Vraag

12 en zwanger

  • 25 September 2018
  • 31 reacties
  • 9065 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 12 jaar ( ja ik weet ik ben hier nog iets te jong voor maar ik denk dat ik hier beter geholpen kan worden) en zwanger. Ik heb deze zomer een jongen ontmoet en met hem had ik ( voor mn eerste keer) seks. Ik weet het ik vind mezelf ook te jong en ik heb daar nu wel spijt van. Hij is 2 jaar ouder en woont in mexico ( dat is dus nogal ver). Een paar dagen geleden vroeg ik me toch wel eens af wanneer ik weer ongesteld moest worden. Ik dacht na en ik was vorige maand ook niet ongesteld geworden. Dus ik zocht wat dingen op en kwam er opuit dat de zwangerschap symptomen die je hoort de tehhen de eerste 2 maanden wel een beetje had gehad. En ik deed een test met mn beste vriendin want ik had het haar verteld die dag. En ik ben dus zwanger. Ik weet niet wat ik moet doen, die jongen weet het nog niet en mn ouder ( en al helemaal mn vader ) mogen het echt niet weten. Mn vader zou zo kwaat zijn dat hij naar mexico zou vliegen en wat aan doen. Ik ben echt bang. Kan ik het misschien verbergen? Want ik heb gehoord dat abortus echt verschikkelijk is. Wat moet ik doen?!

31 reacties

Heyy,

Ik vind supergoed van je vriend dat hij zo steunt in zo'n situatie. Na je tekst te hebben gelezen denk ik dat je van plan bent om het kind te houden?
En hoe zit het met je ouders hebben zij dan niks gemerkt van je buikje ofz ??

Ik vind het wel jammer dat je geen condoom heb gebruikt, ook al ben nog jong. Je wist duidelijk wel hoe seks moest hebben...
Reputatie 2
Badge +1
Hey,
Ik wil niet opdringen, maar abortus kan tot 24 weken zwangerschap gepleegd worden. Daar na wordt het gezien als moord, omdat het kind dan al buiten de baarmoeder zou kunnen leven. Als je de huisarts hebt verteld dat je abortus wilt plegen moet je ook nog 5 dagen wachten. Het kan al niet meer met de pil en ook niet met een zuigcurettage (dan wordt de embryo weggezogen) het kan nu alleen nog via een delatie/evacuatie behandeling (dan wordt de baarmoeder opgerekt om de embryo via de natuurlijke weg te verwijderen.) Ik hoop dat je dit bericht niet vervelend vind, maar ik zeg het ook niet voor niets. Ik zou het vervelend voor je vinden als je abortus wilt plegen en dat gaat niet meer💕
@Bingewatcher er ik weet het nog niet zeker of ik de baby wil houden omdat het veel van mijn tijd gaat over nemen. En ik weet niet zeker of ik de verantwoordelijkheid kan nemen. Maar ik voel me wel steeds meer verbonden ( of zoiets) met de baby. Ik heb het mn ouders verteld. Het was echt heel verveld om te vertellen ( ik scheld maar ff niet). De dag daarna hebben onze ouders ( zijn ouders/mijn ouders) gebeld. Ik heb er goed over gepraat met mn vriedje. Hij zei dat het makkelijker zou zijn als ik het weg zou laten halen ( zei hij aardiger dan dat het nu klink) maar als ik de baby zou houden dat hij er alles aan zou doen om er voor mij en de baby er te zijn. En als ik de baby zou houden moeten we daar opnieuw afspraken over maken.

@Blue789 ik begrijp dat je het goed bedoeld❤️ De keuze is gewoon heel lastig
Reputatie 2
Badge +1
@Anno1910 gelukkig komt het goed over😥 Heel veel succes met welke keuze je dan ook maakt, en doe wat jij denkt dat goed is💕
Zijn jullie samen al eens naar de huisarts geweest? De huisarts kan jullie doorverwijzen naar organisaties die jullie bij deze keuze kunnen helpen. Het is vast fijn als een professioneel iemand jullie raad kan geven. Jullie moeten een grote keuze maken, maar staan er niet alleen voor.

Groetjes
Kenshin
Badge

Heb je missichien info hoe het is afgelopen

 

Ps: Sorry las het pas heeeeel laat maar ben wel heel benieuwd hoe het is afgelopen

Reageer