Vraag

wiskunde laten vallen

  • 16 March 2021
  • 7 reacties
  • 142 Bekeken

Badge

heyy so like ik heb wiskunde laten vallen omdat ik het echt het kutste vak vind en ik wil later iets met kunst gaan doen/naar een kunstacademie gaan ofzo en daar heb ik wss geen wiskunde voor nodig😗 is dat een slimme keuze?


7 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey par1s,

 

Ik denk dat @ItzzJustme gelijk heeft, als je wordt afgewezen op de kunstacademie dan kun je bijna niks zonder wiskunde. Wiskunde is een van de 3 kernvakken (wiskunde, Nederlands en Engels) en op mijn school kun je die niet laten vallen dus ik snap niet waarom dat op jouw school wel mogelijk is, het is best wel belangrijk. Nou ja hangt er vanaf welke soort je hebt laten vallen, A, B, C of D. Maar aan de andere kant snap ik je ook wel, het is echt niet fijn om door te gaan met een vak waar je niks mee hebt, dus ik denk dat je wel een goede keuze hebt gemaakt. Ik neem aan dat je er goed over hebt nagedacht en het met je ouders en docenten hebt besproken, bovendien heb je de basis toch al (ik neem aan dat je in de bovenbouw zit). 
 

Veel succes!

 

Groetjes van een leuk mens :)

Badge

Hey par1s,

 

Ik denk dat @ItzzJustme gelijk heeft, als je wordt afgewezen op de kunstacademie dan kun je bijna niks zonder wiskunde. Wiskunde is een van de 3 kernvakken (wiskunde, Nederlands en Engels) en op mijn school kun je die niet laten vallen dus ik snap niet waarom dat op jouw school wel mogelijk is, het is best wel belangrijk. Nou ja hangt er vanaf welke soort je hebt laten vallen, A, B, C of D. Maar aan de andere kant snap ik je ook wel, het is echt niet fijn om door te gaan met een vak waar je niks mee hebt, dus ik denk dat je wel een goede keuze hebt gemaakt. Ik neem aan dat je er goed over hebt nagedacht en het met je ouders en docenten hebt besproken, bovendien heb je de basis toch al (ik neem aan dat je in de bovenbouw zit). 
 

Veel succes!

 

Groetjes van een leuk mens :)

thank youu <3

Reputatie 5
Badge +6

Je hebt wiskunde wel echt voor veel nodig, maar als je kunst gaat doen lijkt het me geen probleem, al moet je toch uitrekenen hoe groot het doek voor een schilderij moet zijn....

@Flopflop14, naar mijn mening is rekenen iets heel anders dan wiskunde.

Voor kunst heb je denk ik geen wiskunde nodig. Maar wat als je niet in een kunstacademie komt? Ik denk dat je altijd een backup plan moet hebben voor een mogenlijke andere carriere. Dat hoeft niet persee iets met wiskunde zijn, maar zorg in iedergeval dat je ook een vak kiest voor een alternatieve carriere

Reputatie 1
Badge

Je mag doen wat je wilt, maar je moet eigenlijk voor bijna alles wiskunde nodig hebben. Is het niet voor je werk, ga je het nog altijd nodig hebben als je een huis gaat willen kopen, je moet weten hoe groot je kamer is, ook moet je meubels kunnen meten, en als je een huis gaat verkopen moet je het ook allemaal berekenen.…

Maar in ieder geval die waar je je goed bij voelt! :)

 

Met veel groetjes!

 

je hebt waarschijnlijk geen wiskunde nodig, maar het is altijd handig. jij vindt het een heel vervelend vak dus ik weet ook niet of jij zo blij wordt om in een klaslokaal de hele tijd wiskunde te doen. misschien is dit dus de beste keuze

 

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

 

als je het echt een stom vak vindt, snap ik je keuze heel goed! 
Ik zou je willen willen aanraden om het met iemand te bespreken ook al is het je eigen beslissing. Soms is het handig om de mening van een persoon te weten die dicht bij je staat.

Als dit echt is wat je wil steun ik je er in en hoop ik dat je een fijne toekomst hebt!


su6 met je keuze!

grts Lisa

Reageer