Vraag

12 jaar en zwanger van een 20 jarige

  • 22 July 2021
  • 7 reacties
  • 971 Bekeken

Badge

Heyy, kben een meisje van 12 en kwam erachter dat ik zwanger ben.

nu is t probleem dat de vader 20 is en ik heb gezegd dat ik 16 ben…

ben ik nou strafbaar of wat zijn de gevolgen 


7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

De gefolgen zijn het kind. En de man word opgepakt voor pedofilie ook zal je hie veel spijt van hebben

Als je het kind houd weet iedereen het en een bevalling is geen prettje 

Als je het kind niet houd moet je het natuurlijk ook aan je ouders vertellen en de vader moet hoe dan ook aangegeven worden bij de politie

 

Als ik jou was zou ik voor abortus kiezen ik weet niet hoe je ouders erover denken of jij of of je gelovig bent maar het is de beste optie vind ik want geen kind

 

je kan hier altijd met de kinder telefoon over bellen en chatten

0800-0432

https://www.kindertelefoon.nl/chat

Heyy


Hoe het wettelijk gezien met jou zit weet ik niet goed, maar volgens mij zijn er, omdat je minderjarig bent, geen extreme gevolgen voor jou qua straf, ondanks dat je hebt gelogen over je leeftijd.. Maar dit kan misschien mentaal wel een impact op je hebben / krijgen. Voor de volwassene is dit wel anders want hij heeft een strafbaar feit gepleegd omdat het verboden is om als volwassene seks te hebben met een minderjarig iemand.. Hij kan hierdoor flink in de problemen terecht komen.

 

Echter is het nu zoals het is en je kan de tijd helaas niet meer terugdraaien.. Je bent nu zwanger en je moet een belangrijke keuze gaan maken. Hou je het kind, of pleeg je abortus? Mij lijkt het in ieder geval een goed idee om je ouders in te lichten. Dat is misschien heel erg lastig en eng, maar ik denk dat dit de beste oplossing is. Je ouders zullen hier misschien wel van schrikken, maar hopelijk zullen ze jou wel steunen en helpen om goede beslissingen en keuzes te maken. Dit is namelijk niet niks en het lijkt mij heel fijn voor jou om hulp te krijgen met dit..

 

Je kan als je het eng vindt om met je ouders te praten ook langs de huisarts gaan om met hem/haar te praten.. Je kan ook als je anoniem met iemand wilt praten iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon. De mensen daar zullen jouw namelijk ook serieus nemen en kunnen jou ook helpen om een plan van aanpak te maken om met je ouders te gaan praten.

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

Chatfunctie de kindertelefoon > https://www.kindertelefoon.nl/chat

 

Je hebt, omdat je denk ik nog maar net zwanger bent, nu nog een aantal mogelijkheden om de zwangerschap af te breken. 

 

  • Je kan abortus plegen
  • Je kan bevallen en het kind houden en opvoeden (met hulp).
  • Je kan bevallen en het kind voor adoptie doen.

(Meer informatie over hoe en wat staat in de link onderaan deze reactie)

 

Ben ik verplicht te vertellen wie de vader is?


Ben je verplicht te vertellen wie de vader is? Nee officieel gezien hoef je de vader volgens mij niet in te lichten over jouw zwangerschap en hoef je dus ook niet te vertellen wie hij is. Als je het kind zelf houdt is de vader na de bevalling volgens mij wel verplicht om kinderalimentatie te betalen voor de verzorging van het kind. Ook abortus mag je buiten de vader om plegen.

 

Je kan voor meer informatie over een ongewenste zwangerschap deze link (samen met je ouders) doorlezen. Daar staat meer informatie over hoe en wat > https://www.thuisarts.nl/abortus/ik-ben-ongewenst-zwanger

 

Sterkte!:slight_smile:

Groetjes van mij!

Badge

De gefolgen zijn het kind. En de man word opgepakt voor pedofilie ook zal je hie veel spijt van hebben

Als je het kind houd weet iedereen het en een bevalling is geen prettje 

Als je het kind niet houd moet je het natuurlijk ook aan je ouders vertellen en de vader moet hoe dan ook aangegeven worden bij de politie

 

Als ik jou was zou ik voor abortus kiezen ik weet niet hoe je ouders erover denken of jij of of je gelovig bent maar het is de beste optie vind ik want geen kind

 

je kan hier altijd met de kinder telefoon over bellen en chatten

0800-0432

https://www.kindertelefoon.nl/chat

Maar ik heb gelogen over m’n leeftijd dus zou ik niet strafbaar kunnen zijn?

Reputatie 4
Badge +3

Nee dat is het fijne aan jong zijn ookal weet hij niet hoe oud je bent hij is verplicht om het te weten daarbij word door veel mensen 16 al heel jong gevonden je hebt gelogen maar hij wou geen id zien ofzo daarbij zie je er waarschijnlijk niet als 16 uit dus word gezien als verkrachting door hem omdat je te jong bent om toestemming te kunnengeven

Badge

Nee dat is het fijne aan jong zijn ookal weet hij niet hoe oud je bent hij is verplicht om het te weten daarbij word door veel mensen 16 al heel jong gevonden je hebt gelogen maar hij wou geen id zien ofzo daarbij zie je er waarschijnlijk niet als 16 uit dus word gezien als verkrachting door hem omdat je te jong bent om toestemming te kunnengeven

Ben ik verplicht te vertellen wie de vader is?

Badge

Heftig verhaal..

IK vroeg me nu af hoe een meisje van 12 jaar de penetratie van een volwassen man kan verdragen?

Dit lijkt mij bijna onmogelijk daar je lichaam lees vagina nog niet uitgegroeid is. Bv Vagina ingang  diepte vrouw vs meisje . En de penis van een gemiddelde man is 15 cm vs Jongen van dezelfde leeftijd 12 jaar is gemiddeld 9 cm. 

Dat moet toch wel zeer gedaan hebben een RAPE gevoel zeker bij de eerste keer ontmaagden.

Succes en sterkte 

Reputatie 1
Badge +1

Hee,

Jij bent als het goed is niet strafbaar, maar ik weet zeker dat die man van 20 strafbaar is.

Hij heeft een minderjarige gevrijdt.

Officieel is dit verkrachtig. Ik weet niet precies hoe en wat, maar het blijft illegaal van wat de 20 jarige man heeft gedaan. 

Probeer er eerst met iemand die je vertrouwd over te praten. En het is denk ik verstandig om naar de politie te gaan. Ik weet ook alles niet helemaal zeker. 

Sterkte!

Groetjes T. 

Reageer