zakmes mee naar school

  • 5 April 2022
  • 4 reacties
  • 683 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik heb een vraag: is het toegestaan om een zakmes bij je te hebben op school? Ik heb namelijk een Zwitsers zakmes en ik vind dat het best handig is om bij me te hebben voor de tools (ik ga niemand aanvallen ofzo). Maar ik vroeg me dus af of ik daar problemen mee kan krijgen op school.

Als je hier iets over weet of advies hebt, laat het me weten!

Alvast bedankt


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey, 

Ik heb op internet gekeken en meeste fora (meervoud van forum) zeggen dat het niet mag. 
Ik denk dus ook dat het niet verstandig is om het mee te nemen naar school. 

Als je het echt wil moet je het maar aan je mentor vragen.

Groetjes, Sano07

Reputatie 7
Badge +17

Hoi dat is een goede vraag ! Ik heb zelf een klein zwisters multi tooltje in mijn etui of rugzak maar het ligt vooral aan je school regels . Ik ben ook gewend zo'n ding altijd bij me te hebben vanwege mijn hobby ;)  en met zeilen natuurlijk sowieso.  Het mag wel van de wet maar schoolregels kunnen het dan nog weer apart verbieden. Ik heb dat dus niet want een multi-tooltje is meer een soort klein gereedschapskistje waar toevallig ook een kort snijvlak inzit dus is het geen mes. Ik begrijp precies wat je  bedoeld het is geen wapen maar een gereedschapje. Dan is zo'n multi tool helemaal prima en zal niemand moeilijk over doen ;)  je mag immers ook wel een bandensetje of een schaartje ofzo bij je hebben.

https://www.vraaghetdepolitie.nl/wapens/messen/mag-ik-een-zakmes-hebben.html#:~:text=Als%20het%20een%20opvouwbaar%20mes,messen%20op%20zak%20te%20hebben. 

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Heey, 

bij ons op school zijn bestek messen, zegmaar van die onscherpe al niet eens toegestaan.. dus ik ga er vanuit dat een zakmes al helemaal niet mag. Maar ik denk dat als je er niet mee loopt te showen of zo er niet echt een probleem is. En mocht je er wel gezeik mee krijgen dan kan je altijd gwn uitleggen waarom je het handig vind om bij je te hebben:)

 


Als je het echt wil moet je het maar aan je mentor vragen.

Goede tip, bedankt! 

 

Ik heb zelf een klein zwisters multi tooltje in mijn etui of rugzak

Ik denk dat wij dan ongeveer dezelfde hebben. Ik vind hem ook erg handig bij het zeilen en soms heb je gewoon een situatie waarin het handig is om iets bij je te hebben. Bedankt voor je antwoord.

 

Maar ik denk dat als je er niet mee loopt te showen of zo er niet echt een probleem is. 

Dat was ik gelukkig ook niet van plan :)

 

En mocht je er wel gezeik mee krijgen dan kan je altijd gwn uitleggen waarom je het handig vind om bij je te hebben:)

Ja dat kan wel maar ik heb geen zin om diegene te worden die "een mes mee had naar school". Wel bedankt voor je antwoord.

 

Reageer