Vraag

Zzzchool

  • 6 January 2019
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,
ik zit in de 2e alleen ik kan geen huiswerk maken en leren want k word steeds afgeleid door van alles en nog wat (zelfs op huiswerkbegeleiding) daardoor haal ik allemaal onvoldoendes en moet ik miss naar een niveau lager, een heleboel leraren vragen of ze kunnen helpen maar ik wil geen hulp met uitleg! ik haat school nu echt!

3 reacties

Wat voor mij helpt tijdens het huiswerk maken is muziek aan, telefoon uit en zoveel mogelijk afleidingen uit de weg gaan.
Waardoor word je meestal afgeleid? Misschien kan ik/ de andere gerichtere tips geven.

Veel succes!
Hoi!

Je kan misschien nog wat tips vragen aan de mensen van de huiswerkbegeleiding.
Verder is de beste tip ook om inderdaad alles van telefoon, games,... weg te leggen, liefst op een plaats waar je er écht niet meer aankan, bv. aan je ouders of de huiswerkbegeleiding geven.

Verder is een handige tip een goede planning maken. Heel precies, en neem hier ruimte in, dus plan niet te veel op een korte tijd, maar haalbare dingen.
Voor je gaat studeren, ga dan nog even iets doen waar je helemaal ontspannen van wordt, bv. sporten,...
Het is ook belangrijk om je studietijd in te delen in pauzes en werkmomenten. Een regelmatig gebruikte techniek hiervoor is de 'pomodoro-techniek'.
https://timemanagement.nl/pomodoro-techniek/

Ik snap dat school soms heel saai is, zeker als het wat minder lukt, maar probeer toch zo goed mogelijk je best te doen. Wanneer je al voor het studeren voor jezelf uitmaakt dat je hier geen zin in hebt en dat je afgeleid zal zijn, zal het inderdaad niet lukken.
Probeer positief te kijken, door jezelf bv. te zeggen 'iets is al beter dan niets'. Probeer ook zo goed mogelijk je best te doen, end e hulp die je krijgt zoveel mogelijk te benutten.

Misschien kan je ook eens nagaan of je echt in een opleiding zit die jou interesseert, en of je geen ander niveau/opleiding kan doen die meer op jouw interesses aansluit.

Groetjes
Lot
Badge +2
Laat jezelf testen op add dat is dat je snel afgeleid bent en dan krijg je er medicijnen voor als je dingen snel vergeet heb je het mis wel

Reageer