Vraag

Aangeraakt

  • 7 September 2019
  • 2 reacties
  • 1083 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey.
Ik ben een meisje van 16 jaar.
Ik moet elke dag met de trein naar school en daarna nog lopen.
Laatst liep ik van school naar het treinstation, er stond een man in een blauwe vest voor het zebrapad (die ik moet oversteken)
Ik loop over het zebrapad en hij komt rennend naar me toe, hij stak zijn handen uit en raakte me aan. Hij hield me vast, maar ik kende hem niet.
Alleen 1 vriendin weet hiervan, m'n ouders niet.
Weten jullie wat ik kan doen, en ook hoe ik ermee kan omgaan... Ik wil het m'n ouders niet vertellen want ik heb niet zo'n goede band met m'n ouders.
Ik zit er echt mee...

2 reacties

Ik heb zelf ook iets in die richting meegemaakt maar heel veel kan je er niet aan doen helaas. Je kan niet echt zorgen dat je die man nooit meer tegenkomt. Is er iemand die toevallig ook naar het station moet zodat je niet alleen hoef te lopen? Dan weet je dat je er niet alleen voor staat en dat leidt ook nog is af (als er niemand is dan kan je misschien ook naar muziek luisteren waar je rustig van wordt als afleiding). Daarnaast heb ik zelf een paar zelfverdediging lessen genomen om me wat beter te voelen als ik alleen op straat ben. Dus dat is ook wel een aanrader. Voor de rest is het denk ik een kwestie van tijd voordat je je weer op je gemak voelt daar. Elke keer als je daar loopt en de man niet ziet, geeft dat je waarschijnlijk een rustiger gevoel omdat je weet dat ie er niet elke dag gaat zijn. Dat moet gewoon even opbouwen totdat je bijna vergeet dat ie er kan zijn.

Als je merkt dat het je na een paar maanden nog steeds dwarszit, is het handig om toch met iemand erover te praten die er meer verstand van heeft. Dan zal het misschien wel handig zijn om het kort met je ouders te delen. Het belangrijkste is dat jij je goed voelt.
misschien had hij haast en struikelde hij per ongeluk ooooooooooof het is een gekke man. kijk de volgende keer als hij er is of hij je weer aanraakt als hij je deze keer niet aanraakt was het misschien een ongeluk als hij je wel opnieuw aanraakt moet je het uiteindelijk wel aan je ouders vertellen omdat wat hij doet helemaal niet correct is en er moet iets aan gedaan worden

groetjes en veel suc6
Luciaa

Reageer