Ben ik een transgender?

• 23 september 2016
  • 8 reacties
  • 594 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
heey,

Ik heb A.S.S. en ik denk dat ik transgender ben, maar weet dat niet zeker.
ik heb laats wat vrouwenkleren besteld en daar voel ik me best fijn in.
Het spookt al langer door mijn hoofd, naar het gevoel is nooit zo sterk geweest.
ik heb het 2 jaar geleden ook al aan mijn ouders verteld, maar toen zeiden ze dat ze het nog wel even wouden kijken hoe het ging...
later vroeg ik aan me ma of het iets met a.s.s. te maken kan hebben, en toen zei ze dat het een roep om aandacht kon wezen. dat raakte me... ik heb het gevoel geprobeerd te onderdrukken.
ik heb nu kort haar, net als een normale jongen, maar ben niet van plan nog dit jaar naar de kapper te gaan.

hoe weet ik zeker dat ik transgender ben, want ik wil het niet nog een keer aan mijn ouders vertellen en de volgende 2 jaar nogsteeds verkleden als een jongen...

8 reacties

Hoi Evi_6552,

Je moet je gewoon kleden zoals jij wilt.

Ik wil je niet bang maken, maar het zou kunnen dat er mensen je raar aan kijken. Maar dan heb jij wel wat je zelf wilt. Want het kan ook zo zijn jij niet jezelf bent en iedereen wel normaal maar je kijkt. Dus je moet gewoon lekker jezelf zijn en dragen wat je wilt. En het is trouwens ook niet gezegd dat iedereen jou raar gaat aankijken:).

Weten je vrienden dit? Anders zou je het er met je vrienden over kunnen hebben. :)

Ik begrijp wel dat het je raakte dat je moeder dat zei. Maar het is echt niet om aandacht, want jij moet gewoon doen wat fijn voelt. Vertel dit ook tegen je moeder. Vertel ook aan haar dat je liever in vrouwenkleding wilt lopen, niet langer meer in jongenskleding. Je doet dit echt niet voor de aandacht, of wat dan ook. Nee! Je doet dit omdat jij dit bent, jij wilt vrouwenkleding dragen. En dat is helemaal niet voor extra aandacht te krijgen.

Probeer dat ook aan je moeder uit te leggen. Desnoods ga je naar je vader en leg je het hem uit. Misschien wilt hij wél luisteren en je serieus nemen. Hij zou het er ook met jouw moeder over kunnen hebben, zodat ze wel ziet dat je het serieus bedoeld.

Als je niet wilt dat er mensen kijken, kan je ook dameskleding in het weekend of na schooltijd dragen. Maar als je je op school ook niet fijn voelt, kan je ook daar vrouwenkleding aandoen:).

Doe wat je wilt!

Suzan (14) xx
Hoi Suzan,

ik heb inmiddels gesproken met mijn huisarts (zonder dat mijn ouders het wisten).
hij gaat een gesprek met een psycholoog voor me regelen.
Dit jaar ga ik mijn havo afronden, en vanaf volgend jaar ga ik als vrouw verder, dit omdat ik niet gepest wil worden, of telkens aan iedereen dit moeten uitleggen.
toen ik jouw berichtje las, kreeg ik toch weer een beetje hoop. bedankt voor je antwoord!

Evi
Hoi Evi
ik weet hoe het is ik ben zelf transgender en gewoon open zijn dan weet iedereen dat je het normaal vind en dus je er niet mee kunnen 'pakken'zal maar zeggen...
dat gezegd te hebben der zijn heel veel sites om spullen te kopen die je zelfverzekerder laten voelen en ook voor informatie als je die sites wil moet je even reageren dan zoek ik der een paar op.
als je dicht bij Amsterdam/Utrecht woont is dit ook perfect want daar zijn ze gespecialiceerd voor kinderen met Genderdysforie niet alleen kinderen ook volwassenen en ik wil je echt niet opjagen maar hoe vroeger je begint met gesprekken en hormonen etc hoe beter!
ik hoor nog van je hopelijk?!
Groet Chocomelk
oja trouwens
als je met het traject begint kun je altijd nog zeggen van nee ik wil stoppen want ik ben toch een jongen dus je kan altijd nog terug!!
Nou, ik ben al 16 jaar oud. Dus heb het grootste gedeelte van de pubertijd Al gehad. Ik heb de baard in mijn keel, mannenhanden, brede kaak etc. Het enige wat ik nog niet heb is baardgroei.ik denk dat als ik met het traject begin, dat ze me hormonen zullen geven na wat gesprekjes. En ik hoef niet terug want ik weet het zeker: ik ben een vrouw! En sites met kleding heb ik al gevonden
evi toch kan het zijn dat ze je eerst puberteitsremmers geven voor het te minderen maar dat zie je dan wel alvast succes
Oké
ik heb het dus aan mijn moeder verteld, maar die zij een week later dat ze niet denkt dat ik liever een meisje ben,
maar dat ik de verschillen met andere jongens vergroot. WAT EEN BULLSHIT.
ik weet nu zeker dat ik een vrouw wil worden maar met zo'n moeder werkt dat niet echt.
weet iemand wat ik moet doen?

xxx
Hey Evi,
Je mag zelf beslissen, en het klinkt alsof je er vrij zeker van bent een vrouw te zijn. Vanaf 16 mag je zelf beslissen over medicijnen etcetera, dus ik verwacht (ken de wetten niet) dat je ook zelf over dit traject volledig kan beslissen.
Ik denk dat je gewoon door moet zetten, je moeder zal er maar aan moeten wennen. Je kunt het er nog eens uitgebreid over hebben, haar. Ook aan haar je zekerheid laten blijken. Misschien heeft de GSA nog wel iets van informatieboekjes of filmpjes, zodat ze aan het idee kan wennen.
Laat je vooral niet tegenhouden door haar, jij beslist.

Veel succes!
Floor

Reageer