Biseksualiteit en alle verwarring die het met zich meebrengt

• 17 maart 2016
  • 1 reactie
  • 213 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Sinds een aantal jaar weet ik dat ik biseksueel ben en vorige december, op eerste kerstdag, ben ik officieel publiekelijk uit de kast gekomen (ik deed dit voor mijn ouders en beste vriend al maanden eerder, in juli). Ik vraag me soms af of het beter zou zijn geweest of ik in de kast zou zijn gebleven, omdat ik nu nog meer in de war ben dan eerst. Die al die vragen over waarom ik het zo zeker weet dat ik bi ben hebben me aan het denken gebracht, en ik begin af te vragen of dit allemaal nep is. Zoveel mensen zeggen dat ik door een fase heen ga, dat ik maar een kant moet kiezen of dat ik een of andere hoer ben die met alles en iedereen naar bed ga. Ik begin mezelf echt te haten om mijn geaardheid, want ik weet het ondertussen gewoon niet meer.

Het is niet dat ik niet meer op beide (of meerdere) geslachten (ik beschouw mijn biseksualiteit als hetzelfde als panseksualiteit, ik vind dit label gewoon fijner) val, want dat doe ik wel. Sterker nog; heel erg zelfs. Ik verlang naar andere vrouwen zelfs meer nu ik uit de kast ben gekomen, omdat ik nu eerlijk met mezelf kan zijn. Tenminste, dat denk ik dan.

Heeft iemand hier ooit te maken mee gehad? Kun je iets tegen de negatieve gedachtes over je geaardheid doen?

1 reactie

Heya,

Ik heb precies het zelfde meegemaakt en weet dus precies hoe je je voelt. Ik weet ongeveer twee jaar dat jongens niet het enige zijn waar ik vrolijk van wordt en ik ben officieel uit de kast bij een paar vriendinnen en mijn ouders weten dat ik er veel over twijfel.

Maar als ik je een paar tips mag geven:
- Je moet proberen jezelf niet in een hokje te willen plaatsen. Mij heeft dat ook wat jaar gekost, maar op dit moment interesseert het me eigenlijk niet zoveel welk labeltje je op me kan plakken. Ik word sneller verliefd op jongens, maar ik houd echt zielsveel van meisjes en ik kan me erg snel aangetrokken voelen tot mooie vrouwen. Tot nu toe heb ik enkel seksuele ervaring met jongens, maar ik weet van mezelf dat ik toch wel een keer iets met een meisje zal beginnen. Nou, prima.
- Probeer er zo min mogelijk een issue van te maken voor jezelf. Gister was ik met een goeie vriend aan het praten en het ging over homo-/biseksualiteit en toen zei ik zovan: 'Joah, ik ben wellicht niet het meest heteroseksuele meisje van het land, maar ach, dat had je al door of niet?' En toen moesten we allebei lachen ;)
- Wees eerlijk voor jezelf en volg gewoon je hart. Dat je nu uit de kast bent als biseksueel, betekent niet dat je nu dwangmatig met zowel jongens en meisjes relaties moet aanknopen. Al blijk je uiteindelijk hetero of homo, het maakt niet uit. Volgt gewoon je hart en of je ware nu een jongen of een meisje zal zijn, daar kom je van zelf achter.

Take care!

Reageer