word ik er nou expres uitgekozen door docenten?

  • 30 May 2023
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, Ik ben 13 en zit in de tweede op het gymnasium. Mijn cijfers zijn niet de beste maar ik heb wat nare dingen mee gebracht waardoor mijn concentratie ook slechter werd. ik praat soms met mijn vrienden in de les terwijl dat eigenlijk niet mag maar meestal is dat omdat mijn vriendinnen dan wat vragen aan mij. Ik krijg daar altijd de schuld van. Een x zaten ik en mijn vriendin en ik naast elkaar en deden we prc het zelfde maar ik moest een groene kaart (een formulier dat je moet halen als je de “grens” hebt bereikt)  halen en zij niet. toen ik later aan de docent vroeg waarom ik toen wist hij niet wat hij moest antwoorden maar pas later toen hij iets had bedacht zei hij dat het was omdat ik mijn schrift later pakte, dit was 1 min later dan mijn vriendin. Ze kiezen altijd mij uit mijn vriendinnen zelfs als ik niks zeg. ook vroeg ik een keer om witte waterverf aan mijn kunst docent en toen schreeuwde hij terug naar mij dat ik niet zo boos moest schreeuwen om die verf. nadat ik daardoor boos was vertelde hij mij dat we er na de les wel over konden praten als ik dat wou. toen ik later kwam om er over te praten en ik nog maar een zin had gezegd vertelde hij mij dat hij niet op deze manier met mij wil praten omdat ik niet op een normale manier met mensen kon praten. beide keren was een vriendin van mij er bij en beide keren had die me niet eens gehoord ik praatte ook gewoon rustig.maar hij is niet de enige docent die raar doet. mijn geschiedenis docent die schreeuwde na het na kijken van mijn hw wat wat mij betreft goed was dat hij weinnig moed in mij had en dat hij me “succes” wenste bij de toets omdat hij dacht dat ik het niet goed ging doen door de hele klas alleen omdat ik de vraag niet had herhaald in mijn antwoord. Dezelfde dag wou ik tijdens wiskunde mijn wiskunde docent een vraag over een wiskunde toets die ik mag herkansen waar ik mijn redenen voor heb een vraag stellen. zei antwoordde daarop dat zei mij niet wou helpen omdat ik praatte door de les en vooral omdat ik de toets wel mag herkansen en de rest van de klas niet.Dit soort situaties komen steeds vaker voor en misschien overdrijf ik en kiezen mij ze er niet steeds uit of hebben zijn dit geen vooroordelen maar ligt dit aan mij. of komt het omdat ik slechte cijfers heb en niet de beste leerlinf ben maar er zit een jongen in mijn klas die de wel 10 groene kaarten heeft en een meisje die de docent belachelijk maakt terwijl die dat gewoon kan horen en heel brutaal is naar de docent nog erger dan ik maar die worden niet zo behandeld. maar wat vinden jullie ? overdrijf ik of is dit serieus een beetje oneerlijk en raar om als docent te doen ?


4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Tsja, het is wel een apart gevalletje. Als het echt gaat zoals je het beschrijft is dat inderdaad niet helemaal eerlijk. Is er misschien een docent waar je wel goed mee kan praten? Misschien kan je aan diegene vragen of die wat wil inventariseren en wil rondvragen bij andere leraren (op een subtiele manier). Misschien kan die dan erachter komen wat er aan de hand is. 

Misschien een persoonlijke vraag, je hoeft ook zeker niet te antwoorden als je dat niet wil, maar wat zijn de ‘nare dingen’ die je beschrijft aan het begin? Zijn dit dingen die je prestatie/concentratie/inzet op school kunnen beïnvloeden? Zou het daarmee te maken kunnen hebben? En weten de docenten in kwestie van die situatie?

Ik hoop dat ik je verder kan helpen zo!

Groetjes <3

Reputatie 7
Badge +17

Dat is op zich wel raar gedrag van die docenten. Misschien kun je er eens met je mentor over praten. Dat je je misschien soms niet gedraagt in de klas wil niet zeggen dat je geen recht hebt op hulp.

Reputatie 7
Badge +9

heeft je familie misschien ook op diezelfde school gezeten? want dat was bijvoorbeeld wel toen mijn moeder op school zat was het gelijk dat ze vooraan moest zitten omdat haar zus een verkeerde indruk heeft gemaakt. 

ik hoop dat opgelost kan worden.

succes 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi het klinkt zeker oneerlijk. Ik heb zoiets gehad met een sportlerares die me er steeds uit pikte.  Snap je gevoel wel.  Maar hoe pak je dit aan? Goede vraag. Misschien als je jet opschrijft, zoals je hier doet, en het aan je mentor laat lezen ? Of een docent die jij wel vertrouwt?  Want je beschrijft het goed dus daar zou ik wel wat mee doen als ik leraar was.  Misschien hebben ze die dag ook met elkaar over je gepraat in hun pauze, omdat ze allemaal zo reageerden op 1 dag. Heel bijzonder.  Misschien schatten ze je verkeerd in. Het zou dan wel kunnen helpen als je alles eerlijk beschrijft en het ze laat lezen of persoonlijk uitlegt. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Groetjes liefs Julian X

Reageer