Vraag

12 en zwanger

  • 25 September 2018
  • 31 reacties
  • 9033 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 12 jaar ( ja ik weet ik ben hier nog iets te jong voor maar ik denk dat ik hier beter geholpen kan worden) en zwanger. Ik heb deze zomer een jongen ontmoet en met hem had ik ( voor mn eerste keer) seks. Ik weet het ik vind mezelf ook te jong en ik heb daar nu wel spijt van. Hij is 2 jaar ouder en woont in mexico ( dat is dus nogal ver). Een paar dagen geleden vroeg ik me toch wel eens af wanneer ik weer ongesteld moest worden. Ik dacht na en ik was vorige maand ook niet ongesteld geworden. Dus ik zocht wat dingen op en kwam er opuit dat de zwangerschap symptomen die je hoort de tehhen de eerste 2 maanden wel een beetje had gehad. En ik deed een test met mn beste vriendin want ik had het haar verteld die dag. En ik ben dus zwanger. Ik weet niet wat ik moet doen, die jongen weet het nog niet en mn ouder ( en al helemaal mn vader ) mogen het echt niet weten. Mn vader zou zo kwaat zijn dat hij naar mexico zou vliegen en wat aan doen. Ik ben echt bang. Kan ik het misschien verbergen? Want ik heb gehoord dat abortus echt verschikkelijk is. Wat moet ik doen?!

31 reacties

Hoi Anno1910

Jeetje dat is niet niks, heb je nog contact met die jongen? Zo ja dan zou ik er ook met hem over praten. Het beste advies wat ik je kan geven is dan denk ik toch, ook al is het nog zo verschrikkelijk, het met je ouders ( of alleen je moeder) te overleggen. Zij we(e)t(en) waarschijnlijk beter wat je eraan moet doen. En ondanks dat een abortus erg is lijkt het me voor jou fijner, maar dat moet jij samen met je moeder en of vader bespreken...

Heel erg veel sterkte en succes

Lieve groetjes Piehelp
Hey anno1910,
Als je nou nog een keer zwanger word heffen 2 zwangerschappen elkaar op. Misschien is er een jongen in de buurt die je hier mee wilt helpen
Veel succes
Hoi

Je kan dit met je huisarts bespreken. Je huisarts kan je uitleggen welke opties je hebt. Het lijkt me goed om dit met iemand te delen, zodat je er niet alleen voor staat.

Groetjes
Kenshin
"Want ik heb gehoord dat abortus echt verschikkelijk is."
Dat valt ook wel mee....
Bevallen op die leeftijd is een tikje ellendiger.

Daarnaast denk ik dat het ook wel handig is om even met je huisarts te bespreken wat je kunt doen.

"Als je nou nog een keer zwanger word heffen 2 zwangerschappen elkaar op. "
Dat klopt dus niet echt...
Eenmaal zwanger zullen er geen nadere eicellen meer te bevruchten zijn.
Piehelp
Ja ik heb nog contact met hem. Niet heel veel door het tijdverschil. We hebben een 'relatie'
Anno praat erover met hem
Zie je het zitten om naar de huisarts te gaan?
Kenshin
Nee ik schaam me echt erg. Ik heb het hem al eerder proberen te vertellen maar ik ben bang voor zijn reactie en dan kan ik niks meer zeggen
Durf je misschien een briefje te schrijven, of je huisarts een mail te sturen?
Bij de huisarts hoef je je niet te schamen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar de huisarts is opgeleid om mensen te helpen. Het is vast fijn als je iemand hebt die je kan helpen.
Hoi, ik snap dat je schaamt. Het lijkt me heel moeilijk om zo iets mee te maken en ik zou d'r zeker over praten met je huisarts of schoolpsycholoog. Die hebben geheimhoudingsplicht en mogen niks vertellen want dan zijn ze hun baan kwijt! Je mag tot 7 weken een abortuspil inemen en tot 13 weken mag je een zuigcurretage abortus krijgen. Als ik jou was, zou ik zo snel mogelijk onderzoek doen want een kindje krijgen op jouw leeftijd is heel zwaar. Als je er voor kiest om het te houden zijn er speciale plekken in Nederland waar tienermoeders veilig kunnen wonen. Ik hoop dat dit helpt
waarom gebruikte je geen condoom.
misschien moet je het toch maar tegen je ouders vertellen, en hoe langer je met een abortus wacht hoe moeilijker het wordt.

de eerste stap is je ouders inlichten, hoe bang je ook bent. ze zullen altijd van je houden wat je ook hebt gedaan, en al zullen ze misschien teleurgesteld of boos zijn, zullen ze je ook helpen met alles wat hierbij komt kijken.
waarom gebruikte je geen condoom.
misschien moet je het toch maar tegen je ouders vertellen, en hoe langer je met een abortus wacht hoe moeilijker het wordt.

de eerste stap is je ouders inlichten, hoe bang je ook bent. ze zullen altijd van je houden wat je ook hebt gedaan, en al zullen ze misschien teleurgesteld of boos zijn, zullen ze je ook helpen met alles wat hierbij komt kijken.

