Advies: aanranding? Wat moet ik doen?

  • 23 July 2019
  • 4 reacties
  • 500 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb advies nodig!

Toen ik 13 was had ik mijn eerste vriendje. Na een aantal maanden heb ik het uitgemaakt omdat ik hem heb zien zoenen met een ander meisje, mij had hij nog nooit gezoend! Hij heeft me daarna uit de tent gelokt en dit laten filmen door zijn vrienden en het filmpje online gezet. Ik heb het kunnen laten verwijderen maar veel mensen hadden het al gezien. Ze hebben me belachelijk gemaakt en iedereen maakte rotopmerkingen op school, zelfs mijn beste vriendin. Sindsdien was ik altijd alleen. Een tijdje later hadden we een week met allemaal leuke activiteiten op school. Één activiteit was dater op school door de leraren escaperooms waren gemaakt. Deze mocht je in kleine groepjes spelen. Het was een combinatie van kinderen uit de eerste en de tweede klas. Hiervoor zochten ze ook nog voor een escaperoom twee leerlingen die er bij wilden blijven zitten om op te letten of alles goed ging. Uiteraard moest ik het doen, niemand anders wilde en iedereen wees naar mij. Ik vond het wel prima, ik moest het doen met een meisje uit de tweede klas en ik had toch geen groepje. Op de dag van de escaperoom zat ik daar dus met dat meisje. Later bleek dat zij even naar de ortho moest, dus ik moest bij het laatste groepje van de dag in mijn eentje zitten. Het meisje ging weg en enkele minuten later kwam het groepje binnen. Het waren de vrienden van mijn ex-vriendje en hij zelf. In het begin ging alles goed, maar na even zeiden ze dat ze de escaperoom beu waren. Ze wilden ´lol maken´. Ze liepen toen ineens op mij af. Ze hebben me in elkaar geslagen en aan mijn borsten en billen gezeten. Uiteindelijk hebben ze de reservesleutel die ik had gepakt en me daar opgesloten. Toen zijn ze weg gegaan. Ik heb de sleutel die zij eigenlijk moesten vinden gepakt omdat ik wist hoe de escaperoom in elkaar zat. Ik heb diezelfde avond een zelfmoordpoging gedaan, doormiddel van een overdosis melatonine. Mijn zusje heeft me alleen op tijd gevonden. Ik kwam in het ziekenhuis. Ik had mijn chromebook bij me en via een site had ik wat online vrienden gemaakt. Hen heb ik alles verteld en ze hielpen me. Twee in het bijzonder. Ook mijn mentor en zelfs de directie van mijn school weten het maar deden niks, ze kozen zelfs hun kant en beschuldiden mij van zwart maken. Echter, mijn ex-vriendje en zijn vrienden hebben vaker aan me gezeten en uiteindelijk deed ik een tweede zelfmoordpoging. Ik hoorde steeds meer dat het beter gelukt kon zijn en dat ik het niet verdiende om te leven. Ik heb dit ook allemaal aan twee van mijn online vrienden verteld. Alleen, na even vroegen ze om een foto met mijn benen in een bepaalde houding. Ze wilden zeker weten of ik in het ziekenhuis lag en ze vonden mijn verhalen raar. In één keer stortte mijn wereld weer in. Ik vertrouwde hen zoiets toe en dit was hun reactie. Uiteindelijk hebben we het bijgelegd en begreep ik hen. Ze hadden al eerder iemand gehad die deed alsof en er een grap van maakte. Maar toch, sinds die ruzie is het contact veel minder geworden. Vooral één van de twee reageerd de laatste tijd erg onverschillig. Ik voel me hier erg rot over omdat ik alles bij ze kwijt kon en ze me altijd hielpen.

Wat moet ik doen? Is wat mijn ex-vriendje en zijn vrienden hebben gedaan aanrandig of betasting en wat kan ik er tegen doen? En wat met mijn online vrienden?

4 reacties

dan is het een goed idee om snel weg te fietsen of een omweg te nemen.
Het ding is dat ik ze buiten ook wel eens tegen kom, dat vind ik erg eng.
Hoi, QueenFan,

Tegen aanranding kun je aangifte doen bij de politie. Je hebt het al gemeld bij de schoolleiding, maar zij geloofden je niet echt. Dat is oneerlijk en niet jouw schuld. Een optie is dat je naar een andere school gaat. Het is straks zomervakantie en je kunt kiezen voor een nieuwe school, als het goed is. Weten je ouders hier van?

Met je online vrienden moet je absoluut contact houden. Online is het mogelijk om veel eerlijker te zijn. Het maken van nieuwe vrienden is ook een mogelijkheid. Het is makkelijk en online komen mensen niet om te pesten en mensen tegen je te zetten. Het is anders dan in het echt en mensen hebben de neiging niet om te pesten, juist omdat je op internet alle vrijheid hebt en geen andere mensen hoeft te winnen. Alleen als je online met mensen uit je directe omgeving praat, heb je die kans.

Omdat je depressief bent, stel ik voor dat je je verhalen blijft delen op dit forum, of met jezelf deelt door middel van een dagboek in welke vorm dan ook (dichtvorm, tekeningen, liedjes, foto's, etc.). Je kunt er ook regelmatig met je online vrienden over praten. Ik stel je ook voor een keer met de Kindertelefoon te praten, desnoods via meer hulp. Dan word je doorverwezen. Ook kun je contact opzoeken met 113. Daarmee kun je ook chatten als je zelfmoordgedachten hebt.

Groetjes,

Geen_Naam

Post Scriptum

Zorg ervoor dat je ook afleiding vindt van je problemen. Doe met je online vrienden ook eens leuke dingen, bijvoorbeeld spelletjes. Zelf kun je wandelen, tekenen voor de lol (tekenen met je verhalen als inspiratie is overigens een gebalanceerde combinatie), fietsen of boeken lezen en films kijken.
Badge +1
Wat een k*t situatie!! En wat naar dat de docenten op jou school je niet geloven en niks aan die situatie doen. je kunt overwegen om een andere school zoeken want dan voorkom je nog meer aanrandingen en dan kun je nieuwe vrienden maken. Je kunt je ex-vriendje ook aangeven bij de politie. Misschien is het handig om een expert te zoeken om over je situatie te praten want die kan je dan verder helpen en misschien word je probleem dan opgelost. Als laatste wens ik je heeeel veel sterkte en ik hoop voor je dat dit je nooit meer gebeurd want dit mag natuurlijk niemand overkomen. Xx een anoniem persoon

Reageer