Vraag

Aangerand of verkracht?

  • 15 May 2019
  • 5 reacties
  • 1599 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi lieden,

dit is alweer een tijd terug gebeurd maar ik zal Ff vertellen wat een Jan gebeurd.

ik begon een meisje steeds beter te kennen en we werden goede vrienden. Ze woont ver weg maar we hadden toch een afgesproken (like 3 uur reizen ver weg) . Ik zou ook twee achten bij haar blijven slapen. We hadden het wel eens gehad over meisjes en bi zijn of lesbisch want dat was zei wel. Ik zei dat ik vrouwen wel aantrekkelijk kon vinden maar me niet echt aangetrokken tot voelde.
Zei daarintegen was wel bi. De eerste nacht lagen een naast elkaar in bed en ze begon me te kriebelen en dat vond ik wel oké maar toen begon ze me later te zoenen. Ze leunde echt naar me toe enzo en begon. Ik ging er wel in mee. Toen begon ze me ook te vingeren en alles en ik haar ook maar want zo hoort dat toch?
anyways daarna voelde ik me hier echt super kunt over. Echt echt super super kut. Helemaal niet chill. En niet omdat het slexht was ofzo maat gewoon idk waarom. Echt niet leuk. Ook als ik er nu weerbaar aan terug denk word ik misselijk.
Nu is mijn vraag of ik aangerand If verkracht ben (verkrachting is binnendringen van het lichaam)

want eerst dacht ik ja dit is super kut voor mij en wil het er ook jiet over hebben ofzo en ik voel me een heel kut over Maar toen vertelde ik laatst aan een andere vriendin dit terloops en ze was zovan ja man je bent gewoon aangerand aangezien ze niet vroeg of je het oké vond en het gewoon deed en jij je zo verschrikkelijk door voelde.

nu zat ik daar dus een beetje over na te denken want hoe zit dit? Ik heb namelijk nooit daadwerkelijk nee niet doen gezegd maar daarintegen ze heeft ook nooit gevraagd. Maar daarweer tegen heb ik terwijls ze get deed ook niet gezegd stop ofzo ik vond het absoluut niet chill maar nooit gezegd van stop.

Ik had haar dit ook verteld en ook van dat ik niet bi of lesbi was
Alleen toen hoorde ik een andere keer op haar feest dat ze tegen haar vriendin zei:” ja Anne(ik)(niet Mn echte naam) is harstikke lesbisch, weet ze nog niet maar is ze wel.

En ook dat vond ik vet kut om te horen echt niet leuk.

Maar mijn vraag overall is dus ben ik aangerand OG zelfs verkracht?

5 reacties

Wat de @14 jarige jongen en @Alfred P zeggen klopt bijna helemaal. Aanranding is als je gedwongen bent (niet alleen maar als er geweld is gebruikt).
Het is geen aanranding of strafbaar als het je allemaal iets te snel ging en je het, als je er achteraf rustiger over na kan denken, niet wilde.
Wat @helper zegt klopt. Op dat moment vond je het eerst prettig en je ging verder omdat je dacht dat het zo hoorde.

Dan nog is het een onplezierige ervaring. Dat kan gebeuren. Sex is enorm intens en er is geen garantie dat zo'n intense ervaring altijd in alle gevallen goed valt. Wat je beschrijft kan je wel helpen na te denken: Zou je een volgende keer als er iets gebeurt waarvan je denkt 'ik doe het omdat het hoort maar niet omdat ik het wil' kunnen zeggen "nee stop hou op" ?
Badge +1
ik ga nu misschien een hele stomme reactie geven: het is geen van beide, het is niet ongewild gegaan want je zegt zelf dat je er in mee ging. Waarom ik dit weet is omdat ik ben aangerand, ik zit nu in een speciaal centrum zodat Ik er boven op kan komen en ik vindt dat je mischien ook contact met iemand p kan nemen
heyy

wat zei heeft gedaan is niet oke. Omdat je niet hebt gezegd van 'niet doen' of 'stoppen' en erin ben doorgegaan is het volgens de wet geen verkachting. Want met verkrachting wordt bedoelt dat je bijvoorbeeld seks hebt onder dwang en dat je het niet wilt.
Misschien kan je er met haar over praten dat je het achteraf niet fijn vond en het liever niet nog een keer wilt laten gebeuren in de toekomst. Hopelijk heb je er wat aan!
Technisch gezien ben je niet aangerand of verkracht omdat er geen geweld is gebruikt, ook heb je geen stop gezegd of aangegeven dat je het niet fijn vond.

Ik denk het beste dat je nu kan doen is er proberen mee om te gaan, kan je het niet als een ervaring beschouwen en denken dat je het ooit een keer gedaan hebt en daaruit kan je beslissen of je het wel of niet meer wilt doen.

In elk geval wens ik je veel succes!
Persoonlijk denk ik zelf dat als je niet tegenstribbelt en het zelfs terug doet dat het niet als aanranding of verkrachting geld ik zou hier zelf met iemand over praten die je vertrouwt

Reageer