Vraag

Beffen is het nieuwe medicijn tegen kanker

  • 17 January 2020
  • 21 reacties
  • 1631 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Gek nu lees ik dat beffen is het nieuwe medicijn tegen kanker .


21 reacties

misschien moet je je bronnen ff goed na kijken.. want dit lijkt mij sterk. 

 

Vind ik ook vreemd . Daarom heb ik het hier geplaatst

zeer waarschijnlijk

niet.

Reputatie 3
Badge +3

Dat kan niet. Gewoon niet. 

Ik vind het ook raar .

Beffen is juist kankerverwekkend.

-Dr8gon99

Beffen is juist kankerverwekkend.

-Dr8gon99

Is dat echt zo? Heb dat namelijk nog nooit gehoord ( zeg niet dat dit geen waar is hoor)

Groetjes !

Ik denk dat je van pijpen keelkanker kan krijgen .  Maar toch niet van beffen .

Bron: https://www.vice.com/nl/article/nnam5m/beffen-is-kankerverwekkend

-Dr8gon99

Beffen bestrijd kanker niet. Het zou goed kunnen dat de bron dr8gon99 klopt, maar daardoor moet je je niet laten tegenhouden. Als je wil beffen, gewoon lekker doen ;)

Xx

Reputatie 2
Badge +2

alles is kankerverwekkend, hoe komen mensen er anders aan? dus lekker doen wat je wilt. dood ga je toch!

Reputatie 4
Badge +3

Ik twijfel enorm aan jouw bronnen my dude

kun je linken? Ik wil even lachen. 

Ya mogen we een link van die bron? 😂 

Orale seks is in de Verenigde Staten sinds kort de belangrijkste oorzaak van keelkanker. Dat blijkt uit een nieuw wetenschappelijk onderzoek.

Je krijgt letterlijk overal kanker van tegenwoordig. Alles wat je eet, drinkt, ruikt, ziet en aanraakt is al kankerverwekkend. 

Dat beffen een medicijn is tegen kanker zou niet waar zijn. Als het waar zou zijn, dan zouden grote nieuwssites hier een artikel over schrijven. Op internet zie ik alleen kleine websites die hier iets over zeggen. 

Wat jij zegt over dat het sinds kort is. Klopt totaal niet. Het is sinds 2011 al bekent dat orale seks de belangrijkste oorzaak is van keelkanker. Sorry mate maar dat is 9 jaar geleden!

De artikelen over het beffen zijn minstens 5/6 jaar oud. Dus niks recentelijks. 

Ik geloof er dus helemaal niks van.

 

See ya!

Spookyzx.

Je krijgt letterlijk overal kanker van tegenwoordig. Alles wat je eet, drinkt, ruikt, ziet en aanraakt is al kankerverwekkend. 

Dat beffen een medicijn is tegen kanker zou niet waar zijn. Als het waar zou zijn, dan zouden grote nieuwssites hier een artikel over schrijven. Op internet zie ik alleen kleine websites die hier iets over zeggen. 

Wat jij zegt over dat het sinds kort is. Klopt totaal niet. Het is sinds 2011 al bekent dat orale seks de belangrijkste oorzaak is van keelkanker. Sorry mate maar dat is 9 jaar geleden!

De artikelen over het beffen zijn minstens 5/6 jaar oud. Dus niks recentelijks. 

Ik geloof er dus helemaal niks van.

 

See ya!

Spookyzx.


Ik las dat gisteren pas . En ben ik dan dom als ik er mij vragen bestel .

Ja SORRY DAT IK LEEF

Ik snap niet helemaal je reactie Timotje.

Ik geef gewoon antwoord op je vraag of iets wat jij opviel. Als ik op internet zie dat het een bericht is van 9 tot 4/5jaar geleden, dan mag ik dat toch gewoon zeggen of niet dan?

Ik snap de laatste zin al helemaal niet. "Ja sorry dat ik leef"

Heb ik ergens in mijn reactie iets neergezet over jou? Dat ik jou dom vind? Of niet snap waarom jij nog leeft? Nee. Dat heb ik niet.

Hi,

miss dat de TS het nieuws uit dit artikel heeft:

https://fhm.nl/beffen-is-het-nieuwste-medicijn-in-de-strijd-tegen-kanker/

 

Dat is idd niet heel recent en er is geen verdere bronvermelding beschikbaar, anders dan dat de State University of New York wordt genoemd. Ik heb nog even verder gezocht op welk effect DHEA en Oxytocine hebben op kanker en hartproblemen. Kon wel iets vinden dat het voor bepaalde hartproblemen enig effect zou kunnen hebben en van Oxytocine zijn ook wel positieve dingen bekend, maar je kunt niet in het algemeen spreken over dat het voor kanker en hartproblemen in het algemeen een gunstig effect heeft. De meeste artikelen die ik er over gevonden heb, zijn bijna niet door te komen als leek. Het zijn dan wetenschappelijke publicaties. Ik kan hier wel linkjes zetten, maar ik denk niet dat iemand het helemaal zal begrijpen.