Het is nog maar een jong meisje dus om dan te zeggen waarom gebruikte je geen condoom vind ik kinderachtig..

Wat ik zou doen is dit met iemand bespreken. als je je mentor vertrouwd kan je daar heen gaan al kan dit nogal raar zijn... ik zou als ik jou was even langs de huisarts gaan of afwachten of je echt ook dikker gaat worden want internet is niet altijd betrouwbaar
Hey Anno1910

wat vervelend dat het mis is gegaan en je zwanger bent
je bent nog erg jong
een arbortus vind is heel wat en ben er zelf ook niet echt een voor stander van (aangezien het leeft)
in jouwn geval zou ik snappen dat je het weg laat haalt aangezien je nog maar 12 bent ik ben zelf 14 en als ik zwanger zou worden zou ik het denk ik niet weg halen
(ben nog maagd)
ik denk dat je het sowieso wel tegen je moeder moet zeggen hoe moeilijk het ook is
misschien helpt ze je wel heel erg goed
en de vader heeft ook recht om het te weten
maar denk ook goed na of je het zelf wil houden of weg wil laten halen je eigen mening is erg belangerijk
de bevalling zou geen pretje zijn maar een keizersnee is er ook nog een alternatief
maar is ook niet bepaald fijn
ik hoop dat je hier wat aan hebt

sterkte meid xx kip29
Reputatie 2
Badge +1
Hey Anno1910,

Jeetje, ik ben ook 12 dus ik kan me goed voorstellen dat ik het ook niet aan mijn ouders zou durven vertellen, maar uiteindelijk zou ik het toch doen, want je kan het toch niet verborgen houden. Ik weet dat het heel schamen is, maar je ouders houden van je en ook al zullen ze misschien boos zijn, ze willen je altijd helpen en laten je dit niet in je eentje oplossen. Je kan nog amper voor jezelf zorgen, laat staan voor een kind! Je moet ook nog gewoon elke dag naar school en huiswerk en alles wat erbij komt kijken. Ik weer dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar vertel het ze. Desnoods laat je ze (of alleen je moeder) jou topic zien. Ik weet niet of dat een idee is?

Veel succes ❤
Xxx Blue

waarom gebruikte je geen condoom.
misschien moet je het toch maar tegen je ouders vertellen, en hoe langer je met een abortus wacht hoe moeilijker het wordt.

de eerste stap is je ouders inlichten, hoe bang je ook bent. ze zullen altijd van je houden wat je ook hebt gedaan, en al zullen ze misschien teleurgesteld of boos zijn, zullen ze je ook helpen met alles wat hierbij komt kijken.
Het is nog maar een jong meisje dus om dan te zeggen waarom gebruikte je geen condoom vind ik kinderachtig..

Wat ik zou doen is dit met iemand bespreken. als je je mentor vertrouwd kan je daar heen gaan al kan dit nogal raar zijn... ik zou als ik jou was even langs de huisarts gaan of afwachten of je echt ook dikker gaat worden want internet is niet altijd betrouwbaar

iets dat is gebeurt is gebeurd
Reputatie 2
Badge +1
@ItzzJustme "iets dat is gebeurt is gebeurd" het is wel iets meer dan dat. Een kind krijgen op je 12e is niet normaal jong. En ook het bevallen is geen pretje. Ik denk echt dat ze het erover moet hebben met iemand.
Ik heb het mijn zus verteld toen we samen in het park waren ( 3 dagen geleden). Ik denk dat ik mijn ouders een briefje schrijf ( dan hoef ik hun gezichen niet te zien als ze het weten) en dan slaap ik een nachtje bij mijn zus. Zodat mn ouders ( als ze eerst nogal boos zouden zijn) ze wat rustiger kunnen worden. Dan zijn de de dag daarna hoop ik minder boos of reageren ze op me af. Ik ga het waarschijnlijk volgende week zaterdag doen.


ik ben nu bijna 3 maanden zwanger. En ik wil voordallt mijn ouders het weten ( dezen week dus) het aan mn 'vriendje' vertellen. Maar ik durf niet. Hij is niet zo'n type die je laat zitten maar hij heeft nooit tijd. En ik weet ook niet hoe ik het moet zeggen.
Daarnaast ALS ik de baby wil laten komen, en hij wilt er in het leven van de baby zijn, hoe is dat mogelijk?! En wat heeft hij dan over de baby te zeggen?

