Wil wel leren maar het lukt niet

  • 16 May 2018
  • 4 reacties
  • 215 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!
Ik heb de afgelopen tijd best wel veel moeite met leren en sta nu ook op blijven zitten. Terwijl ik dit niveau wat ik doe niet moeilijk vind maar heb gewoon geen energie om te leren. Dit is echt al wel een tijd bezig en vooral voor de meivakantie kon ik gewoon letterlijk niks leren. Ik had met mezelf afgesproken dat ik in de vakantie school los zou laten zodat ik na de vakantie weer opnieuw zou kunnen beginnen. Vorige week ging het super goed. Ik heb afspraken gemaakt om toetsen in te halen en leren lukte weer. Nu begint het weer slecht te gaan leren lukt weer niet de afspraken die ik heb gemaakt om toetsen in te halen ben ik niet nagekomen. Ik wil niet blijven zitten... weten jullie wat ik kan doen?
Mijn mentor weet ervan maar hij weet ook niet wat hij kan doen.....
Groetjess

4 reacties

Ik weet eigenlijk niet genoeg van de situatie om je te kunnen helpen. Daarom vraag ik even door.
Hoe komt het dat je geen energie hebt? Komt het wellicht door dat je niet helemaal lekker in je vel zit?
Heb alleen voor school geen energie of ook voor andere dingen niet?
Ik heb een zware blessure aan mn hamstrings waardoor ik al super lang niey kan sporten... Daardoor heb ik nergens meer zin in. Het is meestal alleen voor school en dan vooral dat ik dus niet kan leren en op school super moe ben en eigenlijk niks zeg omdat mn energie gewoon op is.
Je kan een cursus leren leren nemen.
@florisjuhhh Bij een cursus leren leren behandelen ze het onderwerp motivatie bijna niet, naar mijn ervaring.

Als je bijna geen energie hebt en constant moe bent(ondanks dat je goede nachtrust hebt gehad), kan dit een symptoom zijn van een (ik vermoed in jouw geval lichte)depressie. Dit kan een gevolg zijn van niet sporten. Houd er rekening mee dat ik geen professional ben en ik dit niet vast kan stellen. Ik deel simpelweg mijn voorgevoelens. Omdat je niet aangeeft dat je niet lekker in je vel zit denk ik dat de oplossing is om weer te gaan sporten en bewegen. Natuurlijk is dit erg lastig als je een zware blessure hebt en ik raad het nou ook niet echt aan omdat er dan kans is dat je herstel langer gaat duren. Toch een paar suggesties.
Kan je misschien oefeningen gaan doen? Bijvoorbeeld opdrukken(op je knieƫn)of buikspieroefeningen. Is wandelen een optie?

Ik denk dat het ook handig is dat je dit aangeeft de volgende keer dat je naar de fysiotherapeut en je mentor gaat.

Reageer