Beantwoord

14 jaar en zwanger

  • 4 November 2019
  • 22 reacties
  • 3362 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

heeyy, ik ben 14 jaar en zwanger na mijn eerste keer. M'n vriendje heeft me gelijk gedumpt ik ben nu ongeveer 2 maanden. Wat moet ik doen?!

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 November 2019, 20:41

Bekijk origineel

22 reacties

Badge

Weten je ouders hiervan?

 

@Maartje0663, nee ze gaan zo boos worden. 

Ik zou als ik jou was het wel echt tegen iemand zeggen(ookal is het heel kut)

ik weet niet of je het wilt houden of abortus wilt plegen, maar als je abortus wilt plegen moet je toestemming hebben van 1 van je ouders.

Hi,

Wat vreselijk! (Voor mijn idee dan) echt stom dat je vriendje jou gewoon in de steek laat van iets wat deels zijn eigen schuld is.🙄

Je kan een zuigcurettage laten doen als je over tijd bent, daarvoor heb je (volgens mij) geen toestemming nodig van je ouders. 14 jaar is erg jong voor een baby. Je bent zelf nog een kind! Ik zal tenminste iemand in vertrouwen nemen en dit zo gauw mogelijk oplossen. Veel succes!❤️

 

Xx

heel erg bedankt voor je advies ik heb er met mn mentor overgepraat en vanavond ga ik er met mn ouders over hebben

Hou je ons in deze chat op de hoogte? 
Veel succes met het vertellen aan je ouders!

@Anoniemegirla, yesss komt goed en heel erg bedankt!

Hoe is het gegaan om het tegen je ouders te vertellen?

Reputatie 3
Badge +3

Hiii,

 

oei, dat is moelijk.

 

Je kunt het wel niet tegen je ouders zeggen maar als je er niks aan doet komen ze er sowieso wel achter ;)

 

Ik zou naar de huisarts gaan, dan hoef je er niks over tegen je ouders te zeggen en die weet er vast wel iets mee.

 

Gr. Iwemw

Reputatie 3
Badge +3

Oh sorry lees net pas de rest van de reacties vergeet de mijne maar, groetjes!

Badge

Echt heel erg vreslijk voor je dat ik hoop dat het goed gaat met je en dat je niet al te veel pijn heb aan je buik maak echt zorgen om je echt heel veel suc6 ly❤🙏🙏

Ik denk dat je ouders het misschien niet leuk vinden, maar ze zullen je echt wel blijven steunen. Ik weet bijna zeker dat ze je zullen helpen en achter je keuze zullen staan. Ook zou ik  samen met je ouders contact zoeken met de ouders van je ex. 

 

Groetjes, Hannah

 

Je kunt best je ouders de waarheid vertellen want vroeg of laat komen ze het toch te weten en zijn ze misschien boos omdat je het verzwegen hebt.

Je ouders gaven jou het leven en weten hoe het is om een kind te krijgen en kunnen jou hierin steunen.

Je bent tenslotte zelf nog eigenlijk een kind en moet genieten van je jeugd door uit te gaan, kattenkwaad op een goede manier en meestal is een tienerliefde enkel een bevlieging de kans dat je samen blijft is klein.

Je ouders zullen wel begrijpen als je kiest om het te laten weghalen en eigenlijk een beetje hun eigen fout omdat een kind zich ontwikkelt vanaf 12 stilaan opgroeid naar volwassen en dus eens het gênant gesprekje voeren mag voor ons tieners niet fijn zijn maar het helpt wel om uit te vinden wat seks met zich meebrengt buiten genot. 

Ik ben 15 en sinds 13 kreeg ik op school seksuele opvoeding dat bijna traumatiserend was want de lerares zei wat denken jullie van seks en de meeste oh leuk toen ze zei het brengt echter 2 minder leuke dingen mee, 1 zwangerschap & 2 soa's.  Ze liet zien hoe de soa's eruit zien en een filmpje van een bevalling wat mooi lijkt omdat je een kind krijgt maar voor een meisje zeer pijnlijk. 

Heb je seks ookal is het veilig laat je regelmatig eens testen op een soa omdat je er beter op tijd bij kunt zijn want te laat is te laat, eens te laat moeilijk om te verhelpen omdat het virus er dan is en in hoeverre uitgebreid dan op de begin fase nog gemakkelijk tenzij het HIV of AIDS is. Herpes bv is een koortslip niet ernstig op zich maar wel irritant omdat het jeukt en dus niet plezant als het continu jeukt aan je geslachtsdeel daarom is het goed eens regelmatig een test te krijgen. 

Jeetje! Dan moet je goed gaan nadenken; wil je het kindje houden? 

Reputatie 6
Badge +7

Jeetje! Dan moet je goed gaan nadenken; wil je het kindje houden? 

Goeie tip. Alleen een beetje laat.

Reputatie 1
Badge

En heb je een kindje ?

Badge

@anonieemxx Hey, 

hoe is het afgelopen?

Reputatie 1
Badge

vertel je ouders het. 

ik ben ook 14 en ik zelf heb vorige week voor de eerste keer sex gehad en ik ben ook bang dat ik zwanger ben maar vertel je moeder het die zou je steunen want er valt  niks aan te doen 

Reputatie 3
Badge +1

wat vervelend. en een stom vriendje had je. hij kan je niet zomaar dumpen hij moed de moed hebben hij heeft het gedaan dus hij moet ook als vader gedragen

gr, chris  

Reputatie 5
Badge +1

Ik zou ook ff een afspraak bij de huisarts maken, voor zowel fysiek als mentaal, want bewust of onderbewust kan het ook mentale klachten met zich mee brengen.

groetjes en sterkte

@purple  en @chris1234 dit is een topic van jaren terug, dus aan tips zal de TS niks meer hebben...

Hey,

@TikTak. Als andere mensen die hetzelfde probleem hebben het lezen, hebben die er misschien iets aan ofzo.🤷 Maar inderdaad de TS zal er niks meer aan hebben. Ik snap sowieso niet dat mensen op zulke oude topics reageren.

Maar goed we gaan off-topic.

Reageer