En als ik de baby wil laten komen wil ik niet dat de hele wereld ervanaf weet.
@ItzzJustme "iets dat is gebeurt is gebeurd" het is wel iets meer dan dat. Een kind krijgen op je 12e is niet normaal jong. En ook het bevallen is geen pretje. Ik denk echt dat ze het erover moet hebben met iemand.

@Blue789 sorry ik bedoelde het niet zo, ik bedoelde dat van die vraag van geen condoom dat die condoom nu te laat is.
Reputatie 2
Badge +1
@ItzzJustme oke, dan is het goed 😉
Ik zou me niet te druk maken over die abortus, ik heb in een serie gezien dat je abortus kan laten plegen zonde je ouders erbij en dat het echt niet zo erg is. (of de serie liegt). ik zou eerst bedenken of je het kind wil houden of niet, dan zou ik de huisarts bellen (als je abortus wil plegen) en vragen of het mogelijk is om het stiekem te doen, je kan ook je vriendin meenemen.
succes en laat maar iets weten als er meer info is!
xx
Ik denk dat je eerst je huisarts moet bezoeken. Zodat je zeker bent van je zwangerschap. Het vertellen aan je ouders zou ik ook met de huisarts doen. Die snapt dit wel voor jou. Anders met je grote zus erbij.
Goed dat je dit met je zus gedeeld hebt. Dat van dat briefje is een goed plan.

Hoe gaat het intussen met jou? Word je gesteund door je omgeving?
Badge
heb je het vertelt en hoe gaat het nu met je ik wil graag drinend antwoord aangezien ikzelf miss ook in de probekemen zit
Met mij gaat het nu al iets beter. Een wek geleden heb ik eindelijk met mijn 'vriendje' gebeld en heb het hem toen verteld. Hij was nogal geschokken ( niet dat hij dat zei ofzo maar dat kon je gwoon zien haan zijn blik). Hij was even stil en zei toen heel langszaam zovan 'oke'. En toen vroeg hij hoelang precies was ( allemaal in engels natuurlijk want hij kan geen nederlands) goed ik zei dus dat ik 4 maanden was. Hij vroeg er nog een beetje over door. Zovan wie weet het allemaal? En dat soort dingen. En daarna was hij weer stil en zei hij dat hij me later terug belde. Goed en toen s avonds belde hij weer. Hij zei dat hij het met zijn broer besproken had enzo. En die broer zei denk ik dat hij der voor me moest zijn ofzo want hij was heel anders toen hij me terug belde. En hij zei tegen mij dat hij er dus voor me wou zijn en zo en dat hij van me houd. Daar werd ik wet blij van want ik had verwacht ( zeker na de eerste keer bellen) dat hij boos was ofzo. Hij zei ook dat ik het ergens die dagen moest vertellen aan mn ouders en hij zei dat hij dat ook ging doen. Want hij wou als we/ik er voor zou kiezen om het kind te houden hij er voor me wou zijn. En niet alleen maar met de gedachten wou zitten dat hij ergens op de wereld een kind had.
Maar hoe hij ervoor wilt gaan zorgen dat hij eris weet ik ook nog niet. Ik heb trouwens dat briefje gister gescheven en ben vanplan het ergens zondag of vanavonds aan hun te geven. Hij heeft het zijn ouders al verteld. Hij zei dat ze boos waren en zijn vader vond dat het allemaal niet zou gaan lukken en hij er nog niet klaar voorwas. Maar zijn moeder vond het goed van hem dat hij er voor me wou zijn en er voor de baby wou zijn. En ik had hem de test laten zien en foto's gestuurd van de zwangerschapstest. ( want ja ik heb er 4 gedaan). Ik heb het nu alleen maar over hem, maar verder over mij is er niet veel veranderd. Het is alwel te zien. Niet echt goed als ik kleding draag, maar alwel als je wist hoe ik er eerst uit zag ( mijn buik he).
Dat is eigenlijk wel alles. Het nieuws over mn 'vriendje' en dat hij er voor me wou zijn zie ik als positief dus........ja dat is alles
Heel goed dat je vriend je gaat steunen. Jullie situatie is niet gemakkelijk, maar ik vind dat jullie er heel verstandig en volwassen mee omgaan. Goed dat je vriend zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn ouders heeft ingelicht.

Je hebt het briefje geschreven. Geef dat maar aan je ouders wanneer het daar het goede moment voor is. Je hebt alvast de steun van je vriend en zijn omgeving.

Groetjes
Kenshin

Reageer