Vraag

Besneden

  • 19 August 2018
  • 4 reacties
  • 300 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ken dus een aantal jongens (via via dan Maargoed) en die hebben zich laten besnijden voor hun geloof. Zelf weet ik niet echt goed wat dit dan inhoud maar ben er wel nieuwsgierig naar. Heeft iemand dit zelf ook en/of weet er iets over?
Grtz Ezgirl

4 reacties

Besneden worden is dat het veletje van de eikel (voorste van de penis) weg word gesneden
Mijn ouders hebben joodse vrienden en daar wordt als je een baby'tje bent een stukje bij je voorhuid weggesneden. Soms wordt het ook gedaan om hygiëne had ik een keer ergens gelezen. Zoek anders op op het internet 'besnijden voor geloof' of 'voorhuid wegsnijden'
Zo kan je heel veel informatie vinden.
Succes!
Bedankt!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie

Bij het besnijden wordt dus inderdaad de voorhuid deels of geheel weggehaalt.
Dit kan om medische redenen gebeuren wanneer de voorhuid te strak is , waardoor een erectie pijnlijk kan zijn.
De eikel kan in dat geval moeilijk schoon worden gemaakt.
Een andere reden die wordt genoemd zijn terugkerende onstekingen aan de eikel.

Een argument voor de besnijdenis is dus dat het makkelijker schoon te houden is.
Ja, smega (een ophoping van vuil onder de voorhuid) hoopt zich minder makkelijk op bij besneden mannen, maar de penis is makkelijk schoon te maken door de voorhuid simpelweg naar achter te trekken.

Het gevolg van een besnijdenis is dat de eikel minder gevoelig wordt.

De pagina brengt ook fysieke en mentale gevolgen die dit proces kan opleveren, maar daar ga ik niet op in.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking

Er bestaat ook vrouwlijke besnijdenis.
Op zich is het enigzins lachwekkend dat het dan wel verminking wordt genoemd, aangezien beide processen meestal zonder medische noodzaak plaatsvinden.

Anyway, in dit pproces worden de schaamlippen en/of de clitors deels, of volledig weggesneden.
Dat is echter een schending van mensenrechten, dus wordt het buiten delen van midden-Afrika en Indonesië niet al te vaak toegepast.
In dat artikel kun je er verder over lezen, maar het zijn met name redenen vanuit religie.

Nouja, beide vormen van besnijdenis zijn (je zou kunnen zeggen middeleeuws, maar daarvoor deed men het al, dus ja) onzinnige practijken in de wereld waarin wij leven waarbij een goede hygiëne dergelijke dingen overbodig maakt.
Gewoon wassen.

Dat was het.

Reageer