Vraag

3 Seksvragen waar ik graag antwoord op wil hebben

  • 30 June 2020
  • 4 reacties
  • 352 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hai Hai!

 

Ik ben Jongen, 13 jaar en heb 3 vragen over seks. Zou jij ze willen beantwoorden?

 

  1. Is het erg dat je op je 13e seks hebt?
  2. Hoe kan je het beste tegen je vriendin zeggen dat je seks wilt hebben.
  3. Iemand tips om condooms te halen op je 13e zonder dat je ouders het door hebben

Ik hoor graag van jullie,

JustShy 💖💖💖💖💖💖


4 reacties

Hey JustShy

 

Het zou niet erg zijn om op je dertiende seks te hebben. Zolang je partner en jij hier beiden aan toe zijn, kan het geen kwaad om op een veilige wijze te beginnen met experimenteren. 

 

Misschien word je een beetje onzeker van het idee dat velen dertien nog wat jong vinden voor seks. Wel, de een is er vroeger aan toe dan de ander. Sommigen wachten misschien liever tot bijvoorbeeld hun zestiende, of beginnen pas aan seks wanneer ze iemand ontmoet hebben waar ze zich oprecht goed bij voelen. Jij en wat anderen zijn dan weer op een wat vroegere leeftijd toe aan seks, wat helemaal prima is. 

 

Hebben je vriendin en jij het weleens over intimiteit? Praat hier gerust over. Op die manier komen jullie te weten waar jullie beiden aan toe zijn, en wat eventueel kan. Respecteer zeker elkaars grenzen; da’s belangrijk. 

 

Je zou condooms kunnen halen in een winkel, waar je met cash geld betaalt. Op die manier stellen je ouders zich geen vragen bij geld dat van je bankrekening gaat, moest je die al hebben. Ook zou je ervoor kunnen kiezen om bij de zelfscan af te rekenen; op die manier hoef je geen kassière onder ogen te komen (hoewel het een kassière echt niet boeit wat een klant koopt). 

 

Misschien vind je de site van Sense wel interessant. Op die site staat namelijk een hoop betrouwbare info over seks. Neem de site gerust eens door. 

 

Gr. Kenshin

Heyhoi,

ik ben een meisje van 14. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier niet heel veel ervaring heb, maar ik kan je wel helpen.

  1. Nee natuurlijk is dat niet erg! Als jij en je partner er klaar voor zijn en jullie hebben er zin in moet je gewoon de stap zetten. Er is geen perfecte of vaste leeftijd om aan seks te beginnen.
  2. Sowieso moet je geduld hebben. Als je een relatie hebt moet je eerst een goede klik hebben en elkaar goed vertrouwen. Als je merkt dat je vriendin je vertrouwd en ze voelt zich op haar gemak bij jou dan kan je de stap zetten. Bijvoorbeeld als jullie samen een keer op bed zitten kan je het rustig aan haar vragen. Vertel haar ook dat het niet perse hoeft en dat het niet erg is als ze er nog niet klaar voor is. Maar als ze instemt zorg er dan wel voor dat je het veilig doet!!
  3. Ik weet niet waar je woont natuurlijk, dus ik weet niet of je dicht bij winkels woont. Maar ik heb als ik vanaf school naar huis fiets allemaal winkels. Je kan dan bijvoorbeeld even stoppen en snel condooms kopen. Vervolgens doe je die in je rugzak en fiets je verder naar huis. Als je thuis bent ga je naar je kamer en pak je je tas uit en stop je je condooms ergens veilig in een laatje (bijv. onder je onderbroeken ofzo) zodat je ouders er niet achterkomen. Je moet niet bang zijn voor wat de verkoopmedewerkers denken als je condooms gaat kopen, want die krijgen zo vaak klanten die condooms kopen en kijken daar echt niet meer van op.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes!

Groetjes soyeonx.

Reputatie 1
Badge

Heel erg bedankt allemaal!

Reputatie 2
Badge +1

hey @JustShy 

  1. het is niet erg maar persoonlijk vind ik het nog wel vroeg 
  2. ik heb hier niet echt ervaring mee
  3. gewoon kopen het is heel normaal en in principe kunnen je ouders als je met pin betaald aleen zien waar je iets hebt gekocht en hoeveel je hebt betaald en als je niet wil dat je ouders weten dat je uberhaupt iets hebt gekocht betaal dan contant bij de supermarkt bij mij kan dat gewoon ook in corona tijd zolang je maar geen handcontact  hebt.

hopen dat je iets hebt hieraan en succes

Reageer