wiskunde tranen

  • 2 September 2016
  • 12 reacties
  • 460 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee allemaal

een raar vraagje hoor maar met wiskunde heb ik onderdelen wat ik super lastig vind zelfs na 10x proberen is het nog steeds fout of snap ik het nog steeds nieet, en dan moet ik gewoon bijna huilen dat de tranen al in mijn ogen staan, komt iemand dit bekend voor of ben ik echt de enige met dit rare huilerige probleem? this echt heel kut

xx cry baby

12 reacties

Heb ik ook! Vooral als mn vader t uitlegt en dan boos wordt als ik t niet snap
Omgg precies hetzelfde
Heb ik met andere vakken.
Ik heb ook wel eens gehad maar nu gelukkig niet meer
Inderdaad met vakken zoals wiskunde word de frustratie gewoon te groot. Heb ik ook haha, wat bij mij wel eens helpt is om het altijd voordat je de stof behandelt even kijken waarover het gaat, en op internet een idee krijgen wat het inhoud. Dat moet je dan allemaal opschrijven in een apart boekje (dan is het je aantekeningen boek). En kan je het makkelijk terug vinden.
sorry voor de dubbele reactie trouwens, mijn telefoon deed raar 🙂, maar eigenlijk moet je naar iemand toegaan die je ECHT vertrouwd en die om hulp vragen, als het echt een goede vriend(in) is legt hij/zij het met plezier wel 100 keer opnieuw voor je uit totdat je het echt snapt. maar dan moet je het ook echt snappen en niet zeggen ja ik snap het wel als dat eigenlijk niet zo is

nou, ik hoop dat je er snel van afkomt
xoxo Guintje
Hey,
Heb je bijles?
Misschien helpt dat k had t zelfde probleem en k snap t nu veel beter.

Xxx sissi
Soms heb ik dat ook, je voelt je dan hopeloos. Als wiskunde echt zo moeilijk voor je is kan je misschien bijles zoeken.
Hey,

Als ik samen met mijn ouders mijn schoolwerk deed eindigde ik altijd huilend. Zeker als ik net ongesteld moest worden moest ik echt binnen vijf minuten huilen.

Mij helpt t nu om na n aantal keer proberen mn schoolwerk weg te leggen en als ik rustig ben het weer te pakken. In de irritatie en frustratie ga je het ook niet meer snappen. Eerst rustig worden.
Je kan altijd om bijles of hulp van je ouders vragen.

En he, dat huilen is niet erg. T hoort nu gewoon bij je. Misschien is het jou mannier om de frustratie er uit te laten.
thanks voor de reacties allemaal! en tips!
meestal ga ik ook naar de docent en vraag een miljoen keer om uitleg en dan uiteindelijk ga ik het dan toch wel snappen dus ik ga denk ik geen bijles volgen maar ik ga wel aantekeningen bij houden en me minder druk maken zodat ik het mischien toch sneller snap

xx
Haii!

Je denkt misschien dat dit komt doordat je er niet goed in bent. Geloof me, dat is niet waar. Ik haal zelf hoge cijfers voor wiskunde en toch heb ik best veel fouten in het huiswerk die ik (eerst) niet snap. Geef niet op. Denk na. Schuif ala het ware de stress en problemen weg. En lees de opdracht langzaam door totdat je hem echt begrijpt. Kijk naar het goede antwoord, als je die hebt. En vooral: niet stoppen. Iedereen overkomt dit, vooral bij wiskunde. Het is niet erg!

Reageer