Vraag

bisexueel

  • 6 June 2019
  • 9 reacties
  • 491 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Lieve allemaal,

ik twijfel heel erg aan mijn geaardheid en mijn geloof (waar ik 100% achter sta) keurt dit niet goed als ik lesbisch/bi zou zijn. Ik zit hier al lang mee maar nu wordt t steeds erger , wss ook omdat ik me erg depressief voel, dat ik nu meer ga twijfelen.
Kan iemand me helpen?

9 reacties

Hey ik snap je probleem op dit moment ben ik ook aan het uitzoeken of ik bi ben. helaas kan niet veel aan je gevoelens doen en kan je ze ook niet onder drukken. Maar vertel het aan iemand die je vertrouwt ,als je ouders net zo er geloven in het zelfde geloof als jij is het misschien handiger om het eerst aan iemand anders dan familie te zeggen. Sorry als het anders is of zo

Ps ik ben een meisje
Badge
Hoi,
Ik ben ook aan het uitzoeken of ik bi/lesbi ben. Ik vind het ook erg moeilijk en weet ook niet echt wat ik er mee moet.
En dat je geloof het afkeurt is natuurlijk nog moeilijker. Ik vind dat iedereen zichzelf en anderen moeten accepteren en zoals @Nanni ook al zei is het idd handiger om er eerst met iemand die niet uit je familie komt er over te praten, bijv een leraar die je vertrouwd of een goede vriendin.
Veel succes!!

Byeee
He ja een vriend van mij is moslim en homo hij houdt t nog voor zichzelf maar houd zich aan alle regels behalve dat en je mag niet homo zijn maar je mag ook niet drinken en dat doen sommige ook

be yourself
Hey,

Even op @13jaaroud .
Je mag homo zijn en je mag drinken.
Je mag alleen niet homoseksuele dingen doen. En je mag niet dronken zijn, dus een paar biertjes is niet heel erg.

@Brown Eyes lastige situatie, je kan er eigenlijk weinig aan doen. Misschien een geruststelling dat het zijn van bi/homo/lesbisch niet erg is, maar de activiteiten wel. Ik snap dat het moeilijk is, kan je met je ouders/gemeente erover praten?
Hey,

Ik heb het er nog steeds met niemand over gehad omdat ik me er echt voor schaam. Ik weet het ook niet eens zeker maar ik voel me zo fijn bij meiden en vind ze ook knapper en aantrekkelijker ... ik geloof ook niet dat het een fase is want dit speelt al ong sinds groep 6 en ben nu 16. Ik weet echt niet hoe ik erachter kan komen. Want als ik het wist zou ik het kunnen accepteren.... ik vind het zo moeilijk...
@Brown Eyes
Hey

Ik snap wat je bedoelt over je fijn voelen bij meiden en zo ik ben zelf nog niet hele maal uit of ik bi ben of niet maar wat je wel kan doen is video's op YouTube van bi of gay met tips om achter je sexualitijd te komen
Wat ik ook hoorde van mensen als je er achter wilt komen is bijvoorbeeld door tezoenen met meisjes als jongens
Disclaimer deze laatste tip heb ik alleen gehoord en niet uitgeprobeerd want ik heb er de ballen niet voor ( en ik ken niemand die zo dom is mij tezoenen)
Ik hoop dat je er nog iets aan hebt
Reputatie 1
Badge +1
Misschien kan je gwn dingen sexueel proberen zodat je meer weet

Dit bericht is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 9
omdat ik me er echt voor schaam.

Ik weet dat ik een beetje laat reageer maar je seksualiteit is echt niks om je voor te schamen, zelf ben ik ook bi maar nog niet uit de kast (ik vind het op dit moment nog wel prima zo). Ik snap zeker dat het lastig is voor je , het is natuurlijk heel vervelend voor je dat het niet mag van je geloof maar je kan er niet zo veel aan doen en als je het probeert te negeren word je er ook niet blij van. Zelf zou ik gaan praten met iemand die je echt vertrouwt zoals vrienden, je ouders of misschien een andere persoon zoals je mentor. ik hoop dat je het lukt om het uit te vogelen.
Hee Brown Eyes!

Het leven is te kort om je aan regels (die niet wettelijk geregeld zijn) te houden. Je zult, als je daadwerkelijk biseksueel bent, waarschijnlijk een keuze moeten maken tussen je geloof en het uitvoeren van je geaardheid. Kies, in godsnaam (pun intended) voor jezelf en dus voor je geaardheid. Zoals ik al zei, het leven is te kort om je aan de regeltjes van een geloof te houden, zeker als die regels jouw eigen geluk in de weg staan.

Groeten en succes!
PJ

Reageer