrijp je zo iets niet, en als kind van 10 als je daar iets over hoort of ziet of leest, dan snap je al meer waar dat over gaat.

-OnlyMe

Badge

bedankt voor het reageren @Banaantjeeee 

en zelf vind ik dat hij er ook nog niet klaar voor is

Reputatie 1
Badge

bijna alle 10jarige weten dat bro
maak je geen zorgen over dat soort dingen

Badge

Ik zou je er geen zorgen over maken want tegenwoordig is iedereen er vroeg bij 

 

Groet

Anoniemie2008

Reputatie 3
Badge +3

Toen ik tien was wist ik ook al wat sperma was… Is dat zo abnormaal?

Badge

ik trok me persoonlijk al af toen ik 8 was ondanks dat ik er misschien een beetje vroeg bij was.

 

Ik vind het heel normaal, juist goed dat hij dit al weet! Mijn ouders zeggen dat je niet vroeg genoeg kunt beginnen met voorlichting, en dan wel op een manier die je als kind snapt.  Een paar vriendinnen van mij met jongere broertjes en zusjes van een jaar of 7 en 8 weten ook al wat sperma is, waar kinderen uit komen en hoe ze gemaakt worden, niks raars aan. Er zijn ook al meisjes van 10 die ongesteld worden, dan leg je dit toch ook al uit als ouder? Zou het gekker vinden dat ze straks in de puberteit nog van helemaal niks weten, dat zou pas abnormaal zijn. 

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb ook een broertje van 10 en die weet dat ook, maar hij weet wel dat het niet in de piemel zit maar in de balle(tjes) 

Reputatie 2
Badge

Mijn ouders zijn er heel open over en ik heb al een obsessie met seks sinds ik 6 ben. Het is juist heel goed om op die leeftijd het al te weten. 

Hey,

Ik vind het wel raar, mijn broertje is 11 en die weet echt nog niks over seks enzo. Ik heb mijn informatie over seks zelf wel op de basisschool meegekregen, maar toen was het echt een heel klein beetje. Toen mijn broertje 10 was zei hij een keer dat hij dacht dat kinderen kwamen door dat mensen met de buik tegen elkaar aan kwamen. Ik vind het dus wel raar, maar tegenwoordig zijn ze er volgens mij best wel vroeg bij. En een gesprek erover beginnen zou ik absoluut niet doen, dat wordt waarschijnlijk heel erg gênant.

Ajuus!

Reageer