 

In wiki vindt je wel wat uitleg over die 2 stofjes:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dehydro-epiandrosteron

en 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oxytocine

Ik zou zeggen, als het je interesseert, lees het en hopelijk begrijp je wat er staat.

 

Tenslotte nog iets wat wel duidelijk is (al jaren):

‘Aantal gevallen van keelkanker als gevolg van orale seks stijgt snel’

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch/aantal-gevallen-van-keelkanker-als-gevolg-van-orale-seks-stijgt-snel~a5599be6/

Dit is weliswaar niet een wetenschappelijk stuk, maar het is wel op basis daarvan geschreven en dus ook door jongeren op het forum te begrijpen, denk ik.

Miss heb je ook nog iets aan deze link:

https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/geeft-orale-seks-mannen-dubbel-zoveel-kans-op-mond-en-keelkanker

Ik zou zeggen, focus je niet teveel op alleen krantenkoppen/headliners op internet, zonder achterliggende bronnen. De koppen kunnen in principe waarheid bevatten, maar zijn vaak niet van toepassing op alle soorten kanker etc. etc.

Afgezien van welke invloed orale seks heeft op kanker, is het ook wel handig om te weten welke andere gevaren (zoals SOA's)  op de loer liggen, zie

https://www.soaaids.nl/nl/professionals/themas/seksoa-magazine/orale-seks-seksueel-overdraagbare-aandoeningen

 

Groetjes,

M&M's

Hi,

 

ik volg deze discussie al het hele weekend en had er voor mezelf (in eerste instantie)  al het één en ander over opgezocht. Die info deel ik nu met jullie in mijn vorige reactie, hierboven.

 

Ik geloof best dat @Timotje  dit pas geleden ergens op internet gelezen kan hebben.  Het is een aandachttrekkende kop, dus die wordt keer op keer door één of andere ‘niets voorstellende’ site overgenomen. Het trekt de aandacht, dus scoren ze er viewers mee en die brengen weer geld op.

Ik snap dat niet iedereen gelijk alles achter deze kop uit gaat zoeken, maar ja, er zijn er altijd die dat wel doen. Zoals ik.

Btw, uit de reacties hierboven kon ik ook opmaken, dat anderen er ook wel wat onderzoek naar gedaan hebben. Alleen die hadden tot nu toe nog geen linkjes gepost bij hun reacties..

 

Ik vond en vind het sws al niet fijn dat er een mogelijke therapie tegen kanker zou zijn, die voor jongens zoals ik, nou niet echt een pretje zijn om te ondergaan. Uitleg: ik ben gay en zou, nadat ik bv. kanker zou krijgen (straf 1, zeg maar) dan nog een keer gestraft worden als de therapie uit beffen (straf 2) zou bestaan.

 

Dit is ironisch bedoeld hè, voordat hier commentaar op komt :slight_smile:

 

Ik heb niks tegen meisjes, maar jullie snappen wel wat ik bedoel, hoop ik.

 

Groetjes,

M&M's

Orale sex in het algemeen veroorzaakt vlugger keelkanker dan als je rookt enkel hoe groot is de kans dat als je pijpt of beft je kanker krijgt omdat ik het zever vind, roken doe je alle dagen terwijl je niet alle dagen orale seks hebt tenzij je in de prostitutie zit.

Ik denk dat het zever is want 

1. Je likt aan een geslachtsdeel wat velen niet proper vinden 

2 mijn oma heeft bijna 70 jaar gerookt alle dagen 1 pakje sigaretten en ze had geen kanker maar sigaretten stinken en vervuilen omdat iedereen het filtertje zomaar ergens gooit dus het is dodelijk 

3. Het hangt van persoon af want stel je rookt jaren en niets en ik rook 2 sigaretten en boem kanker dan is dat mijn immuunsysteem die slecht is niet het roken op zich en ok het is niet gezond maar de ene verdraagt meer dan een ander 

Orale sex in het algemeen veroorzaakt vlugger keelkanker dan als je rookt enkel hoe groot is de kans dat als je pijpt of beft je kanker krijgt omdat ik het zever vind, roken doe je alle dagen terwijl je niet alle dagen orale seks hebt tenzij je in de prostitutie zit.

Ik denk dat het zever is want 

1. Je likt aan een geslachtsdeel wat velen niet proper vinden 

2 mijn oma heeft bijna 70 jaar gerookt alle dagen 1 pakje sigaretten en ze had geen kanker maar sigaretten stinken en vervuilen omdat iedereen het filtertje zomaar ergens gooit dus het is dodelijk 

3. Het hangt van persoon af want stel je rookt jaren en niets en ik rook 2 sigaretten en boem kanker dan is dat mijn immuunsysteem die slecht is niet het roken op zich en ok het is niet gezond maar de ene verdraagt meer dan een ander 


Ik denk wel veel na over kanker . Aan de kant van mijn moeder;  is mijn oom en een tante gestorven aan kanker . En je leest en hoort de gekste dingen over kanker .

Reageer