Vraag

Welke opleiding moet ik volgen?

  • 11 March 2018
  • 2 reacties
  • 425 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
Ik zit nu in 3 mavo dus volgend jaar is mijn examenjaar. Ik ben lerg geïnteresseerd in humanitair/mensen rechten/ ontwikkelingshulpachtig werk maar ik weet niet wat voor mbo opleiding ik daarvoor kan gaan volgen. De meeste van dat soort opleiding zijn hbo of wo dus ik kan daar niet gelijk heen omdat ik op mavo zit. Ik weet hierdoor niet wat voor mbo ik moet volgen dus hebben jullie een idee wat voor opleiding ik het beste kan doen qua mbo? Havo doen is geen optie want daar zijn erg strenge eisen voor en ik heb moeite met bepaalde vakken.

2 reacties

Hoi,

Ik ben zelf niet zo thuis in de mbo opleidingen, maar wat ik wel weet is dat je met een mbo diploma naar een hbo studie kunt.

Heb je al eens met je decaan gesproken? Als er iemand is die het weet, is hij/zij het!

Ook weten mensen bij mbo scholen dit over het algemeen ook. Als je naar een open dag gaat kun je het navragen.

Gr. Pin
Je kan zoals je zelf al zei waarschijnlijk niet de exacte opleiding doen die je wilt doen met een mavo diploma. Je kan waarschijnlijk MBO niveau 4 doen, maar dit weet ik niet helemaal zeker. Ik zou als ik jou was sowieso naar heel wat open dagen gaan. gewoon kijken wat je leuk lijkt. als je het MBO diploma van niveau 4 hebt kan je naar het HBO en jouw gewenste opleiding volgen. Ik zou vooral kijken tussen zorg en welzijn, die bieden meestal een goede basis voor de richting waar jij heen wilt.


groetjes

Reageer