Wiskunde laten vallen?

• 15 september 2015
  • 8 reacties
  • 2292 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen ik heb nogal een probleem,
Ik heb namelijk het vak wiskunde en ik ben er totaal niet goed in,
Ik kan wiskunde dus laten vallen voor een ander vak alleen weet ik niet of ik dat wel zou moeten doen (ik ben er echt heel slecht in)
Graag wil ik dan een andere vak kiezen met een taal denk hierbij aan Duits of Frans
Alleen weet ik het dus niet heb ik wiskunde nodig als ik in het leger ga of verzorgende wil worden?(bv met oudere mensen verzorgen)
Alsjeblieft je zou me een groot plezier mee doen om hierop te reageren!
~alvast bedankt!

8 reacties

Je hebt geen wiskunde nodig waarschijnlijk in de zorg, daarom ook het profiel zorg en welzijn die je denk ik volgt. Als het je echt niet lukt, zou ik voor een vak kiezen, of even gewoon hard blokken die 2 jaar nog. Of je kan misschien zelfs bijles volgen voor der beter in te worden. Maar vooral in de zorg heb je geen wiskunde nodig, daarbij bij sommige banen in het leger waarschijnlijk ook niet,

veel succes xx mij
heyyyy

het is altijd handig om wiskunde in je profiel te houden ondanks dat je er  iet goed in bent. wat nou als je het nu niet nodig hebt, maar je later toch nog besluit om een andere opleiding te doen waarin je wiskunde nodig hebt?

wiskunde heb je nodig in heel veel opleidinge. ook bij zorg en welzijn. (denk aan verpleegdundige die de hoeveelheid medicijnen moet berekenen die toegedient moeten worden)

je zou misschien extra uitleg kunnen vragen aan de docent die je voor dat vak hebt. misschien is een van je familieleden wel heel goed in wiskunde, dan kan je daar hulp aan vragen. je kan ook altijd nog kijken of je via school bijles kan volgen.

ik had vorig jaar precies hetzelfde probleem met natuur en scheikunde als jij nu met wiskunde. ik snapte er niks van. ik heb het hele schooljaar lang minimaal 1x per week bijles gehad van de docent die ik vor dat vak had. ik kon de vakken niet laten vallen omdat ik het nodig heb in de opleiding die ik nu doe. uiteindelijk is het helemaal goed gekomen en ben ik voor scheikunde geslaagd met een 5,9 en voor natuurkunde met een 7,4.  hiermee probeer ik te zeggen dat als je je best ervoor doet,  zal het helemaal goedkomen.

als ik ou was zou ik het in je vakkenpakket houden. maar het blijft jouw vooropleing, en het blijven jouw keuzes.

veel succes met het beslissen

xxx
##wanna beloved 

je hebt geen wiskunde nodig voor het berekenen van de hoeveelheid pillen die je moet toedienen, eerder alleen rekenen.

Nog een tip die ik je erbij kan geven op mijn vorige antwoord is, kies wiskunde a.

Voornamelijk het makkelijkst met veel rekenen, en geen formules. 

Ik zou alleen even bij de linaire verhoudingen dan hulp zoeken, maar voor de rest is het veel makkelijker.
Ik vindt zelf wiskunde ook niet echt belangrijk... Maar bijvoorbeeld duits is opzich wel handig om te kunnen! Hoop dat je eruit komt 😃 suc6 nog!

-Domuh ❤
Hallo iedereen ik heb nogal een probleem,
Ik heb namelijk het vak wiskunde en ik ben er totaal niet goed in,
Ik kan wiskunde dus laten vallen voor een ander vak alleen weet ik niet of ik dat wel zou moeten doen (ik ben er echt heel slecht in)
Graag wil ik dan een andere vak kiezen met een taal denk hierbij aan Duits of Frans
Alleen weet ik het dus niet heb ik wiskunde nodig als ik in het leger ga of verzorgende wil worden?(bv met oudere mensen verzorgen)
Alsjeblieft je zou me een groot plezier mee doen om hierop te reageren!
~alvast bedankt!

Wiskunde kan inderdaag moeilijk zijn maar ik zou het niet laten vallen stel je voor je wil ergens anders aan het werk zou je dat misschien nog wel nodig hebben! Vraag bijles en als dat niet werkt probeer je er in te verdiepen youtube etc werkt daar heel goed bij!
Als je moeite hebt met wiskunde:

-Als je in de bovenbouw havo/vwo zit: Kies wiskunde A en dus géén wiskunde B. Wiskunde B is voor mensen die getallen tof vinden en graag met vergelijkingen knutselen en daar ook daadwerkelijk goed in zijn. Wiskunde A is nog redelijk te doen.
-Neem bijles of vraag extra hulp bij je docent. Aarzel niet met het vragen om hulp, daar zijn die mensen voor. De enige domme vraag is die die je niet stelt. 
-Maak je huiswerk. Let op in de les. Besteed echt extra aandacht aan wiskunde. Denk niet "oh ik snap er geen *** van laat maar dit", maar probeer toch vol te houden en te knokken. Dat levert namelijk veel meer op. 
-Als je twijfelt of je wiskunde eruit wilt gooien, kijk het dan nog aan tot de kerstvakantie. Vraag aan je decaan of je het na de kerstvakantie eventueel kunt laten vallen, zodat je niet voor verassingen komt te staan. 
-Leer de formules uit je kop. 
-Schrijf ALLE stappen op die je maakt, zodat je je gemaakte opdracht later terug kunt lezen en dan snapt hoe je het gedaan hebt. Dit werkt vooral als je werkt met het oplossen van vergelijkingen en ongelijkheden en dergelijken.

Dit is hoe ík wiskunde B overleef:
-Ik maak AL het huiswerk. Als ik een keer geen tijd heb, haal ik alles daarna in.
-Ik kruis alle vragen die niet lukken aan en vraag de volgende les om hulp bij die vraag. Vaak ben ik niet de enige die het niet begrijpt en doen we de vraag klassiekaal. 
-Zodra ik vastloop vraag ik (extra) hulp bij mijn docent. Hij wil altijd extra tijd voor me vrijmaken voor bijles en vindt het niet erg om me in zijn vrije tijd te helpen. Dit is erg fijn aangezien je dan veel meer aandacht krijgt dan gewoon in de les. 
-Herhalen. Herhalen is de grote truc tot succes

Als ik jou was zou ik wiskunde er tóch in houden. Ook opleidingen waarvoor het niet noodzakleijk is om wiksunde te gebruiken, hebben vaak liever dat je dit wel in je pakket hebt zitten. Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust :)
Liefs van mij
Heey!

Op welk niveau zit je? Ik weet namelijk dat op het vwo/gymnasium er een wiskunde C is, die het aller makkelijkste is van de wiskunde soorten, mocht je hier nou niet op zitten, Kijk of je bijles kan regelen! Bijles kan erg goed helpen en de persoon kan het vaak toch net anders uitleggen dan de docent waardoor je het wel snapt!

Succes!
Ik doe VMBO en iedereen bedankt voor de reacties ik heb besloten het NIET te laten vallen!

Reageer