16 en zwanger?!

• 1 November 2015
  • 9 reacties
  • 1272 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik ben 16 (over 3 maanden 17) en aan de pil, nou heb ik 2x sex gehad met mijn vriend zonder condoom alleen ik ben bang dat ik nu zwanger ben ondanks dat ik de pil slik... Wat moet ik doen!? Ik durf niet naar de winkel om een test te kopen maar durf mn moeder ook niks te vertellen... Mij werd altijd verteld dat de pil heel veilig is... Maar ik ben enorm bang... Ook omdat ik lees dat sommige vrouwen aan de pil nogsteeds ongesteld worden ook als ze zwanger zijn... Wat moet ik nou doen!!

9 reacties

Heey!

Wat lastig! Ik denk dat je het beste een test kunt gaan kopen, ookal durf je dat niet. Anders maak je je alleen maar druk en misschien wel voor helemaal niks. De pil is echt veilig hoor. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat iemand die aan de pil is zwanger raakt. Daarom is die test zo belangrijk! Waarom denk je dat je zwanger bent?

Het komt wel goed meis!

-Xx-
Ik voel me zo en heb laatste tijd veel kramp in mn onderbuik, ook zijn mijn tepels groter en extreem gevoelig... Ik ben bang dat iemand die ik ken me zo'n test ziet kopen en wat als die positief is!! Wat moet ik dan doen... Ik ben echt heel bang... En ga steeds erger twijfelen
Hey,
Ik kan wel zeggen dat het je beter op moet letten en het je eigen verantwoordelijkheid is, maar dat snap je zelf ook wel denk ik..?
Ik zou, hoe erg ik me ook schaam, toch een test kopen want de pil is 82% veilig. En dan heb je alsnog 18% kans op zwangerschap.
Ook kun je dan als de test positief blijkt, het anoniem en kosteloos weghalen als je jonger bent dan 18 jaar.
Ook menstrueer je gewoon als gebruikelijk door tijdens je zwangerschap. Dit komt door de pil. Dus ik zou wel een test kopen!
Dus.. ik hoop dat je hier wat aan had, en ik hoop dat de test negatief blijkt. 
Mvg, Incognita.

(Had je hier wat aan?)
Ik weet dat het mijn verantwoordelijkheid is! Ik voel me al vervelend genoeg... Op mijn pil stond dat t niet kon tenzij ik de pil zou vergeten wat ik niet heb gedaan... Is zo'n test beter of kan ik beter naar de dokter gaan...
Ik snap je. Ik denk dat je nu niks hebt aan zeggen dat het je eigen verantwoordelijkheid is, want dat weet je wel. Meid, haal die stomme test! Je zult echt niemand tegenkomen en als je iemand tegenkomt zeg je gewoon dat het voor iemand anders is. Als de test positief blijkt zou ik naar de huisarts gaan. Deze heeft beroepsgeheim en weet hier echt veel vanaf.

Sterkte!

-Xx-
Heb het mn vriend vertelt hij heeft een test voor me gehaald en steunt me gelukkig mocht het positief zijn, ik kan hem op de dag van verwachte menstruatie doen, das over 10 dagen, ik zal dan wel laten weten. Bedankt allemaal
Ik zal voor de zekerheid een condoom doen, want dan weet je zeker dat je niet zwanger kan raken en je kan geen ziektes krijgen. 
ik ben 9 maanden zwanger volgende week uitgerekent dus..... ik zal er alles over vertellen na de bevalling
ps. ik ben 15
Ik ben niet zwanger wel ben ik nu bezig met onderzoeken aan mn darmen omdat daar wat ergs mee aan de hand kan zijn, bedankt voor jullie advies en moed inbrengst

Reageer